پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۷۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
برای نخستین بار در کشور، مجموعه کامل ماشین های خاک ورزی و تهیه بستر، نشاکار، ریزدانه کار و برداشت ویژه انواع سبزیجات و گیاهان داروئی برگی در مزرعه ۷ هکتاری در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز در قالب یک زنجیره کامل راه اندازی شد.
شعارسال: رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در مراسم راه اندازی این مجموعه کامل ماشین های کشاورزی گفت: از آنجایی که بیشترین هزینه تولید سبزی و گیاهان داروئی برگی مربوط به برداشت بوده و برداشت مکانیزه بدون سیستم های کاشت مکانیزه امکان پذیر نمی باشد، بنابراین ارتقای مکانیزاسیون تولید سبزی و گیاهان داروئی برگی درتمام مراحل تهیه زمین،کاشت، داشت و برداشت ضروی است.

دکتر کامبیز عباسی اظهار داشت: روش مکانیزه علاوه بر مزایای صرفه جویی زمانی و هزینه، از نظر بهداشتی نیز به دلیل عدم دخالت دست، دارای مزیت می باشد.

بنا بر این گزارش، روش کار این دستگاه ها بر پایه تولید روی پشته های مسطح استاندارد با عرض ۱.۷ متر است و با توجه به نوع محصول از نشاکار یا ریزدانه کار با همان عرض کار و برای مرحله برداشت نیز از کمباین یا ماشین برداشت پشت تراکتوری استفاده می شود.

بر اساس محاسبات انجام شده دستگاه برداشت به تنهایی جایگزین ۱۲۵نفر روز نیروی کارگری است که با در نظر گرفتن دستمزد روزانه ۴۰۰ هزار ریال برای هر کارگر به کارگیری این دستگاه ۱۴۵ میلیون ریال در هکتار صرفه جویی اقتصادی برای تولیدکننده خواهد داشت.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ انتشار 6 خرداد 97 ، maj.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
France
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
استفاده از دستکاهای مکانیزه خیلی خوبه هزینه داشت وبرداشت کمتر میشه بازدهی بیشتر میشه.م.ق۷۱
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین