پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
مدیرکل جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این استان برنج مصرفی 20 میلیون ایرانی را تامین می‌کند، گفت: استان گیلان حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک تولید می‌کند و حاصل این میزان از شلتوک ۸۰۰ هزارتن برنج سفید است.
شعار سال: مدیرکل جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این استان برنج مصرفی 20 میلیون ایرانی را تامین می‌کند، گفت: استان گیلان حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک تولید می‌کند و حاصل این میزان از شلتوک ۸۰۰ هزارتن برنج سفید است.

علیرضا شعبان نژاد مدیرکل جهادکشاورزی گیلان در حاشیه افتتاح نمایشگاه "فن بازار برنج و صنایع وابسته "با اشاره به اینکه نیاز بیش از ۲۰ میلیون مصرف کننده برنج کشور در استان گیلان تولید و تامین می‌شود، اظهار داشت : استان گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد که سالانه، حدود ۱ میلیون و۲۰۰ هزار تن شلتوک تولید می‌کند و حاصل این میزان از شلتوک ۸۰۰ هزارتن برنج سفید است که روانه بازار های مصرفی در داخل و خارج از کشور می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برنج تولیدی در گیلان از رقم‌های بومی و پرمحصول بوده که کیفیت بسیار بالایی دارد و در این نمایشگاه تخصصی آخرین یافته های حوزه تحقیقات، فناوری، کاشت، داشت و برداشت ارائه شده و محلی مناسب برای تبادل افکار ، شناسایی و معرفی برندهای فعال در حوزه برنج و صنایع وابسته است.

شعبان نژاد افزود: از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه معرفی محصولات فرآوری شده از ضایعات برنج و محصولات کشاورزی از قبیل سبوس، کاغذ ، آرد و روغن است که کشاورزان می‌توانند با بهره‌گیری از فناوری در این حوزه میزان درآمد خود در فصل کشاورزی را افزایش داده و دور ریز محصول برنج را کاهش دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1397، کدخبر: 620903 ، www.ilnanews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین