پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۱۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۴
کشت دوباره برنج در برخی از زمین های کشاورزی مازندران ممنوع شده و این در حالی است که در گلستان حتی کشت اول برنج ممنوع شد.

شعارسال: این روزها اخباری شنیده می شود که مسئولین در استان مازندران از کشاورزان خواستند که بعد از برداشت برنج، به سراغ کشت دوباره برنج نروند. این در حالی است که در سالهای گذشته کشاورزان پس از برداشت کشت اول برنج در مرداد ماه، بلافاصله زمین را برای کشت دوم آماده می کردند و بسیاری از کشاورزان در یک سال زراعی 2 بار برنج کشت می کردند.

خبرنگار به سراغ 2 نماینده استانهای شمالی رفت و نظر آنها را در این زمینه جویا شد.

کشت دوباره برنج در زمین های شور ممنوع

ولی اله نانواکناری نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به ممنوعیت کشت دوباره برنج در مزارع کشاورزی استان مازندران گفت: این ممنوعیت برای کمبود آب است و برای همه مناطق نیست.

وی افزود: ممنوعیت کشت دوباره برنج برای مناطقی که زمین ها از طریق آب بندانها آبیاری می شوند، نیست. بلکه برای مناطقی است که آب کم است و آبیاری از طریق چاههای کشاورزی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در مناطقی که آب بندانها وجود دارد، با رعایت اصول آبگیری، کشت دوباره برنج انجام می شود.

نانواکناری گفت: در مناطقی که آب به اندازه کافی وجود ندارد و آب به حد شوری رسیده، نباید از طریق چاهها، زمین ها را آبیاری کرد چرا که اگر زمین های حاصلخیز شور شوند، حداقل 10 سال طول می کشد تا این شوری زمین از بین برود.

وی تاکید کرد: رعایت این موضوع برای کشاورزان الزامی است.

ممنوعیت کشت اول برنج در گلستان

نبی هزار جریبی نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: متاسفانه بر اساس تصمیم مسئولین، کشت برنج در استان گلستان ممنوع اعلام شده که دلیل آن هم کم آبی ذکر شد.

وی گفت: دولت بجای تشویق کشاورزان به تولید، برای آنها محدودیت ایجاد می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مردم با کشت برنج امرار معاش می کنند، افزود: اگر کشاورزان گلستانی برنج نکارند، پس چه باید بکارند؟.

هزار جریبی تصریح کرد: اگر دولت از برنجکاران حمایت کند، می توان در زمینه تولید برنج به خودکفایی رسید و نیازی به واردات برنج و خروج ارز از کشور نیست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی افکارنیوز، تاریخ انتشار: 13تیر1397، کدخبر: ۷۵۸۷۰۶: www.afkarnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
این برنامه ها میتونه بازار برنج در کشور رو سروسامونی به خودش بده , انشالله که همین برنامه ها در آینده هم ادامه داشته باشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین