پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۱۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
رئیس کل دادگستری استان البرز از با بیان اینکه البرز اولین استانی در کشور است که طرح ساماندهی کودکان کار را اجرا کرده است،گفت: ۲۷ هزار کودک در استان البرز تحت پوشش طرح نماد قرار گرفتند.
شعار سال: رئیس کل دادگستری استان البرز از با بیان اینکه البرز اولین استانی در کشور است که طرح ساماندهی کودکان کار را اجرا کرده است،گفت: ۲۷ هزار کودک در استان البرز تحت پوشش طرح نماد قرار گرفتند.
 احمد فاضلیان در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز در سال 1397 با حضور مدیران کل دستگاه‌های عضو تشکیل شد،با تاکید بر اینکه شورای پیشگیری از وقوع جرم از مهمترین جلسات استانی است،اظهار داشت: این انتظار وجود دارد که همه دستگاه‌ها اهتمام ویژه‌ای به این نشست  داشته و در سطوح عالی در این نشست‌ها حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه دادگستری استان البرز در سه سال اخیر قدم‌های بلندی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم برداشته است، افزود: در بیشتر حوزه‌های اجتماعی که شاهد آسیب‌هایی بودیم برنامه‌هایی گسترده تدارک دیده شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه  از حوزه‌های کمتر مورد توجه قرار گرفته به مانند سربازان، کودکان طلاق و معتادان متجاهر تا حوزه‌هایی نظیر سرقت‌های خرد و مالخرها تحت پوشش برنامه‌های پیشگیرانه بوده و طرح‌های متعددی در این زمینه اجرایی شده است،بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده بسیاری از قوانین متروک اجرایی شده که اجرای قانون پیش فروش ساختمان و همچنین آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار برای اولین بار در استان البرز از جمله آنها است.

فاضلیان با اشاره  به اجرای طرح دادگاه‌های درمان مدار و همچنین طرح نماد، عنوان کرد: سند ملی مراقبت اجتماعی دانش آموزان یک طرح ایرانی و اسلامی است که نونهالان و دانش آموزان از سطح دبستان تا دبیرستان عنوان مهمترین قشر جامعه که آینده‌سازان کشور هستند را تحت پوشش خود قرار داده و از سطوح پایه برنامه‌هایی را برای مراقبت از کودکان تدارک دیده است.

وی افزود: اجرای این طرح در سال‌های آتی ثمرات خود را نشان می دهد و بسیار خرسندیم در استان البرز بیش از 27 هزار کودک تحت پوشش طرح نماد قرار گرفته‌اند و از چشم انداز بسیار جلوتر هستیم،امیدواریم استانداری در این زمینه مساعدت لازم را با آموزش و پرورش داشته باشد تا در مرحله غربالگری از نظر تامین اعتبار مشکلی نداشته باشد.

فاضلیان با اشاره به پیگیری اجرای آیین نامه ساماندهی کودکان کار برای اولین بار در کشور را در استان البرز،گفت: اجرای این آیین‌نامه در همین مدت زمان اندک، دستاوردهای خوبی داشته است. ولی برای نتیجه بخش‌تر شدن آن نیازمند هماهنگی و همت بیشتر دستگاه‌ها هستیم، این طرح هزینه‌بر و نیازمند امکانات برای جمع‌آوری کودکان و ارائه بسته‌های حمایتی است و دادگستری حتی اگر در ابتدا دستاورد اندکی داشته باشد مصمم به اجرای آن است تا طرح برای رسیدن به اهداف آن به صورت کامل در استان البرز عملیاتی شود.

وی بیان کرد: رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی نحوه برخورد مردم با کودکان کار و نیز پای کار آمدن خیران کمک کنند تا بتوانیم تجربه موفقی را در استان البرز برای کاهش کودکان خیابانی داشته باشیم.

 حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز نیز در این نشست با ابراز امیدواری برای کاهش آسیب‌های کودکان خیابانی اظهار داشت: در حوزه کودکان اتباع خارجی نیز دستورات لازم به نیروی انتظامی و اداره کل اتباع خارجی داده شده تا برای جمع آوری کودکان تبعه خارجی و تحویل آن‌ها به مراکز ذی‌صلاح اقدام کنند.

در ابتدای این نشست مهدی جوهری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با اشاره به اینکه آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی مصوب هیئت وزیران در سال 1384 بوده گفت: این آیین نامه برای سال‌های متمادی متروک بود ولی با پیگیری انجام شده اکنون به عنوان اولین استان کشور در البرز در حال اجراست.

وی افزود: در اجرای این طرح که به صورت رسمی از سوم تیرماه آغاز شده استانداری، نیروی انتظامی، دانشگده علوم پزشکی البرز، بهزیستی و شهرداری کرج همکاری خوبی دارند و کودکان خیابانی جمع آوری شده و مورد حمایت قرار می گیرند.

جوهری با تاکید بر اینکه بهزیستی متولی نگهداری کودکان خیابانی و کار است بیان کرد: مترصد هستیم با تامین وسیله مناسب، این ستاد که در مرکز غربالگری غدیر کرج ایجاد شده در شیفت‌های بعد از ظهر نیز فعالیت خود را ادامه دهد تا ساعات بیشتری از ساعات را تحت پوشش قرار دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27 تیر 1397، کدخبر: 1779564 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
ا.ف75
حس میکنم که بهزیستی و کمیته امداد در استان البرز واقعا گل کاشتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
ا.ف75
ما این تعداد رو فقط در البرز داریم! خدا کل کشور رو به خیر کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین