پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۴۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
استاندار سمنان با تأکید بر اینکه هیچ روستایی در استان نباید گرفتار تشنگی و بی‌آبی شود، گفت: تغییر الگوی کشت و صرفه‌جویی در مصرف آب منشأ تحولات در روستاهای گرفتار بحران خشک‌سالی است.

شعار سال: سید شهاب‌الدین چاووشی در حاشیه بازدید از تأسیسات و مخازن آبی شاهرود ضمن اشاره به تلاش مسئولان برای آب‌رسانی به تمام روستاهای استان سمنان، ابراز داشت: امروز نقش روستاها در توسعه کمتر از شهرها نیست به‌شرط آنکه منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود.

وی بابیان اینکه ۹۲ میلیارد تومان وام کم‌بهره شش تا هشت درصد برای تخصیص اشتغال استان منظور شده است، افزود: خوشبختانه این اعتبارات تا پایان شهریور و بدون در نظر گرفتن سهم مشخص برای شهرستان‌ها است بنابراین جذب بیشتر این اعتبارات به همت مردم بستگی دارد تا با آورده ۱۵ الی ۲۰ درصدی آن ها بتوانیم شاهد رونق بیشتر در روستاها باشیم.

مصرف ۸۶ درصد آب در بخش کشاورزی

استاندار سمنان بااشاره به اینکه جداسازی آب فضای سبز شهرداری‌ها از آب شرب در دستور کار شورای حفاظت آب استان قرار دارد، ابراز داشت: تاکنون توانستیم ۳۰ درصد در شهرهای سمنان و شاهرود این اقدامات را انجام دهیم که قطعاً در جلسه با شهرداران ضرورت این اقدام مورد تأکید خواهد بود.

چاووشی بابیان اینکه منشأ تحولات در شاهرود صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: اکنون ۸۶ درصد آب کشاورزی استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که در درازمدت شاید بتوانیم از ظرفیت‌هایی مثل چشمه‌سارهای قطری استفاده کرد اما برای کوتاه‌مدت مهم‌ترین راهکار عدم غفلت از مدیریت مصرف است.

وی باابراز اینکه باید با منابع آب موجود بتوانیم کمبودها را جبران کرد، افزود: شاهرود برای ما دارای ظرفیت بسیار بزرگی برای تأمین مایحتاج ضروری استان است از سوی دیگر برای خودکفایی استان تنها محصولات کشاورزی شاهرود کفایت می‌کند به‌شرط آنکه مدیریت در اصلاح الگوی مصرف صورت گیرد.

باید درمورد مصرف آب مسئولانه‌تر رفتار کرد

استاندار سمنان بابیان اینکه تغییر الگوی کشت در دست پیگیری است، ابراز داشت: باید بتوانیم از این فرصت برای حفظ باغات و اراضی کشاورزی، افزایش بهره‌وری و راندمان با حداقل مصرف استفاده کنیم لذا هیچ دلیل موجهی برای تعطیلی کشاورزی وجود ندارد بلکه هدف انجام کشاورزی با حداکثر بهره‌وری است.

چاووشی اشاره‌ای نیز به صدور مجوز حفر سه حلقه چاه آب در شاهرود داشت و تصریح کرد: امروز بیش از هر چیز نیازمند مدیریت آب هستیم و باید بیش از نیاز ضروری خود از این سرمایه ارزشمند استفاده نکنیم.

وی با تاکید اینکه باید تأمین آب شرب موردنیاز مردم از منابع قابل‌دسترس صورت گیرد، افزود: تا زمانی مدیریت مصرف صورت نگیرد بازهم با کمبود منابع آبی مواجه خواهیم بود لذا آگاهی افکارعمومی از بحران آب و تغییر الگوی کشت و استفاده از محصولات کم آب‌بر در استان توسط جهاد کشاورزی هدف‌گذاری شده است پس درمورد مصرف آب باید مسئولانه‌تر رفتار کرد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 27 تیر 97، کد مطلب: 4350821، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
ا.ف75
واقعا ممنون از شعار دادن هایتان! بدترین و در معرض ترین افراد برای بی ابی همون روستایی ها هستن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
شهره ها اب ندارن چه برسه روستا دلتون خوشه ها م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین