پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۴۲۶۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: جذب اعضای هیات علمی بر اساس آیین‌نامه اجرا می شود و در این خصوص مرکز جذب هیچ وقت سلیقه ای عمل نکرده است.

شعارسال: محمدرضا رضوان طلب رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: با رعایت اصل کرامت نباید هیچ یک از اعضای هیات علمی با بی‌مهری مواجه شوند، ضمن اینکه با راه اندازی سامانه الکترونیکی ثبت مدارک، سرعت و دقت رسیدگی به پرونده ها را افزایش داده ایم و با شفاف سازی، فرآیندهای نظارت برآن را اجرا می کنیم.

وی تصریح کرد: متقاضیان در صورت بروز مشکل می‌توانند از طریق همان سامانه، هنگام ثبت نام و یا با مراجعه به وزارت علوم شکایت خود را مطرح کنند.

رضوان طلب با بیان اینکه دوره رسیدگی به پرونده هایی که به صورت کامل به مرکز جذب منتقل شده اند، بر اساس قانون ۴۵ روز تعریف شده است، افزود: توانسته ایم زمان رسیدگی به پرونده ها را در مرکز جذب کمتر کنیم و در مواردی که بیش از این جدول پرونده ای در مرکز جذب توقف کند، کارشناس پرونده مورد مواخذه قرار می گیرد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، آماری از فعالیت‌های مرکز جذب در خصوص پرونده متقاضیان ارائه داد و گفت: روزانه ۳۷ پرونده از دانشگاه‌های مختلف به مرکز جذب ارسال و به صورت میانگین ۲۵ رأی در مورد وضعیت صلاحیت صادر می‌شود.

وی همچنین افزود: در سال ۹۶، میانگین توقف پرونده ها در دانشگاه ها ۲۵۹ روز و در مرکز جذب ۳۵ روز بوده است.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم در مورد رسیدگی به صلاحیت های علمی عنوان کرد: رسیدگی ما رسیدگی شکلی است و ما به بررسی انجام شده توسط هیات های اجرایی اعتماد می‌کنیم و صلاحیت فرد را مجددا بررسی نمی کنیم بلکه صحت انجام فرایند توسط دانشگاه را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه هیات مرکزی جذب ورود محتوایی به پرونده های ارسالی ندارد، تصریح کرد: بررسی صلاحیت پرونده ها بر عهده هیات اجرایی مرکزی نیست، بلکه این امور در دانشگاه ها باید رسیدگی شود؛ سهم مرکز جذب، پس از نظارت و ارزیابی مدارک، تنها بررسی صحت انجام فرایندها توسط هیات اجرایی است.

رضوان طلب ادامه داد: قائل به اعمال سختگیری های شدید در جذب اعضای هیات علمی نیستیم؛ با توجه به اینکه بر لزوم تدین و فرهنگ انقلابی اساتید تاکید داریم، اما شیوه ها و نگاه های سخت گیرانه را اعمال نمی کنیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29 تیر 1397 ، کد خبر:4351231 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
انقددددرررر دولت آقای روحانی افتضاح داشته که خیلی از خوبی هاش به چشم نمیاد...در زمینه وزارت علوم واقعا حرکت ها رو به جلو بوده...هم دانشجویان ستاره دار و هم اینکه جذب هیات علمی به ما نشون میده رویکردها داره به خواست مردم تغییر میکنه
ا.ف۷۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
این خوب خیلی بهتره ؛ امیدواریم این روند جدید به زودی جایگزین روند سابق این جذب اساتید بشه
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
جذب هیات علمی هم که سلیقه ای و پارتی بازی شده کاش بهش رسیدگی بشه
ن.ف83
علی
Denmark
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
کاملا واضح است که مرکز جذب هیچ وقت به خودی خود سلیقه ای عمل نکرده است ولی این اختیار را به طور کامل به دانشگاهها واگذار کرده است و دقیقا مشکل کار همین جاست که نباید اختیارات را به دانشگاهها و هیات علمی دانشکده ها سپرد. آنها باید فقط اختیار اعلام نیاز برای رشته یا تخصص مورد نیاز را داشته باشند. همان طور که در این سالها دیده شده، اساتید دانشکده ها بر اساس منافع جناحی خود عمل کرده و با این معیار، هدف اصلی یعنی سوابق علمی و توانایی های شخصی و اخلاقی متقاضی هیات علمی را تقریبا در اولویتهای آخر خود قرار می دهند. بنابراین اگر مرکز جذب وزارت نیز خود را کنار بکشد و این تصمیم گیری را به خود دانشگاهها واگذار بکند بدیهی است که به علت عدم حضور ناظر و نگهبان، هر طور که خود اعضای هیات علمی دوست دارند عمل می کنند و با توجه به اهداف شوم و عناد پنهان و آشکار برخی از آنها با نظام و یا جلوگیری از به خطر افتادن موقعیت علمی خود انها با جذب افراد قویتر از خود، سیستم بیشتر به فساد مبتلا می شود و فرار مغزها بیشتر از پیش اتفاق می افتد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین