پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۴۲۸۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
درحالیکه حجم صادرات چین به آمریکا سالانه حدود ۵۰۶ میلیارد دلار است، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید آمادگی دارد روی ۵۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از چین تعرفه اعمال کند. ترامپ تاکنون دوبار علیه حدود ۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی تعرفه‌های ۱۰ درصدی و ۲۵ درصدی اعمال کرده است که البته با اقدام متقابل دولت چین علیه کالا‌های آمریکایی مواجه شده است.
شعارسال: در حالیکه حجم صادرات چین به آمریکا سالانه حدود ۵۰۶ میلیارد دلار است، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید آمادگی دارد روی ۵۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از چین تعرفه اعمال کند.

به گزارش فارس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی با اشاره به تنش تجاری میان پکن و واشنگتن تاکید کرد که آماده هستم تا علیه ۵۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی از چین تعرفه اعمال کنم.

ترامپ تاکنون دوبار علیه حدود ۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی تعرفه‌های ۱۰ درصدی و ۲۵ درصدی اعمال کرده است که البته با اقدام متقابل دولت چین علیه کالا‌های آمریکایی مواجه شده است.

ترامپ اضافه کرد؛ من این کار را (اعمال تعرفه) برای سیاسی کاری نمی‌کنم بلکه این کار را می‌کنم تا بهترین کار را برای کشورم کرده باشم.

بنابر آمار‌های رسانه‌ای، آمریکا سالانه حدود ۵۰۶ میلیارد دلار کالا و خدمات از چین وارد می‌کند در حالیکه حجم صادرات این کشور به پکن حدود ۲۰۰ میلیارد دلار است. کسری تراز تجاری میان پکن و واشنگتن در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۷۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

ترامپ در ادامه مصاحبه برای خارج شدن از زیر بار فشار انتقادات که بعد از دیدار با رئیس جمهور روسیه علیه وی مطرح شده است گفت که «همه دیدارش با پوتین نیز مسالمت آمیز نبوده است».

وی مدعی شد که اگر روابط میان مسکو و واشنگتن بهبود نیابد من بدترین دشمنی خواهم بود که پوتین تا کنون داشته است.

رسانه‌ها و محافل سیاسی آمریکا ترامپ را به وادادگی در مقابل پوتین در دیدار آن‌ها در هلسینکی متهم کرده‌اند. ترامپ در نشست خبری با پوتین در پاسخ به سوالی عملکرد نهاد‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را در زمینه موضوع مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ زیر سوال برد و گفت که آن‌ها مدرک مشخصی در این زمینه ندارند.

این اظهارات وی با واکنش تند از هر دو حزب آمریکا مواجه شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازپایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 29تیر 1397 ، کدخبر: 419866،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
ا.ف75
این ترامپ واقعا دیوونه ست! خیلی خیلی از شرمتای امریکایی که دارن تو چین کار میکنن با این کار ترامپ ضرر میکنن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
مطمئنا نمی تونه علیه چین ایستادگی کنه خیلی داره بلند پروازی می کنه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین