پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۲۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
دونالد ترامپ صبح امروز در توئیتی به سخنان حسن روحانی واکنش نشان داد اما رسانه‌های غربی در مخالفت با او نوشتند ترامپ سابقه طولانی در توییت‌های تند و آتشین دارد که به سرعت اختلافات قدیمی با مقامات سایر کشورها را تشدید می‌کند.

شعارسال: پس از آنکه روحانی رئیس جمهور کشورمان جمله مشهور «با دم شیر بازی نکن» را خطاب به ترامپ مطرح کرد، صبح امروز رسانه‌ها پاسخ سریع ترامپ به روحانی به عنوان مهمترین خبر منتشر کردند. هرچند ترامپ توییت تند خود را در نخستین ساعات صبح منتشر کرده بود تا نشان دهد که بسیار جدی است، رسانه‌های آمریکایی نوشته بودند ترامپ در لفاظی استاد است و سابقه توئیت‌های تند او علیه رهبر کره شمالی هم همین موضوع را نشان می‌دهد.

ترامپ در توئیت خود نوشته بود: «دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن، شما تاوان آن را خواهید داد بطوریکه در طول تاریخ افراد کمی چنین تاوانی داده‌اند. ما کشوری نیستیم که جملات جنون‌آمیزتان درباره خشونت و مرگ را تحمل کنیم. مراقب باش



لفاظی رییس جمهور آمریکا تازگی ندارد

ادعاهای صبح امروز امروز ترامپ علیه ایران در واکنش به هشدارهای رییس جمهور ایران در رسانه ها و در بین روزنامه نگاران آمریکایی بازتاب قابل توجهی داشته است. مجله تایم در گزارشی با اشاره به توییت ترامپ نوشت: ترامپ سابقه طولانی در توییت‌های تند و آتشین دارد که به سرعت اختلافات قدیمی با مقامات سایر کشورها را تشدید می‌کند. در مورد کره شمالی جنگ لفظی علنی علیه کیم جونگ اون به سرعت سرد شد و به تدریج به نشستی با رهبر کره شمالی ختم شد.

رویترز نیز در گزارشی با اشاره به تهدید ترامپ علیه حسن روحانی رییس جمهور ایران نوشت: لفاظی‌ها میان سران ایران و آمریکا با اعلام حمایت و سخنرانی‌های دولت ترامپ در حمایت از ناآرامی‌ها در ایران و اعمال فشار علیه این کشور تشدید شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی هیل که به کنگره آمریکا تعلق دارد نیز نوشت: آمریکا و ایران چندین دهه است که با هم درگیری دارند. تنش‌ها در روابط این دو کشور با اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای تشدید شد. تصمیم ترامپ برای خروج از برجام با سرزنش جامعه بین‌المللی همراه بود و نگرانی‌ها را از بابت احتمال یک درگیری بالقوه بین ایران و آمریکا تشدید کرد. ایران نفوذ قابل توجهی در منطقه از جمله در سوریه دارد که واشنگتن نیز در این کشور حضور نظامی دارد.

سی ان ان در حالی توییت ترامپ را تهدید به جنگ از نظر تندروها در تهران خوانده که با توجه به زمان انتشار این توییت (ساعت ۷ صبح به وقت ایران) هنوز واکنشی به این ادعاها از سوی مقام‌های ایران منتشر نشده است. این رسانه آمریکایی تهدید ترامپ را «غیرمتعارف» خوانده و نوشته است که این تهدید در حالی مطرح شده که کره شمالی به آزمایش موشک‌های بالستیک خود ادامه می‌دهد. ترامپ قبلا درباره کره شمالی هم گفته بود کره شمالی بهتر است دیگر آمریکا را تهدید نکند. آنها با خشم آتش به گونه‌ای مواجه خواهند شد که جهان به چشم خود ندیده است.

سی ان ان نوشت: لفاظی‌های آتشین میان سران کره شمالی و آمریکا ادامه پیدا کرد اما هرگز به رویارویی نظامی ختم نشد. واشنگتن و پیونگ یانگ برای مثال در حال حاضر در حال مذاکره برای رسیدن به راه حلی دیپلماتیک برای برنامه هسته‌ای کیم جونگ اون هستند.

ساحل کاپور خبرنگار «بلومبرگ» این اظهارات را برای مصرف داخلی خوانده و نوشت: ترامپ بارها در گذشته تهدید به جنگ علیه ایران توسط روسای جمهور سابق را برای رسیدن به اهداف داخلی خوانده بود.

لفاظی رییس جمهور آمریکا تازگی ندارد


«وجاهت علی» روزنامه نگار نیویورک تایمز نیز «جان بولتون» مشاور امنیت ملی «ترامپ» را «جان بمب ایران» خوانده و نوشت: بولتون بارها خواستار جنگ با ایران و تغییر نظام ایران شده است. او به حدی افراطی است که جنگ‌طلبان در مقابل او شبیه به قمری‌اند. او مشاور امنیت ملی ترامپ هم هست. در نتیجه بله! از اینکه ترامپ واقعا جنگی مفتضحانه را آغاز کنید بترسید و نگران باشید

لفاظی رییس جمهور آمریکا تازگی ندارد

 

پول کروگمن ستون نویس نیویورک تایمز نیز در واکنش به اظهارات ترامپ نوشت: گویا بعضی افراد آماده‌اند که از جنگ برای انحراف اذهان ما از خیانت خودشان به آمریکا استفاده کنند

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری رویداد24 ، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1397 ، کد خبر: 138293، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
این به نظر من هیچ شباهتی به رئیس جمهور یک کشور ندارد , بیشتر مایه آبروریزی برای آن کشور بوده است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
آقای ترامپ باید بداند با این ادبیات کاری را از پیش نخواهد برد , این ادبیات به نفع هیچ کس نیست
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
بهتره به جای جدی نگرفتنش حواسمون رو جمع کنیم چون کابینه اش رو هم داره پر از آدمای جنگ طلب می کنه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین