پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۷۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران گفت: ایران دومین بازار بزرگ محصولات آرایشی و بهداشتی درمنطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) پس از عربستان سعودی است.

شعار سالحسام‌الدین شریف‌نیا در حاشیه نشست فصلی اخیر انجمن علمی داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فانا ارزش بازار جهانی محصولات آرایشی و بهداشتی را بیش از ۴۴۴ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: منطقه منا یکی از بزرگترین بازارهای محصولات آرایشی و بهداشتی در جهان است و ایران هم دومین بازار بزرگ در این منطقه پس از عربستان با ارزش بازاری معادل ۳.۳ میلیارد دلار است.

وی گفت: بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ رشد سالانه ارزش بازار منطقه منا ۶ درصدی بود اما پیش‌بینی می‌شود از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ سالانه ۴ درصد این بازار کوچکتر شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم هزینه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی از سبد هزینه‌های خانوار در ایران حدود ۴.۵ درصد است این در حالیست که این رقم در آلمان ۱.۵ درصد، انگلستان ۱.۷ درصد و ایتالیا ۳ درصد است.

عضو هیات مدیره انجمن علمی مدیریت و اقتصاد داروی ایران یکی از مهمترین تفاوت‌های بازار محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران با سایر کشورها را بزرگ بودن بخش مربوط به محصولات مراقبت از پوست و مو و کوچکتر بودن بخش مربوط به و دئودورانت‌ها، محصولات بهداشتی مرتبط با حمام و محصولات بهداشت دهان و دندان دانست.

شریف نیا با اشاره به اینکه در عمده محصولات آرایشی و بهداشتی جزء محصولات خاص تفاوت کیفیت چندانی بین محصولات تولید داخل و وارداتی وجود ندارد، اضافه کرد: مشکل عمده محصولات ایرانی ضعف در بازاریابی است و به همین علت در برخی بخش‌ها سهم محصولات داخلی در بازار کمتر از محصولات خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: میزان فروش محصولات آرایشی و بهداشتی تابع مستقیم درآمد افراد است و این محصولات اصطلاحا محصولات پرکششی هستند یعنی اگر درآمد مردم کاهش یابد فروش آنها هم کم می‌شود. الان هم وضعیت اقتصادی به گونه‌ای است که سهم هزینه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی در سبد هزینه‌های خانوار کاهش یافته و فشار آن به صنعت نیز وارد می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران تاکید کرد: بحث بازاریابی و تبلیغات مناسب به خود شرکت‌ها بر می‌گردد. البته در حوزه‌هایی مانند بهداشت دهان و دندان یا محصولات مراقبت از آفتاب، تبلیغات و حمایت‌های وزارت بهداشت در جهت بهبود بهداشت فردی می‌تواند به بهبود بازار محصولات تولید داخل نیز کمک کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دارو و سلامت ، تاریخ انتشار 30تیر97، کدمطلب: 14639، www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
ا.ف75
ایران در تموم چیزهایی که نقاط ضعف محسوب میشن دارای رتبه های برتر شده! واقعا جواب ایندگانمونو چی میخوایم بدیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین