پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۷۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
منابع مختلف در سوریه از کشته و زخمی شدن ده ها تن در نتیجه حمله تروریست های مسلح و انتحاری داعش به مرکز و برخی روستاهای یکی از استان های جنوبی این کشور خبر دادند.
شعارسال: خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (SANA) در استان السویداء در جنوب این کشور اعلام کرد که یک تروریست انتحاری صبح امروز (چهارشنبه) خود را در منطقه بازار مرکز این استان مرزی منفجر کرد و در نتیجه آن نیز شماری از شهروندان کشته و زخمی شدند.

به گفته خبرنگار سانا، نهادهای ذی ربط دو تروریست انتحاری دیگر را تحت تعقیب قرار داده و آنها را پیش از آن که خود را منفجر کنند، از پای درآوردند.

در همین حال، نیروهای ارتش سوریه حمله تروریست های داعش به روستاهای «المتونه» در شمال مرکز السویداء و «دوما»، «تیما» و «الشبکی» در حومه شمال شرقی این استان را دفع کرده و اهالی دوما نیز در جریان دفع حمله این گروهک تروریستی به روستای خود، موفق شدند چهار تن از آنها را به هلاکت برسانند.

در همین حال، شبکه خبری دولتی سوریه (الاخباریه) گزارش داد که عناصر داعش موفق شدند وارد شهر السویداء شوند و سه انفجار را در نزدیکی بازار و میدان های «المشنقه» و «النجمه» انجام دهند که در نتیجه آنها شماری از شهروندان کشته و زخمی شدند.

الاخباریه ضمن اعلام این که همزمان با انفجارهای مرکز السویداء، عناصر داعش به برخی روستاهای حومه این استان حمله کرده و در نتیجه آن نیز شماری کشته و زخمی شدند، از خبرنگار خود نیز نقل کرد که نیروی هوایی سوریه مواضع این گروهک تروریستی در حومه شرقی استان را بمباران کردند.

در همین راستا نیز، فعالان سوری اعلام کردند که حمله تروریست های داعش به روستاهای المتونه، الشبکی، «السویمره» و «طربا» در حومه شرقی السویداء ۲۷ کشته بر جای گذاشته است.

از سوی دیگر، یک منبع در پلیس سوریه در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک از کشته شدن بیش از ۳۸ نفر و زخمی شدن ۳۰ تن دیگر در نتیجه انفجار یک بمب دست ساز در مرکز السویداء و حمله همزمان تروریست های داعش به حومه شرقی این استان خبر داد.

به گفته این منبع امنیتی، در ساعت پنج بامداد امروز به وقت محلی (۶:۳۰ به وقت تهران) یک بمب دست ساز در خیابان اصلی نزدیک محل جمع سبزی فروشان روی داده و شماری کشته و زخمی بر جای گذاشته، ۱۰ دقیقه بعد نیز یک عامل انتحاری خود را در ۲۰۰ متری میدان المشنقه منفجر کرد و سه انتحاری دیگر نیز هنگام تلاش برای منفجر کردن خود پس از ورود به خیابان جنوب میدان النجمه، تحت تعقیب قرار گرفتن با این حال یکی از آنها خود را منفجر کرده و باعث هلاکت دو انتحاری دیگر و کشته شدن یک جوان در تلاش برای مقابله با آنها شد.

منبع مذکور همچنین از حمله تروریست های داعش به برخی روستاهای واقع در حومه شرقی السویداء و کشته شدن شماری از اهالی این روستاها خبر داده و تاکید کرد که درگیری ها همچنان ادامه دارد و تاکنون هلاکت بیش از ۱۵ تروریست را نیز در پی داشته است.

اسپوتنیک از منابع محلی همچنین نقل کرد که تروریست های داعش روستاهای «الشریحی»، «الشبکه»، «الغیضه» و «حمایل» در شمال شرق استان السویداء را به کنترل خود درآورند.

اداره بهداشت استان السویداء نیز با اعلام آمار اولیه قربانیان حملات انتحاری و مسلحانه تروریست های داعش به مرکز و روستاهای این استان واقع در مرز سوریه با اردن، از کشته شدن دست کم ۳۸ نفر و زخمی شدن ۳۷ تن دیگر خبر داد.

این در حالی است که «رامی عبدالرحمن»، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه (AFP) شمار قربانیان یکی از انفجارهای انتحاری شهر السویداء را ۳۲ کشته و بیش از ۳۰ زخمی اعلام کرد.

مدیر این نهاد مستقل مخالف نظام حاکم در سوریه همچنین از وقوع سه انفجار به وسیله کمربند انتحاری در مرکز السویداء و انفجارهای دیگر در برخی روستاهای حومه شمال شرقی این استان پیش از آغاز حمله مسلحانه تروریست های داعش خبر داد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری شفقنا ، تاریخ انتشار: 3 مرداد 1397 ، کدخبر: 603196 ، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
این همه ظلم باقی و ناشی از اثار حضور امریکا در این منطقه است
تا امریکا هست منطقه روی صلح را نخواهد دید
م.ص76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
ا.ف75
داعش مگه تموم نشده بود اخه؟ باز این خبر ها چیه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین