پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۰۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: یک هزار و ۹۰۹ فقره از پرونده های تصادفات ثبت شده در سال گذشته ساختگی بود که در یک هزار و ۸۸۹ مورد مردان و در۲۰ فقره نیز زنان نقش داشتند

شعارسال:رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: یک هزار و ۹۰۹ فقره از پرونده های تصادفات ثبت شده در سال گذشته ساختگی بود که در یک هزار و ۸۸۹ مورد مردان و در۲۰ فقره نیز زنان نقش داشتند.

احمد شجاعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه یک هزار و 579 فقره از این تصادفات، هم حادثه و هم ساختگی بود، توضیح داد که در این موارد افراد پس از حادثه نسبت به دستکاری آن اقدام کرده اند.
وی گفت: فاکتورهایی وجود دارد که بر اساس آن کارشناس تخصصی پزشکی قانونی تفاوت بین ساختگی و یا حادثه بودن تصادفات را تشخیص می دهد.
رئیس سازمان پزشکی قانونی افزود: در این راستا از سوی پزشکی قانونی به بیمه ها چندین مرتبه پیشنهاد شده که تشخیص تصادفات جرحی و فوتی باید به کارشناس سپرده شود و پزشکی قانونی می‌تواند این مسئولیت را بر عهده بگیرد.
شجاعی گفت: تنها در سال گذشته از محل تشخیص ساختگی بودن تصادفات، مبلغ 180 میلیارد ریال از محل پرداخت خسارت بیمه‌ها جلوگیری شد.
وی اظهار داشت: موسسه«داد پزشک»از فرصت هایی است که بیمه ها می توانند با استفاده از آن کارشناسی‌ها را انجام و ساختگی بودن تصادفات را تشخیص دهند و از این مسیر می توان روند سیستم قضایی را کوتاه کرد.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به پشتوانه قانونی طرح «داد پزشک »گفت: آیین نامه های اجرایی این طرح به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده است.
وی با بیان اینکه انتخاب پزشکان در این طرح با سازمان پزشکی قانونی خواهد بود یادآور شد: این طرح هفته گذشته ابلاغ شد و تشکیلات آن به تدریج در استان ها اجرایی خواهد شد.
شجاعی به روند صدور گواهی فوت و جواز دفن نیز اشاره و اظهار داشت: در پرونده های قضایی باید افراد برای تشخیص و صدور گواهی فوت به پزشکی قانونی مراجعه کنند اما مابقی جوازها توسط پزشک معالج صادر می شود.
وی گفت: در استان همدان در سه ماه بهار سال گذشته سه هزار و 715 مورد گواهی فوت صادر شد که این موارد در سال جاری به سه هزار و 586 مورد کاهش یافته است.
شجاعی اضافه کرد: 2 هزار و 713 مورد از مجوزهای صادره سال گذشته مربوط به فوت مردان و یک هزار و 2 مورد مربوط به زنان بوده است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی به آمار نزاع و درگیری در کشور نیز اشاره کرد و گفت: 20 درصد آمار نزاع و درگیری در کشور مربوط به زنان است.
شجاعی با اشاره به ثبت 146 هزار و 499 مورد نزاع در سه ماه ابتدایی سال قبل اظهار داشت: از این تعداد 99 هزار و 90 پرونده مربوط به مردان و مابقی مربوط به زنان بوده است.
وی با بیان اینکه میانگین آمار خودکشی ایران نسبت به دنیا بسیار پایین است یادآور شد که همدان در بین 10 استان کشور در میانگین بالا قرار دارد.
شجاعی ادامه داد: آمار مرگ های مشکوک به خودکشی در سال قبل چهار هزار و 625 مورد بوده که از این تعداد سه هزار و 260 نفر مرد و بقیه زن بوده اند.
وی همچنین با بیان اینکه در برخی شهرها با مشکل کمبود پزشک مواجه هستیم اظهار داشت: سال قبل 230 مجوز جذب پزشک برای نیروهای فنی با مدرک کارشناسی ارشد به بالا اخذ شد.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: 217 نفر نیروی فنی در سال قبل جذب شد و مجوز 120 نفر به تفکیک 100پزشک عمومی و 20 پزشک متخصص جذب پزشک نیز اخذ شده تا این افراد به صورت بورسیه به استخدام سازمان درآیند.
شجاعی با اشاره به اینکه در استان همدان استقبال چندانی از سوی پزشکان برای جذب در پزشکی قانونی صورت نگرفت عنوان کرد: افراد می توانند با ارایه مدارک خود به سازمان پزشکی قانونی مراجعه کنند تا از بورسیه سازمان برخوردار شوند.
وی همچنین با بیان اینکه سال قبل 9 هزار و 302 مورد مجوز سقط درمانی در کل کشور صادر شده است اظهار داشت: در این مدت در مجموع 13 هزار و 270 مورد پرونده تقاضای سقط درمانی در کشور تشکیل شده است.
شجاعی با بیان اینکه در پزشکی قانونی اعتقاد بر این است که بدون غرض و منصفانه به پرونده ها رسیدگی شود گفت: نیمی از پرونده های ارجاعی به دلیل قصور محکوم و نیمی دیگر تبرئه می شوند.
وی افزود: 30 تا 70 درصد از پرونده های قصورات پزشکی در کشور به محکومیت منجر می شود.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در سال 95 بیش از 23 هزار و 285 پرونده قصور پزشکی به صدور حکم رسیده که با افزایش 13.2 درصدی به 26 هزار و 349 مورد در سال قبل افزایش یافته است.
شجاعی با بیان اینکه همدان در ارائه خدمت و عملکرد از استان های خوب کشور است اظهار داشت: ساختمان پزشکی قانونی همدان قدیمی است که کمبودهایی دارد و باید تمهیداتی برای بازسازی و گسترش آن اندیشیده شود.
وی افزود: آزمایشگاه پزشکی قانونی همدان در زمره چهار آزمایشگاه اصلی کشور از لحاظ دارا بودن تجهیزات و پزشکان متخصص است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه همدان نسبت به بسیاری از استان ها از لحاظ کمبود پزشک وضعیت بهتری دارد گفت: با این وجود همدان از لحاظ برخورداری از پزشک با کمبود مواجه است .

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار4مرداد97، کدخبر: 819883، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
ا.ف75
واقعا امان از مردم ایران که تو هر زمینه هوش سیاه دارن! بیمه ها باید نظارت هاشونو بیشتر کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
اخه چرا باید یکی بیاد تصادف ساختگی درست کنه برای یکذره پول بیشتر عجیب مردمانی داریم
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین