پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۲۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: درخصوص حوادث و اتفاقاتی که در کشور رخ می دهد و افرادی که از این طریق آسیب دیده یا جان خود را از دست می دهند، دو مبحث از نظر تحقیقاتی و قضایی مطرح است؛ در بحث قضایی علت برخی حوادث را باید قاضی تشخیص دهد.
شعارسال:رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: درخصوص حوادث و اتفاقاتی که در کشور رخ می دهد و افرادی که از این طریق آسیب دیده یا جان خود را از دست می دهند، دو مبحث از نظر تحقیقاتی و قضایی مطرح است؛ در بحث قضایی علت برخی حوادث را باید قاضی تشخیص دهد.

احمد شجاعی در این خصوص توضیح داد: به عنوان نمونه زمانی که فردی به علت ضربه به سر به مراکز قضایی ارجاع داده می شود، می توان با انجام تحقیقات حدس زد که علت ضربه چه بوده است اما در مبحث قضایی نمی توان نظر نهایی داد و قاضی باید با صحنه جرم یا حادثه آن را تطبیق دهد.

وی ادامه داد: در این صورت پزشکی قانونی می تواند در مرحله اول علت مرگ را ضربه به سر اعلام کند، اما از نظر قضایی باید صحنه جرم مطابقت داده تا مشخص شود که ضربه در اثر تصادف، نزاع یا موضوع دیگری بوده است. همچنین اگر علت ضربه پرتاب یک جسم سخت باشد، دیگر نمی توان به طور دقیق مساله را روشن کرد زیرا بحث قضایی به دنبال دارد و قاضی باید علت را مشخص کند.

شجاعی اضافه کرد: البته باید کارهای تحقیقاتی روی این موضوعات صورت گیرد که این وظیفه برعهده پزشکی قانونی است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین بیشترین علت مرگ و میر افراد در کشور را حوادث رانندگی به ویژه تصادفات جاده ای مطرح کرد.

سازمان پزشکی قانونی نیز پیشتر اعلام کرده بود که در سال گذشته، 16 هزار و 201 نفر در حوادث رانندگی کشته شده‌اند، که این شمار جان باخته تصادفات نسبت به سال قبل از آن (1395) 1.7 درصد افزایش یافته است.

علت اصلی مرگ 46 درصد افراد ضربه به سر، 26.4 درصد شکستگی‌های متعدد، 8 درصد به دلیل خونریزی و 13.9 درصد به دلیل علل اشتراکی (موارد دارای بیش از یک علت)، 0.8 درصد سوختگی، 0.3 درصد نرسیدن اکسیژن و 4.6 درصد سایر موارد بوده است.

دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیشتر گفته بود که بر اساس اعلام پزشکی قانونی ٣٥ درصد از علل مرگ افراد ١٥ تا ٤٠ ساله در تهران ضربه مغزی است که یکی از شایعترین علل مرگ در این شهر است، اما این موضوع نیاز به بررسی دقیق تر دارد.

وی اظهار داشت: سازمان پزشکی قانونی ضربه مغزی را دلیل این مرگ ها در تهران اعلام می کند که ممکن است ناشی از حوادث ترافیکی یا حوادث ناشی از ساخت و سازها در تهران، مانند برخورد آجر به سر مردم هنگام ساختمان سازی باشد. باید علت این مرگ ها در تهران را به دقت شناسایی کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار18خرداد97، کد خبر: 82936465، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
امیدواریم همه قضات در رسیدگی به این پرونده ها کوتاهی ای نکنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین