پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۴۴۱۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد و 12 منطقه ویژه اقتصادی جدید با توجه ویژه نمایندگان طی هفته آینده در کمیسیون تخصصی به رای گذاشته و پس از آن در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.

شعار سال: مرتضی بانک روز جمعه افزود: این لایحه در ماه های گذشته در کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و بسیاری از ابهامات آن رفع شده است.

وی اضافه کرد: لایحه مناطق آزاد جدید به مرحله تفاهم در زمینه محدوده‌ها، مناطق منفصل و معارضان رسیده‌ است و نمایندگان کمیسیون های تخصصی با کلیات طرح موافق هستند.

مشاور رییس جمهوری اظهار داشت: هشت منطقه آزاد تجاری - صنعتی جدید که در دستور کار قرار گرفته، دارای ویژگی‌های مناطق آزاد حاضر خواهد بود و با توجه به معافیت‌های مالیاتی و گمرکی می‌تواند برای فعالان اقتصادی شرایط مناسبی را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید ناخالص در مناطق آزاد هفت گانه کشور مشخص نیست، افزود: با سازمان برنامه و بودجه جهت محاسبه آن تفاهم نامه ای به امضا رسیده است.

'بانک' در خصوص میزان صادرات مناطق آزاد نیز گفت: این رقم در سال 1392 حدود 190 میلیون دلار بود و در سال گذشته به یک میلیارد و 50 میلیون دلار رسید که بیشتر از پیش بینی های مربوط به برنامه های اقتصاد مقاومتی بوده است.

به گزارش ایرنا ،لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید در سال 1395 توسط دولت مصوب و اعلام شد اما این لایحه در مجلس مسکوت ماند و حالا به صورت جدی عملیاتی شده و در حال پیگیری است؛ این لایحه در تمامی کمیسیون‌های مجلس به خصوص کمیسیون اقتصادی با حضور مسوولان حوزه اقتصادی و مناطق آزاد پیگیری شده و دیدگاه‌های نمایندگان برای مناطق آزاد جدید مطرح شده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش به خبرنگار ایرنا گفته بود که مصوبه مناطق آزاد جدید طی نیمه دوم سال جاری در اختیار دولت قرار می گیرد.

در زمان حاضر هفت منطقه آزاد اقتصادی شامل ماکو، ارس، اروند، انزلی، کیش، قشم و چابهار در کشور وجود دارد و بانه، مهران، جاسک، بوشهر، قصرشیرین، اینچه برون، زابل و اردبیل نیز هشت منطقه آزاد پیشنهادی دولت جهت تصویب در مجلس شورای اسلامی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 5 مرداد 97، کدمطلب: 82983020، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
ا.ف75
مناطق ازاد زمانی به گند کشیده شد که بازار سیاه اقا زاده ها شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین