پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۴۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
سرمايه گذاري که به دعوت دولت تدبير و اميد براي ايجاد مجموعه گردشگري در استان فارس بيش از 80 ميليارد تومان سرمايه گذاري کرده است از عدم همکاري مسئولين و متروکه شدن اين پروژه خبر داد.

شعار سال: سرمايه گذاري که به دعوت دولت تدبير و اميد براي ايجاد مجموعه گردشگري در استان فارس بيش از 80 ميليارد تومان سرمايه گذاري کرده است از عدم همکاري مسئولين و متروکه شدن اين پروژه خبر داد.

سرمايه گذار مي گويد: منتظرم مگر که آقاي روحاني صدايم را بشنود؛ شايد مشکل برطرف شود، کسي در استان فارس کمکي نمي کند!

در بسياري از کشورهاي توسعه ‌يافته جهان صنعت گردشگري نقش عمده‌اي در اقتصاد ايفا مي‌کند در نتيجه اين کشورها نگاه ويژه‌اي به اين صنعت دارند و با افزايش سرمايه‌گذاري در آن از پيامدهاي اقتصادي گردشگري بهره کامل مي‌برند. از اين رو سرمايه‌گذاري در اين بخش همواره به‌عنوان يکي از فرصت‌هاي جذاب براي سود‌آوري و اشتغال ‌زايي مورد‌توجه فعالان اقتصادي بوده است. با اين وجود در کشور ما همچنان فرصت‌هاي بي‌نظير و بکري براي سرمايه‌گذاري در اين صنعت وجود دارد؛ ويژگي‌هاي طبيعي و جغرافيايي، اماکن تاريخي و... همگي فرصت‌هايي براي سرمايه‌گذاري و توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي است اما در واقعيت بين پتانسيل‌هاي موجود و فعاليت‌هاي انجام شده فاصله زيادي وجود دارد و همين امر مهم‌ترين دليل جذابيت سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري ايران است.

با اين مقدمه کوتاه، گفتگوي با يکي از سرمايه گذاراني ايراني مقيم کشور امارات ترتيب داده ايم که ماحصل آن را مي خوانيم؛

محمدرضا رحمان نژادي بيان مي کند در سال 92 به دعوت رئيس جمهور آقاي روحاني به ايران مي آيد تا در کشور براي رونق اقتصادي در بحش گردشگري سرمايه گذاري نمايد.

وي مي گويد بعد از جلسه سرمايه گذاران با رئيس دولت تدبير و اميد زميني به مساحت 70 هزار متر مربع در شيراز خريداري مي کند و تصميم بر آن دارد تا در استان فارس براي رونق گردشگري سرمايه گذاري کند.

اين سرمايه گذار خاطرنشان مي کند: متاسفانه مسئولين استان فارس علي الظاهر حمايت خود را از ايجاد چنين پروژه اعلام داشتند اما در ادامه و عمل چنين مساعدتي صورت نگرفت.

رحمان نژادي گفت: عليرغم تاکيدات مقام معظم رهبري در خصوص حمايت از سرمايه گذاري و توجه به توليدات داخلي متاسفانه دولت تدبير و اميد توجه چنداني به اين مهم نداشته و ندارد و تنها دل به خارج از مرزها بسته و فکر مي کند گره مشکلات کشور توسط خارجي ها باز مي شود.

وي اظهار داشت: الان با گذشت پنج سال از وعده حمايت دولت تدبير و اميد هيچ گونه حمايتي از اين پروژه نشده است و نزديک به دو سال است با کارشکني مسئولين استان فارس اين پروژه که مي توانست درفاز اول اشتغال 400 نفري و در فاز دوم اشتغال 1500 را نفر به همراه داشته باشد، در حال متروکه شدن قرار دارد.

حال اين سوال از آقاي روحاني بايد پرسيده شود که چرا دولت تدبير و اميد در وعده هاي انتخاباتي سال هاي 92 و 96 خود دم از ايجاد اشتغال براي جوانان و توسعه و شکوفايي ايران اسلامي مي زد و با همين شعارهاي دهان پر کن توانست آراي مردم را به نفع خود و هم فکرانش رغم بزند چرا از توليد و سرمايه گذاراني که دوست دارند در مملکت خود سرمايه گذاري کنند و زمينه هاي اشتغال جوانان را فراهم نمايند،حمايت نمي کند آيا تخريب يک پروژه با هزينه ميلياردي دردي از درد جوانان کشور دوا مي کند.

آقاي روحاني در شرايط فعلي کشور حمايت از دولت وظيفه همگان است اما خوب به خاطر بسپاريد که امسال اين سرمايه گذاراني که مورد بي مهري مديران شما واقع شده اند کم نيستند تا دير نشده است گره کوري که تيم اقتصادي شما و برخي مديران استاني به منافع ملي اين کشور زده است را با ترميم کابينه و در رده هاي پايين تر مديران استاني و شهرستاني اصلاح نماييد.

آخر چگونه ممکن است مديراني در اداره محيط زيست استان فارس که قبلا مي گفتند همه گونه همکاري با شما خواهيم داشت و در انتهاي ملک بنده که اين مجموعه را در آن راه اندازي کرده ام مي توان چند هکتار به شما داد که حيات وحش را تقويت کنيد و گونه هاي جانوري را پرورش و افزايش دهيم و يا با درخت کاري در آن و توسعه فضاي سبز در زمين هاي محيط زيست موافقت داشتند و حاضر بودند زمين رايگان در اختيار بگذارند اما حالا که کار اجرايي شده است براي 1000متر در يک ملک هفت هکتاري که به اذعان مسئولان امور اراضي ، اين متراژ در نقشه به اندازه سرسوزني است و اينکه چگونه اين مقدار را تعيين و در اراضي محيط زيست تشخيص داده اند جاي سئوال دارد. اداره محيط زيست نبايد محيط ايست باشد و جلوي کارها را بگيرد آيا راهکاري غير از تخريب و توقف کارها و مقابله با اشتغالزايي و جذب گردشگر وجود ندارد. آيا نگاه کلاني که رئيس جمهور ، معاون اول و دولت به توليد ، اشتغال و حمايت از سرمايه گذار دارند را نبايد در استان ها ببينيم و آيا فقط در حد شعار بايد باقي بماند؟

به هر حال من هدفم چيز ديگري است و براي حمايت از توليد و اشتغال که از تاکيدات رهبري معظم انقلاب است و عشق به رشد و توسعه وطن خود اقدام به اين کار کرده ام و بناي بر تملک زمين هاي ملي را ندارم چرا که ملک فعلي را خريداري کرده ام و اين در حالي است که سايرين زمين را از اراضي ملي بصورت رايگان دريافت مي کنند و هم اکنون نيز حاضرم همان اندازه يا چندبرابر آن را در اختيار بگذارم و يا از امور اراضي، زمين جهت توسعه فضاي سبز دريافت و اين ميزان را در اختيار محيط زيست قرار داده و همه را به فضاي سبز تبديل نمايم.

اينکه مسئولان محيط زيست کشور و در استان فارس نگاهي فارغ از واقعيت جامعه داشته باشند به نفع جامعه و اقتصاد کشور و بويژه استان فارس نيست ؛ جرا که براي اين مشکل بوجود آمده مي توان راه حل پيدا کرد و براي تحقق اشتغالزايي و توسعه و رشد منطقه و گردشگري و توليد ثروت در اين منطقه کمي هم نگاه حمايتگرانه به سرمايه گذار داشت . ان هم سرمايه گذاري که هم وطن بوده و پول خود را از کشور همسايه به ايران اورده تا در کشور خود و در موطن خود هزينه و سرمايه گذاري نمايد تا بتواند به دعوت دولت لبک گفته و سهمي در شکوفايي اقتصاد و رفع موانع و مشکلات موجود داشته باشد و اشتغال جوانان منطقه خود را کمي بهبود ببخشد اما دريغ از همراهي و حمايت که متاسفانه گويي کسي از مسئولين صداي اين سرمايه گذار را نمي شنود و جاي صد افسوس دارد که دستور رئيس جمهور در استان ها و در بين مديران خود در ادارات محيط زيست و ميراث فرهنگي و گردشگري خريدار واقعي ندارد و لازم است شخص ايشان يا رئيس دفتر رئيس جمهور به ماجرا ورود کرده و مشکل را با تدبير خود حل نمايند .


سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 4 مرداد 97، کد مطلب: 20180723153831464، www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین