پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۸۵۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
استاندار کرمانشاه گفت: به سالانه حدود 16 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم تا اقتصاد استان جان بگیرد و نرخ بیکاری کاهش یابد.

شعار سال: هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که امروز (19 مهر) برگزار شد، اظهار کرد: مشکل بیکاری در سراسر کشور وجود دارد و فقط گریبانگیر استان کرمانشاه نیست.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکل بیکاری را مدیران می‌توانند مرتفع کنند، افزود: نباید فکر کنیم همه کارها با پول حل می‌شود، بلکه اندیشه، فکر و ایده نیز یکی از نیازهای اصلی توسعه است.

استاندار کرمانشاه به نرخ بیکاری 22 درصدی و وجود حدود 145 هزار بیکار در استان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: سالانه حدود شش تا هفت هزار نفر هم ورودی جدید به جمیعت بیکاران استان داریم.

به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه، برای کاهش نرخ بیکاری استان و اینکه اقتصاد استان جان بگیرد، نیازمند سرمایه‌گذاری سالانه 15.8 تا 16 هزار میلیاد تومانی در استان هستیم.

بازوند خاطرنشان کرد: بخشی از این سرمایه‌گذاری صرف زیرساخت‌ها و بخشی نیز مستقیم برای ایجاد اشتغال در استان خواهد بود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه مرجع برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ بیکاری باید همین ارقام و اعداد باشد، افزود: ارائه اطلاعات ناقص و برنامه‌ریزی بر اساس آن ما را از مسیر اصلی منحرف می‌کند و ممکن است منجر به ایجاد شغل‌های ناقص شود.

وی عنوان کرد: برای استان کرمانشاه که نرخ بیکاری بالایی دارد همه مدیران و حتی مدیران سیاسی هم باید نگاه اقتصادی داشته باشند تا بتوانیم به اقتصاد استان کمک کنیم.

استاندار کرمانشاه سرمایه مورد نیاز برای ایجاد هر شغل را به طور میانگین 200 تا 250 میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: اگرچه نمی‌توان همه این اعتبارات را از منابع دولتی جذب کرد، اما با وجود حجم بالای نقدینگی که در کشور داریم، جذب این میزان سرمایه برای کاهش نرخ بیکاری استان دور از ذهن نیست و فقط باید موانع سرمایه‌گذاری را برداریم.

به گفته این مسئول، بخشی از موانع سرمایه‌گذاری نرم افزاری و نیازمند فرهنگسازی است و باید فرهنگ کار را تبدیل به ارزش کنیم تا بتوانیم این موانع را برداریم.

استاندار کرمانشاه مسئله فرهنگی را یکی از عوامل مهم و اثرگذار در نرخ بالای بیکاری استان دانست و یادآوری کرد: هرکار زیرساختی و سرمایه‌گذاری که بخواهیم برای کمک به بیکاری استان انجام دهیم باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

بازوند از نفش قابل توجه بانک‌ها برای کمک به کاهش بیکاری استان هم یاد کرد و افزود: اگرچه ایجاد اشتغال در استان عزم همه مدیران را نیاز دارد، اما مدیران بانک‌ها با وجود همه سختی‌هایی که دارند باید همکاری بیشتری در این خصوص داشته باشند.

وی از مدیران استان خصوصا مدیران اقتصادی خواست خطرپذیری و ریسک‌پذیری را سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوانیم از بحران‌هایی که دچار آن هستیم، عبور کنیم.

بازوند تاکید کرد: مردم از ما توقع دارند که پاسخگوی اشتغال و بیکاری باشیم.

استاندار کرمانشاه یکی از مهمترین بخش‌هایی که می‌تواند در ایجاد اشتغال موثر باشد را حوزه صنایع دستی و گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: در این بخش باید شرایطی فراهم کنیم که خود مردم پای کار بیایند و از گردشگری کسب منفعت کنند و دولت دخالتی نداشته باشد، زیرا در تمام دنیا نیز دولت‌ها دخالت چندانی در حوزه گردشگری ندارند.

بازوند معتقد است، در حوزه گردشگری استان می‌توان با ایجاد هلدینگ گردشگری و تورگردانی به ایجاد اشتغال کمک کرد.

استاندار کرمانشاه در پایان به دستگاه‌های مربوطه فرصت یک هفته‌ای داد تا بر اساس برنامه ششم توسعه، آمار و ارقام و هدفگذاری اشتغال استان را با سهم هر بخش برای چهار سال آینده مشخص کنند و برش شهرستانی اشتغال در استان نیز تعیین شود.

بازوند افزود: جلسه آینده کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاران را باید با حضور نمایندگان مجلس برگزار کنیم تا از نظرات کارشناسی آنها هم بهره‌مند شویم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 19 مهر 96، کد مطلب: 967-7384-5: www.kermanshah.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین