پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
شرف‌آباد و مردمان محروم و مظلومش را تنها می‌گذاریم و برای پی‌گیری مشکلات مردم به نقطه‌ای دیگر از شهر یاسوج می‌رویم و از مسؤولان انتظار داریم که به داد این مردم برسند و خدمت به آن‌ها را در سایه سیاسی‌کاری‌ها فراموش نکنند.
شعارسال: هر چند از شهر یاسوج به عنوان مرکز استان نام برده می‌شود اما آن قدر در این شهر کارهای نکرده و نیمه کاره و نبود زیرساخت وجود دارد که هر از تازه راه رسیده‌ و مهمانی را به فکر وا می‌دارد که آیا اینجا هم مثل اصفهان و اراک و زاهدان و ایلام و شهرکرد مرکز استان است؟!.

مرکز استانی که اگر سری به محلات آن بزنیم رنگ و روی خوبی ندارند و در بهترین نقطه این شهر هم می‌توان غبار محرومیت را به خوبی مشاهده و البته کم‌کاری‌ها را به درستی لمس کرد.

شهر یاسوج از شمال تا جنوب آن محلاتی وجود دارد که هر کدام مشکلات خاص خود را دارند از شمالی ترین نقطه که محمودآباد است تا معصوم‌آباد و اکبرآباد و نجف‌آباد و تل زالی و زیرتل و بلوکو و در نهایت شرف‌آباد می‌توان بدون عینک و ذره‌بین و به وضوح مشکلات را دید.

در یکی از برنامه‌های کاری خود به منطقه شرف‌آباد رفتیم تا از نزدیک مشکلات مردم را بررسی کرده و محض اطلاع مسؤولان این مشکلات را که نه 1 و 2 و 10 مشکل بلکه صدها مشکل است گزارش دهیم.

به ورودی شرف‌آباد و روبروی ایران‌خودرو که می‌رسیم آن چه که بیش از همه به چشم می‌آید کوچه‌های خاکی و گرد و خاک است که با عبور هر خودرو فضای شرف‌آباد آکنده از گرد و خاک می‌شود.

مردم و به خصوص زنان خانه‌دار از این وضعیت می‌نالند که خانه و زندگی برایشان نمانده است روزانه چندین مرتبه باید خانه‌ها را گردگیری کنند تا بلکه فرزندانشان از این وضعیت جان سالم به در برند.

در کنار خانه‌های مردم جوی آبی روان است که خدا می‌داند چه امراض و بیماری‌ها که همراه با این آب به خانه و کاشانه شرف‌آبادی‌ها نمی‌رود و بچه‌هایی که به دلیل نبود حتی یک متر فضای سبز در قدیمی‌ترین محله یاسوج مجبورند روزگار خود را در ساحل این جوی کثیف آب سپری کرده و تنها دل خوشی آن‌ها همین باشد که روزانه طول و عرض جوی را بپیمایند.

اما تاسف‌بارتر از همه عبور لوله‌های آب از وسط این جوب آب کثیف و آلوده است که با کوچکترین نشتی آلودگی وارد آب آشامیدنی مردم می‌شود و نمی‌دانیم چرا تاکنون آب و فاضلاب که به غیر از تامین آب مسؤول تامین آب بهداشتی و سالم برای مردم است در این خصوص کوتاهی کرده است.

کمی که توجه خود را بیشتر کنی وضعیت اسف‌بار جاده اصلی را می‌بینی که پر است از چاله و چوله و دست انداز و جوی‌های کوچک و بزرگ آب که بر اثر نشتی آب و شکستگی لوله‌ها در وسط خیابان ایجاد شده و مردم و به خصوص رانندگان را به زحمت می‌اندازد.

به کنار مغازه‌ای رفتیم و با صاحب مغازه که خود را امیرنژاد می‌نامد و همچنین پیرمردی زبل که نامش مشهدی رمضان است همکلام و همزبان شدیم.

آن‌ها امیدی به مسؤولان که ندارند هیچ از خبرنگاران هم بی‌توقع شده‌اند و می‌گویند شبکه دنا چندین بار با ما مصاحبه گرفت و گزارش تهیه کرد اما هیچ در این حرف‌ها نبود و مشکلات همچنان باقیست.

جوانانی که بهترین اوقات فراغتشان نشستن بر روی صندلی مغازه آقای امیرنژاد است هم از مسؤولان گلایه‌مند بودند که چرا به فکر شرف‌آباد نسیتند و پارکی و فضای سبزی و امکاناتی برای گذراندن وقت فراغت در این منطقه تدارک نمی‌بینند.

مردم از شهرداری بیش از سایر دستگاه‌ها توقع همکاری دارند و بیش از هر چیز از وضعیت معابر و خیابان‌های شرف‌آباد نگران هستند آن‌ها می‌گویند وضعیت ما از محروم‌ترین روستاهای یاسوج هم بدتر است و ای کاش در حد یک روستا به ما خدمات می‌دادند.

آن‌ها از لوله‌های آبی می‌گویند که سال‌هاست کشیده شده اما همچنان آب در لوله‌های قدیمی جریان دارد و کسی به فکر پایان دادن به این وضعیت نیست.

اما مهم‌ترین موضوعی که مردم از آن گلایه دارند بوی بد تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یاسوج است که واقعا دیگر مردم شرف‌آباد را عصبانی و کلافه کرده است.

بوی بد فاضلاب که چندین ماه است در شرف‌آباد تبدیل به بحران شده بیش از سایر مشکلات به مردم این منطقه فشار روحی و روانی وارد کرده است به نحوی که به قول خودشان شب‌ها نمی‌توانند از این بوی بد خواب راحت بروند و یا حتی نشستن در حیاط خانه را هم مشکل کرده است.

امیر امیرپور از معتمدین منطقه شرف‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این که مسؤولان هنوز مردم شرف‌آباد و گذشته و پیشینه و فرهنگ بالای این مردم را درک نکرده‌اند اظهار کرد: آن‌ها نمی‌دانند که سکوت شرف‌آبادی‌ها در مقابل این همه کم کاری تنها به حجب و حیای مردم منطقه برمی‌گردد.

امیرپور افزود: مردم شرف‌آباد قدردان خدمات نظام جمهوری اسلامی هستند اما به مسؤولانی که به فکر مردم نیستند و به جای خدمت وارد بازی سیاسی شده‌اند هیچ اعتمادی ندارند.

وی گفت: مسؤولان اگر به فرمایاشات رهبری عمل می‌کردند حال و روز ما این گونه نبود که برای بدیهی‌ترین نیازهای خود این گونه زجر و مشقت را متحمل شویم.

امیرپور افزود: مسؤولان چه می‌دانند و چه درکی از وضعیت کنونی شرف‌آباد و بوی تعفن فاضلابی دارند که زندگی را به کام مردم منطقه تلخ کرده است.

به گزارش فارس؛ در شرف‌آباد یک سالن ورزشی برای تفریح جوانان وجود ندارد و بچه‌ها در کوچه پس کوچه‌های خاکی و در میان لجنزارهایی که به دلیل نبود طرح هادی ایجاد شده بازی و ورزش و فوتبال را فراموش نمی‌کنند.

مردم از وضعیت بد کوچه‌ها در زمستان و پاییز و همزمان با فصل بارش‌ها بسیار هراسانند چرا که با کمترین بارشی دیگر رفت و آمد در کوچه پس کوچه‌های شرف‌آباد غیر ممکن است.

زن جوانی که باید مرد معلول خود را روزانه برای جلوگیری از افسردگی و تشدید بیماری در کوچه‌های خاکی و پر دست انداز بچرخاند بیش از همه زجر می‌کشد و در حالی که اشک در چشمان دارد و مرد خود را در سایه خانه‌ای مخروبه تنها رها کرده و دنبال سایر بدبختی‌های خود است از ما انتظار دارد که مشکلات را به گوش مسؤولان برسانیم.

به گزارش فارس، شرف‌آباد و مردمان محروم و مظلومش را تنها می‌گذاریم و برای پی‌گیری مشکلات مردم به نقطه‌ای دیگر از شهر می‌رویم  و از مسؤولان انتظار داریم که به داد این مردم برسند و خدمت به آن‌ها را در سایه سیاسی‌کاری‌ها فراموش نکنند.

 

آن‌ها بیش از هر مسؤول دیگر از زارع نماینده بویراحمد که هم ولایتی و هم طایفه‌ای آن‌هاست و همچنین از مقدم شهردار یاسوج و از لدنی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی انتظار همکاری دارند هر چند که تا اندازه‌ای از عملکردها ناامید شده‌اند اما همچنان منتظرند تا که اصلی‌ترین مشکلات آن‌ها که زندگی را به کامشان تلخ کرده برطرف کنند.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 4 مرداد 97 ، کد خبر : ۱۳۹۷۰۵۰۴۰۰۰۳۴۸ ،  farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین