پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۴۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۸
داستان ما از مشکلات سربسته ای بوده که در منطقه شرف اباد زبانه می کشد، شرفی آبادی که به قولی برخی از مسئولین شرف یاسوج است ، اما کمبود امکانات در این شهر باعث شده که این بیشتر به یک ده شباهت داشته باشد تا یک منطقه شهر نشین.

شعار سال: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های کشور است که مرکز آن شهر یاسوج لقب گرفته است و بامساحتی حدود ۱۶هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی نسبتاً مرتفع و کوهستانی دارای طبیعتی بکر و زیبا است.

یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به دارا بودن شرایط خاص جغرافیایی و رشد روز افزون جمعیت آن و افزایش شهرنشینی با معضلاتی روبرو شده که از این معضلات می توان به ضعیف بودن و عدم وجود زیرساخت های مناسب شهری به ویژه در حوزه خیابان، نصب پایه های برق و انشعاب لوله های آب در بخش های از شهر که در حاشیه قرار گرفته اند، اشاره کرد.

یکی از نقاطی که در شهر یاسوج که مورد توجه قرار گرفته منطقه شرف آباد یاسوج است که هنوز از داشتن برخی زیرساخت های اولیه زندگی محروم بوده و این معضلات در فصول مختلف بیشتر به چشم می خورد.

برخی هنوز در این فکر فرو رفته اند، که ما محرومیم و برداشتن محرومیت از این استان، بودجه امان را کم کرده و نتوانسته ایم کمبود هایمان را برطرف کنیم،سخنانی که هیچ پیشرفتی به این استان نداده و آن را محروم تر از و درد به در تر از گذشته کرده است.

به جد می توان یاسوج را یکی از محدود شهرهای جنوب غربی ایران در پهنای صخره های بلند و سربه فلم کشیده زاگرس نامید که رشد شهر نشینی آن به گونه ای شدت گرفته که گویی در حال انفجار است.

شهری که قواعد شهر نشینی کمتر در آن رعایت شده که البته این موضوع متعلق به زمان های گذشته نیز بوده، هرچند برخی از مسئولان سابق و فعلی کوشیده اند که این زیرساخت ها را برطرف کنند و به دنبال ایجاد توازن های بیشمار در این شهر زیبا بوده اند، اما امروز کمبود زیرساختها و ارائه ندادن خدمات لازم به شهرک های چندگانه اش از شرف آباد یاسوج گرفته تا کوی جهاد، امام حسین، سروک و حتی بنسجنان و سرآبتاوه باعث گلایه شهروندان شده است.

امروز داستان ما از زخم های سربسته ای بوده که در منطقه شرف اباد زبانه می کشد، شرفی آبادی که به قولی برخی از مسئولین شرف یاسوج است ، اما کمبود امکانات در این نقطه باعث شده که این شهر بیشتر به یک ده شباهت داشته باشد تا یک منطقه شهر نشین.

شرف آباد منطقه ای در فاصله دو کیومتری مرکز استان،که برخی از شهروندان آنها از نداشتن آب گلایه دارند و برخی از نبود جاده و برخی نیز از نبود روشنایی گلایه مند هستند.

شرف اباد منطقه ای که برخی آن را یک شهرک زیبا قلمداد می کنند، اما غافل از این موضوع که عمر آسفالت های برخی از این مناطق شاید به چند دهه قبل برگردد و هنوز دری نیست بر روی آنها باز شود و این مشکلات را بگوید.

عدم اتصال به نقاط مهم شهری و از سوی دیگر متصل نشدن این منطقه به جاده مهم و مواصلاتی کمربندی یاسوج باعث شده که هر روز غمنامه ای از این منطقه سرائیده شود و مسئولان زیادی برای از بین بردن این مشکلات به این منطقه سفر کنند.

شاید قابل باور نباشند، اما امروز بیشتر خیابانهای منطقه شرف آباد فاقد آسفالت بوده و اگر هم وجود داشته باشد، از بین رفته و از سویی دیگر این منطقه که حدود 10هزار شهروند را در دل خود جا داده بی نصیب از یک پارک محله ای است که به هیچ وجه قابل هضم برای مسئولان شهری و شهروندان نیست.

امروز در این منطقه نه سالن ورزشی وجود دارد که جوانان آن دل به دریا زده و تن را به ورزش بزنند و نه زیر ساختی است که بتوان به واسطه آن این جوانان بیکار را از روزمرگی نجات داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید میدانی از منطقه شرف آباد مشکلاتی از قبیل خیابان ها، جدول کشی و کانال آب را از جمله مشکلات شرف آباد برشمرد و گفت: خانه های خوبی در این منطقه ساخته شده و باید برای حل مشکلات موجود با مردم تعامل کرد.

احمدی یکی از اهداف کاری خود را ساماندهی و حل مشکلات موجود در مناطق مختلف شهرهای استان بیان کرد و گفت: با برنامه ریزی مناسب و تعامل دستگاه های مربوطه و همچنین مردم می توان مشکلات موجود در این قبیل مناطق را حل کرد.

سید هدایت اکبری رئیس شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه شهر بدون مشارکت مردم ساخته نمی‌شود، اظهار کرد: برنامه‌های اولویت‌دار زیادی در دوره پنجم شوراهای اسلامی در دست اجرا است و یکی از این برنامه‌ها رفع مشکلات ترافیکی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان اینکه مشکلات شماها را می‌دانم و مصائب بروکراسی اداری را هم می‌دانیم، اظهار داشت: از شما مردم عزیز می‌خواهیم که در در انجام پروژه‌ها و توسعه شهر یاسوج مجموعه شورا و شهرداری را همراهی کنید تا یک شرف‌آباد زیبا و خوبی داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج تاکید کرد: 80 درصد مسائل و فعالیت‌های عمرانی شهرداری یاسوج به خود مردم بر می‌گردد و بدون کمک شما کاری پیش نمی‌رود و وزن سنگینی به نام خدمات رسانی، توسعه و زیباسازی شهر در دست شهرداری یاسوج است که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند آن را بلند کند، بلکه همه باید آستین همت را برای کمک کردن به شهرداری یاسوج بالا بزنند.

اکبری با بیان اینکه مسائل و رفع مشکلات شرف‌آباد در دستور کار شورای اسلامی شهر یاسوج است، افزود: شرف‌آباد در گذشته یک روستا بود که به شهر یاسوج الحاق شده است، خیابان‌های کم عرض و نبود فضای سبز کافی از مشکلات این منطقه است که می‌طلبد با مشارکت اهالی شرف‌آباد مسیرها و خیابان‌ها را تعریض و توسعه دهیم.

شهردار یاسوج در این دیدار با بیان اینکه شرف‌آباد شرف ما است، تصریح کرد: در پایان کار ما در شهرداری یاسوج چه یک روز و یا یک سال دیگر باشد، این شعار را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید.

وی با بیان اینکه مدیریت شورا و شهرداری برای خدمات‌رسانی هر چه بهتر پای کار هستند، افزود: مجموعه شورای شهر یاسوج و شهرداری همواره مشکلات شما را رصد می‌کند و انصافاً به فکر شما مردم هستند.

شهردار یاسوج تاکید کرد: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد و خدمات ارائه دهد و سایر مسوولان دستگاه‌های خدمات رسان نیز باید پای کار باشند.

وی به برنامه‌هایی که شهرداری یاسوج برای آسفالت معابر و سایر اقدامات عمرانی در شهر یاسوج دارد اشاره کرد و گفت: برآورد ۱۰۰ میلیارد تومانی برای این کار داریم و حتما شرف‌آباد هم در برنامه قرار دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس ، تاریخ انتشار 11 تیر 97، کدمطلب:108884، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
ا.ف75
چه عجب! بالاخره یکی از تدابیر مسئولین به ثمر نشسته!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
یاسوج به شدت از منابع طبیعی خوبی برخورداره که میشه در جهت توریسم از اون استفاده بشه
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین