پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
وضعیت نامناسب آسفالت برخی خیابان ها و کوچه های مرکز شهریاسوج رفت و آمد وسایل نقلیه را دشوار کرده است.

شعار سال: یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب یکی از قطب های گردشگری در جنوب کشور محسوب می شود با این وجود برخی استاندارد های شهری به خودی خود رعایت نمی شود.

 یکی از مشکلاتی که مسئولان شهری و شهروندان در مرکز استان با آن دست و پنجه نرم می کنند چاله های خیابان های مرکز شهر است. با این حال این روند همچنان سیر صعودی خود را طی می کند و هر روز شاهد بیشتر شدن این چاله چوله ها که عمدتا توسط افراد به صورت غیر مجاز انجام گرفته اند هستیم.

بروز و ظهور چاله های جدید به پدیده ای متداول در خیابان های مرکز شهر یاسوج تبدیل شده و حفاری ها و دستکاری معابر باعث افزایش سیر صعودی آن ها شده است که علاوه بر مخدوش کردن چهره خیابان ها مشکلاتی را برای شهروندان و بخصوص خودروها بوجود آورده است.

 با وجود اینکه در چند سال گذشته شهرداری یاسوج اقدام به آسفالت خیابان های مرکز شهر زده است اما کنده کاری های غیر مجاز باعث شده تا کوچه‌ها و خیابان‌های پر چاله‌چوله موجب آزار و اذیت شهروندان شده و اگر مسافر و یا گردشگری از شهر عبور کند در نگاه اول با خیابان‌های فرسوده مواجه می‌شود.

کمترین حقوق شهروندی برخورداری از خدمات شهری مناسب همچون خیابان‌های استاندارد با ایمنی مناسب است، با این‌وجود عدم برخورد قانونی با متخلفان که باعث هدر رفت بیت المال و آسیب رساندن آسفالت خیابان های شهر می شوند، این پدیده زشت در اکثر نقاط مرکز شهر دیده شود. 

 وضعیت ظاهری این خیابان‌ها گواه این قضیه است تا جایی که بسیاری از شهروندان با ابراز نارضایتی از این موضوع خواستار رسیدگی به وضعیت چاله‌چوله‌های شهر هستند.

وجود چاله های فراوان باعث شده تا خودروها دچار نقص فنی از جمله فرسودگی زود هنگام لاستیک و یا تخریب جلوبندی شود.

 البته گاهی اوقات نیز حرکات مارپیچ رانندگان برای رد کردن چاله های موجود، وقوع تصادف و خسارات ناشی از آن را به دنبال داشته است.

 البته در این خصوص نمی توان شهرداری را مقصرجلوه داد چون مسبب اصلی وجود این چنین ناهنجاری خود شهوندان هستند و مسئولان با چنین هنجار شکنی های باید به صورت قانونی برخورد کنند تا دیگر شاهد چنین رفتاری از برخی افراد یک جامعه که باعث سلب آسایش اگر دیگران می کنند نباشیم.

امید است مسئولان شهری باتوجه به این گزارش به فکر رفع اساسی این مشکل بزرگ باشند و از هزینه های تکراری وهمچنین وارد آمدن خسارت های جانی و مالی احتمالی در آینده پیشگیری کنند.

 تصاویر تکمیلی در زیر آمده است؛

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری آفتاب، تاریخ 11 بهمن  98، کد مطلب: 142990: www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین