پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۱۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
بعد از نهایی شدن تحقیقات در پرونده تخلفات ثبت سفارش خودرو، علیه ۵۳ شرکت واردکننده با ۱۲۴ اظهارنامه وارداتی، مدیران و عوامل دخیل در فساد مذکور اعلام جرم صورت گرفته است.

شعار سالجزییات پرونده فساد در ثبت سفارش‌های خودرو برای نخستین بار در فروردین ماه سال جاری به صورت رسمی منتشر شد. جمع‌بندی محرز شدن فساد از اسفندماه سال 96 انجام شده بود اما در نهایت در آغاز سال 96 گمرک کشور مکلف شدن علیه شرکت‌های متخلف واردکننده بعد از نهایی شدن تحقیقات اعلام جرم انجام دهند.

بعد از شدت گرفتن نظارت‌های رسانه‌ای و پیگیری‌های انجام شده از سوی مراجع نظارتی و ورود مستقیم رئیس جمهور، در نهایت پیگیری پرونده در گمرک اصلی که 6481 خودرو به آنها وارد شده بود وارد مرحله جدیدی شد و این گمرکات علیه 53 شرکت واردکننده اعلام جرم انجام دادند.

گفتنی است این اعلام جرم طی روزهای اخیر و بعد از تکمیل تحقیقات وزارت اطلاعات به عنوان ضابط خاص دستگاه قضا در خصوص نحوه انجام ثبت سفارش خودروها در سامانه ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت انجام شده است.

همچنین اطلاعات نشان می‌دهد، 53 شرکت مذکور که اسامی آنها طی روزهای آتی منتشر خواهد شد 124 اظهارنامه وارداتی ترخیص قطعی و در جریان در گمرکات داشته‌اند که اعلام جرم علیه آنها انجام شده است.

پیشتر نیز اعلام شده بود که از خودروهای مذکور تنها 1900 دستگاه از گمرکات ترخیص شده و مابقی با وجود اظهار توقیف شده‌اند. در بخشی از اعلام جرم تجمیع شده که در شعبه ویژه مستقر در تهران رسیدگی به آن انجام خواهد شد، به نقش عوامل دخیل در ثبت سفارشهای غیر قانونی نیز اشاره شده که قطعا مدیران صنعت، معدن و تجارت هم به عنوان متهم یا معاونت در ارتکاب جرم در این پرونده وجود دارند.

بنابراین و بر اساس شکایت گمرک، علاوه بر شرکت‌های سودجو که ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو را دور زده‌اند، مدیران متخلف در وزارت صنعت نیز باید در این خصوص به مراجع قضایی پاسخگو باشند.

بر اساس این گزارش، از آنجا که ثبت سفارشها در فرایند مجرمانه انجام شده، دو اتهام برای افراد و شرکتهای متخلف در این پرونده از سوی گمرک ایران در نظر گرفته شده، اول موضوع جعل رایانه‌ای و استفاده از مجوزهای مجعول برای واردات و بحث دوم موضوع قاچاق خودرو می‌باشد.

در صورتی که دستگاه قضا قاچاق کالا را در این پرونده محرز بداند کلیه خودروهای توقیف شده به سازمان اموال تملیکی تحویل داده خواهد شد تا در فرایند صادارت مجدد قرار بگیرند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد24، تاریخ انتشار 9 مرداد 97، کدمطلب: 139952، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
تا فهمیدن خودرو داره گرون میشه یهو همه هجوم بردن سمت خرید خودرو تا برخورد قاطع صورت نگیره همین روال ادامه دار می مونه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
ا.ف75
این حکایت همون جمله ست که میگه ما خودمون هم به خودمون رحم نمیکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین