پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۴۵۳۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور به نفع و به ضرر عده‌ای خواهد بود.

شعارسال: نشست خبری اعلام نتایج برترین‌های کنکور صبح امروز در سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد.

خدایی، رئیس سازمان سنجش در ابتدای این نشست عنوان کرد: آزمون سراسری هفتم و هشتم تیرماه با شرکت بیش از یک میلیون داوطلب برگزار شد که سهم خانم ها ۵۹ درصد و مابقی سهم آقایان بود.

وی ادامه داد: گروه علوم تجربی با ۶۳ و نیم درصد بیشترین داوطلب را داشت و از مجموع یک و میلیون و ۱۲ هزار نفر ۱۰ درصد سر جلسه امتحان حاضر نشدند.

خدایی اظهار کرد: ظرفیت پذیرش ۷۶۴ هزار ۷۹۹ هزار نفر است که۱۹ هزار افزایش داشته و ۱۵ هزار ظرفیت نیز برای دانشگاه‌ها و مراکز تربیت معلم است.

او در خصوص تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور بیان کرد: داوطلبان بدانند که برای سال 97 تاثیر مثبت است و سال 98 تاثیر قطعی خواهد بود، ولی من اعلام می کنم تصمیم بر همان تاثیر قطعی است. طبق آخرین جلسه با کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارشی ارایه و قرار شد که بررسی های انجام شود و ما هم نظراتمان را به عنوان کارشناس اعلام کردیم.

وی ادامه داد: قطعا یک سری نقاط ضعف و نقاط قوت در این زمینه وجود دارد که نقاط قوت آن اجرای قانون به حساب می آید. طبیعتا اجرای تاثیر قطعی به نفع و به ضرر عده‌ای خواهد بود. فعلا در این خصوص بحثی نداشتیم و آخرین بحث شورای سنجش دانشجو بر همین امر بوده است.

خدایی ادامه داد: ویژه نامه انتخاب رشته از شنبه 13 مرداد در باجه های روزنامه فروشی توزیع می شود و در سیستم انتخاب رشته مجازی از شنبه به تدریج بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گرد.

وی افزود: انتخاب رشته مجازی بر اساس آخرین نمرات سال گذشته و آخرین ضوابط اعلام می شود یعنی داوطلبان می توانند از کامل ترین اطلاعات بهرمند شوند پیشنهاد دادیم هزینه های انتخاب به 6 هزار تومان کاهش یابد.

او تصریح کرد: انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد به صورت جداگانه است و نتایج را خودشان اعلام می‌کنند.

به گفته وی انتخاب رشته برای کنکور سراسری از 15 تا 20 مرداد است و نتایج دهه سوم شهریور اعلام می شود.

او گفت: تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه شدند و برای پذیرش با سوابق تحصیلی نیز حتی افرادی که کنکور نداند، می‌توانند ثبت نام کنند.

خدایی در پایان اظهار داشت: نتایج فردا چهارشنبه اعلام می شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار:9مرداد1397 ، کدخبر: 650659: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
ا.ف75
اینا زور برداشتن گنکور رو ندارن فقط دارن هرسری از ارزشش کمتر میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین