پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۵۸۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۹
شریعتی نیاسر گفت:در بررسی هایی که با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد، تقریبا بیش از ۹۶ درصد رشته محل های دانشگاه آزاد تایید شد، یعنی کمتر از چهار درصد آن تایید نشد. این مقدار کمی از رشته‌ها که تایید نشد برخی مربوط به پردیس های بدون مجوز بوده یابرنامه برخی از این رشته ها منسوخ شده بود. برخی گرایش های جدید که نیازمند مجوز بوده است با تکیه بر رشته های عمومی که از قبل بوده اعلام شده بود و رشته هایی در ارتباط با واحد های بین المللی که مجوز نداشته اند اعلام شده بود.

شعارسال: معاون آموزشی وزارت علوم گفت: بیش از 96 درصد رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی تایید و 4 درصد باقی مانده حذف قطعی شده است.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم در اخبار ساعت ۲۰ شبکه چهار سیما در زمینه تاخیر اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد اظهار کرد: یکی از بندهای طرح آمایش آموزش عالی که مصوبه عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی است، یکپارچه‌سازی نظام سنجش و پذیرش است، همه باید به این موضوع پای‌بند باشند.

وی ادامه داد: من به موضوع پیش آمده دانشگاه آزاداسلامی و اینکه عمدا یا سهوا اتفاق افتاده است، ورود نمی کنم. بدون توجه به اینکه اعلام نتایج و پذیرش قطعی باید به صورت یکپارچه از طریق سازمان سنجش انجام شود، خود دوستان هفته گذشته ۶۹۱۹ کد رشته محل را بدون هماهنگی با سازمان سنجش اعلام کردند.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: تمام دانشگاه های کشور اعم از دولتی و غیر دولتی، نتایج جمع بندی شده خود را به سازمان سنجش ارائه می‌دهند. سازمان سنجش نیز موظف است این موارد را با ضوابط آنها تطبیق دهد و آنچه که با ضوابط مطابقت ندارد یا فاقد مجوز لازم است، بررسی و نتایج را یکپارچه اعلام کند.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی بدون اینکه به سازمان سنجش اعلام کنند ۶۹۱۹ کد رشته محل را اعلام عمومی کرد. طبیعی است که سازمان سنجش این آمار را در اختیار دفتر گسترش قرار می دهد تا مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به اینکه خیلی دیر هنگام این اقدام صورت گرفت، نتایج کارشناسی ارشد کلیه دانشگاه ها در دوازدهم شهریورماه اعلام شد. مسئولان دانشگاه آزاد در ساعت 8 صبح بیست و چهارم شهریور ماه خودشان نتایج را اعلام کردند. طبیعی است درصورتی که سازمان سنجش بخواهد در بازه زمانی کوتاه این موارد را بررسی کند، به زمان نیاز دارد.

نیاسر بیان کرد: پس از پیگیری هایی که صورت گرفت و بررسی هایی که با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد، تقریبا بیش از ۹۶ درصد رشته محل های دانشگاه آزاد تایید شد، یعنی کمتر از چهار درصد آن تایید نشد. واقعیت از این قرار است این مقدار کمی از رشته‌ها که تایید نشد ناشی از آن است که برخی از رشته هایی که مربوط به پردیس های بدون مجوز بوده یابرنامه برخی از این رشته ها منسوخ شده بود. برخی گرایش های جدید که نیازمند مجوز بوده است با تکیه بر رشته های عمومی که از قبل بوده اعلام شده بود و رشته هایی در ارتباط با واحد های بین المللی که مجوز نداشته اند اعلام شده بود.

وی افزود: ۴ درصد رشته های دانشگاه آزاد حذف قطعی شده است، این موارد با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسان آنها بررسی شده است، آنها به وزارتخانه آمدند و با حضور مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم تمامی این موارد یک به یک بررسی و به این توافق رسیدند که ۲۵۴ رشته محل اشتباهی وارد شده و فاقد مجوز هستند، باقی رشته‌های که بیش از ۹۶ درصد است، تایید شده و ان شاالله مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

شریعتی نیاسر با بیان اینکه دانشجویانی ۲۵۴ رشته خاص قبول شده‌اند نباید در رشته ها ثبت نام کنند، گفت: دامنه رشته ها به قدری گسترده است که تصور می کنم هیچ مشکلی از این جهت پیش نمی‌آید انشاءالله خود دانشگاه آزاد تدبیری اتخاذ می کند تا مشکلی برای هیچکس ایجاد نشود، ما هیچ گله ای نداریم تنها انتظار داریم که با همفکری و هماهنگی بیشتری که با مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی داشته و خواهیم داشت، مشکل خاصی ایجاد نشود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 28 شهریور 1397 ، کدخبر: 970107، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
ا.ف75
خب این همه جنجال به پا کردن باز هم نقطه سر خط شد که!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین