پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۴۵۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در پنجاه سال گذشته، «آموزش و پرورش» مرتباً سیر نزولی داشته است؛ معلمان در جامعه مرجعیت داشتند اما به‌مرور زمان، این جایگاه تنزل پیدا کرد.

شعار سال: سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار صمیمی با جمعی از نمایندگان معلمان مدارس استثنایی شهر تهران، اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین و دشوارترین کارها، کار در مدارس استثنایی است که روح و جسم معلم را دچار خستگی می‌کند.

وی تصریح کرد: آموزش‌ و پرورش در پنجاه سال گذشته مرتباً سیر نزولی داشته است و اگر از زمان گذشته بررسی کنیم، مشاهده خواهیم کرد معلمان در جایگاه والایی در جامعه قرار داشتند و نگران معیشت خود نبودند و حتی نقش قاضی و مدیر محله را نیز ایفا می‌کردند و به‌طور کلی در جامعه مرجعیت داشتند اما به‌مرور زمان، این جایگاه تنزل پیدا کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در جامعه امروز معلم به‌عنوان مرجعی قابل‌ اعتماد شناخته می‌شود و همه باید تلاش کنیم آموزش‌ و پرورش مسئله اول جامعه باشد تا برای دولت‌ها نیز در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید نسبت به معلمان در جامعه و نظام تعلیم و تربیت حساسیت ایجاد کرد تا آنها دائماً مسائل آموزش‌ و پرورش را دنبال کنند و در این مسیر برنامه‌هایی را به‌تدریج آغاز کرده‌ایم؛ البته ضمن تلاش برای حل تدریجی مشکلات نباید از مسیر اصلی تعلیم و تربیت منحرف شد.

بطحایی با اشاره به استعداد پذیرش شایعه در جامعه، اظهار کرد: بسیاری از شایعات در فضای مجازی ناشی از سطحی‌نگری، زودباوری و عدم تحقیق است؛ میانگین حقوق معلمان با میانگین حقوق کارمندان دولت برابر است اما آنها رفاهیاتی دارند که معلمان از آن بی بهره‌اند و من از طرق قانونی مستمراً پیگیر هستم.

همچنین در این دیدار مجید قدمی رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی از صدور احکام معلمان مدارس استثنایی خبر داد و افزود: به‌محض تأمین منابع مالی، دیون مربوط به معلمان استثنایی پرداخت خواهد شد.

در ادامه این نشست تعدادی از معلمان به نمایندگی از فرهنگیان آموزش‌ و پرورش استثنایی، مسائلی را مطرح و خواستار رفع مشکلات شدند که مواردی از قبیل پرداخت قسطی پاداش بازنشستگان را که تاکنون 30 درصد وصول‌شده اما با افزایش قیمت دلار دچار افت ارزش شده است، کسری مقرری ماه اول، ضرورت صدور کارت شناسایی الکترونیکی برای معلمان، پرداخت کمک‌هزینه کودک به بانوان فرهنگی، شفاف‌سازی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، اجری فاز دوم طرح رتبه‌بندی، پرداخت وام مسکن ویژه فرهنگیان، رسانه‌ای نشدن رفاهیات معلمان، عدم اعمال مدرک دوم فرهنگیان، تغییر سیستم بگفا، کمبود نیروی انسانی در مدارس استثنایی، جداسازی امتحانات نهایی دانش آموزان ناشنوا از دانش آموزان عادی، استخدام حق‌التدریس‌ها، تجهیز هنرستان‌های فنی ویژه دانش‌آموزان استثنایی و اعمال سنوات ارفاقی برای همکاران استثنایی از جمله مسائل مطروحه بود.

وزیر آموزش و پرورش پس از استماع مطالب نمایندگان معلمان استثنایی به سؤالات آن‌ها پاسخ داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 9 مرداد 97، کد مطلب: 13970509001133: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
ا.ف75
چرا نباید مجلس مابا کسی که ادم لایقی هست برای وزارت اموزش و پرورش و وزارت علوم موافقت کنه؟ اینا نشون دهنده درد عمیقیه که هرجا نمیشه بیانش کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین