پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۸۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه به علت کمبود مدارس استثنایی و تراکم بالا در این مدارس این کودکان ناچارند در مدارس عادی ثبت‌نام کنند، گفت: کمبود اعتبار و تعداد مدارس استثنایی نیازمند رسیدگی است.

شعار سال: علیرضا سلیمیبا اشاره به کمبود مدارس مناسب برای کودکانی که معلولیت جسمی دارند، گفت: 10 درصد جمعیت کشور معلول جسمی هستند لذا باید برای تحصیل دانش‌آموزان معلول شرایط و زیرساخت‌های لازم فراهم شود؛ این در حالی است کهدر برخی از شهرها حتی یک مدرسه هم متناسب با شرایط این بچه‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد بخش‌های آموزشی در فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل کودکان استثنایی، بیان کرد:کمبود مدارس استثنایی در کشور باید مورد بررسی قرار گیرد و برای حل آن بودجه کافی در نظر گرفته شود؛ از طرف دیگر معلمان و مدیران این مدارس نیز نیازمند آموزش‌های درست و ویژه جهت برخورد با این دانش‌آموزان هستند درغیر این صورت این محصلان با مشکلات بسیاری روبرو می‌شوند.

وی با بیان اینکهبه علتکمبود مدارس استثنایی و تراکم بالا در این مدارس، کودکان معلول ناچارند در مدارس عادی ثبت‌نام کنند، ادامه داد: در مدارس عادی مدیر، معلم و دانش‌آموزان دیگر درخصوص برخورد با این کودکان توجیه نشده‌اند و نحوه برخورد و تعامل با این بچه‌ها نهادینه نشده؛ بنابراین مدارس عادی به محلی برای شکنجه کودکان استثایی تبدیل می‌شود.

سلیمی با بیان اینکهآموزش کودکان استثنایی نیازمند نگاه ویژه‌ است، تاکید کرد:برای این مدارس باید بودجه خاصی درنظر گرفته شودچرا که هزینه آموزشی در این مدارس بالاتر استاما متاسفانه رسیدگی‌های لازم در این زمینه انجام نمی‌شود؛ از طرف دیگربرای آموزش این کودکان وسایل و امکانات خاص آموزشی نیاز است و درصورتی که شرایط موردنیاز فراهم نشود به مشکلات آنها افزوده می‌شود.

سلیمی باانتقاد از کمبود روانشناس در مدارس استثناییجهت رفاه حال این دانش‌آموزان، بیان کرد: بایستی معلمان، مشاوران و روانشناسان دوره‌های آموزشی ویژه و متفاوتی درخصوص برخورد با کودکان استثنایی را بگذرانند البته تعداد روانشناسان متبحر در این زمینه نیز بسیار کم است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مشکلات کودکان معلول جسمی در رفت‌وآمد به مدارس، بیان کرد: برخی ارگان‌ها برای سهولت حمل‌ونقل این کودکان اقداماتی انجام می‌دهند اما این رسیدگی‌ها جوابگوی نیاز آنها نیست؛دو وزارتخانه آموزش و پرورش، تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی باید با همکاری هم مشکلات را در این زمینه حل کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار 18آذر 96، کدمطلب:359751، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین