پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شاخص های بنیادین طرح تحول و بهبود صنعت خودرو، بر اساس رویکردهای اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است.

شعار سال: محمد رضا نعمت زاده، شاخص هاي بنيادين طرح تحول و بهبود صنعت خودرو را جذب سرمايه گذاري خارجي، گسترش واحدهاي تحقيق و توسعه و افزايش سهم ساخت داخل عنوان كرد.

وزير صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: اين شاخص ها با تشكيل كارگروه هاي ويژه در شوراي سياستگذاري خودرو بررسي مي شود.

نخستين جلسه شوراي سياستگذاري خودرو در سال جديد با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت،معاونان و مديران اين وزارتخانه، مديران صنعت خودروسازي، قطعه سازي، صاحب نظران و فعالان اين صنعت برگزارشد.

شركت هاي خودروسازي ايران، انواع خودرو در زمينه هاي چهار چرخ محرك، ون، كاميون‌، اتوبوس‌، ميني‌بوس‌ و وانت توليد مي كنند.

در حال حاضر 16 تا 17ميليون خودروي پلاك شده توليد داخل در كشور آمد و شد مي كنند و ساليانه يك ميليون و 200 هزار دستگاه خودرو توسط توليدكنندگان داخلي به بازار تحويل داده مي شود.

بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده و با توجه به سياست هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت، توليد خودروي كشور در سال 1404 بايد به سه ميليون دستگاه در سال افزايش پيدا كند و يك سوم از اين شمار به ديگر كشورها صادر شود.

اين در حالي است كه در سال 94 تعداد 976 هزار و 836 دستگاه انواع خودرو در كشور توليد شده است كه از اين ميان بيش از 892 هزار و 600 دستگاه، از نوع سواري بوده است.

همچنين در سال گذشته تعداد 9 هزار و 842 دستگاه كاميون، 73 هزار و 187 دستگاه وانت، 511 دستگاه ميني بوس و 696 دستگاه اتوبوس توسط خودروسازي هاي كشور توليد شد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از پایگاه خبری- تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 26 فروردین 1395، کد مطلب: -:www. khabaronline. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین