پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۰۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
بانک مرکزی از احمد توکلی رئیس هیئت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرد.

شعار سال: بانک مرکزی از دکتر احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت سازمان مردم‌نهاد مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت به دلیل نشر اکاذیبدر دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرد.

بر اساس اعلام دفتر دکتر احمد توکلی، این شکایت امروز به وی ابلاغ‌شده که در ابلاغیه مفاد دقیق این شکایت درج نشده و اطلاع دقیقی از آن ندارند.

لازم به ذکر است؛ پیش‌ازاین دیده‌بان شفافیت و عدالت از مسئولان بانک مرکزی سابق و اسبق شکایت کرده بود.

دیده‌بان شفافیت و عدالت اسنادی را ارائه داده بودند که در ماجرای مؤسسات مالی و اعتباری به‌خصوص موسسه ثامن‌الحجج و کاسپین مسئولان سابق و اسبق بانک مرکزی بر اساس قانون مقصر هستند و بانک مرکزی وظایف قانونی و کاملاً روشن دارد که به وظایف خود عمل‌نکرده بود.

احمد توکلی پیش‌ازاین با بیان اینکه اعلام‌جرم علیه مدیران سابق و فعلی بانک مرکزی و تعاونی‌های فرشتگان و موسسه کاسپین، خواهان رسیدگی قضایی به این موضوع شد؛ گفته بود: موسسه آرمان ایرانیان و کاسپین هر دو یک موسسه هستند و علیه هفت نفر که به‌صراحت نام آن‌ها آمده است، اعلام‌جرم شده و برای سایر مدیران دیگر هم به‌صورت دقیق‌تر تقاضای تعقیب آن‌ها به‌عنوان مجرمان اصلی شده است.

وی با اشاره به اتهامات مطرح‌شده؛ افزود: این شکایت به استناد قانون انجام‌شده و اتهام نخست اخلال در نظام پولی و بانکی کشور و حیف‌ومیل اموال مردم از طرق اخذ وجوه و سپرده‌های اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس موضوع قانون اخلال گران در نظام اقتصادی کشور مطرح است.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در یک‌صد و بیست و هشتمین نشست خبری خود با خبرنگارانحجت در رابطه با شکایت توکلی از رئیس بانک مرکزی گفته بود: پرونده تشکیل و در حال بررسی است، اما هنوز قرار نرسیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ 11 مرداد 97، کد مطلب: 12876: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
ا.ف75
خبببب! شاهد یک نمایش دیگه از سیاسیون هستیم! مردم واقعا دارن تو این مملکت حیف میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین