پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۰۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۷
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از افتتاح پروژه آب‌شیرین‌کن شهرهای بندرترکمن و گمیشان و بزرگترین آب‌شیرین‌کن شمال کشور با حضور وزیر نیرو خبر داد.

شعارسال: محمدهادی رحمتی پیش از ظهر امروز اظهار کرد: پروژه آب شیرین‌کن شهرهای بندرترکمن و گمیشان صبح امروز با حضور وزیر نیرو و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این پروژه بزرگترین آب‌شیرین‌کن شمال کشور محسوب می‌شود، گفت: آب‌شیرین‌کن شهرهای بندرترکمن و گمیشان با هدف تنوع‌بخشی به سامانه‌های تولید و توزیع آب شرب و بهداشتی و بهره‌گیری از آب‌های نامتعارف، تامین، جمع‌آوری، انتقال و ذخیره‌سازی آب شرب شهرهای بندرترکمن و گمیشان به میزان 7600 هکتار مترمکعب و یک هزار و 900 مترمکعب در شبانه‌روز به روستاهای اطراف ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان تصریح کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن شهرهای بندرترکمن و گمیشان که با اعتبار 320 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت و تاکنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رحمتی، ظرفیت تولید این پروژه را 10 هزار مترمکعب در شبانه‌روز با حفر 11 حلقه چاه و چهار و نیم کیلومتر خط انتقال اعلام کرد و افزود: این پروژه قابلیت تولید یکی از باکیفیت‌ترین آب‌های شرب منطقه با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا را دارد و از تکنولوژی نوین میکروفیلترهای سرامیکی برای پیش تصفیه آب برخوردار است که این مهم برای نخستین بار در ایران انجام شده است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه استان گلستان دارای موهبتی الهی در برخورداری از منابع متنوع آبی است و رودخانه‌های متعددی در آن جریان دارد و از طرفی سفره آب‌های مهم آزاد و تحت فشار دارد اما در بخش وسیعی از شمال و شمال‌غربی، بیابانی و فاقد منابع مفید آبی به ویژه برای شرب و بهداشت است و ساکنان آن از این لحاظ در مشقت و سختی به سر می‌برند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان ادامه داد: فقدان منابع آبی برای ساکنان بخشی از شهرهای گمیشان و بندرترکمن که عمدتا دارای شغل ماهی‌گیری هستند و برای دسترسی به دریا ضروری است که در این منطقه ساکن شوند موجب شد بررسی‌های جامعی را در دستور کار قرار دهیم و بهترین گزینه برای تامین بخشی از نیاز آبی مردم این منطقه را ایجاد آب شیرین‌کن انتخاب کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 11 مرداد 1397 ، کد خبر: 13970511000314 ، www.golestan.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
مردم شمال برای سلامتی آب خیلی مشکلات دارن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
س.ح75
اینقدر اب خزر رو شیرین کنید تا مثل ارومیه از دست بره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین