پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۰۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
رئیس کارگروه محیط زیست و پسماند اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران گفت: با دستور استاندار برای به کارگیری فناوری های موجود داخل کشور در حال بررسی تصفیه شیرآبه‌ها در مازندران هستیم.

شعار سال: مجید پیروی اظهارکرد: تکنولوژی دفن بهداشتی و کمپوست در مازندران برای امحاء شیرآبه زباله و جلوگیری از خسارت به محیط زیست و منابع آب زیر زمینی به کار گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: کمک گرفتن از تکنولوژی های روز و تکلیف آن به شهرداری ها میزان شیرآبه های حاصل از انباشت زباله ها را کاهش داده و این چالش را تبدیل به فرصت می‌کند.

رئیس کارگروه محیط زیست و پسماند اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با تاکید بر این که هر تن زباله ۱۰۰ لیتر شیرآبه تولید می‌کند، خاطرنشان کرد: شهرستان هایی با جمعیت بیشتر در استان مانند بابل روزانه حدود ۲۵۰ تن زباله داشته و بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ لیتر شیرآبه تولید می‌کند که قابل تبدیل شدن به آب مصرفی را دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه نوشیروانی بابل گفت: امروزه با به کارگیری تکنولوژی های بومی فرصتی فراهم شده که می توان با آن شیرآبه‌ها را تبدیل به آب مصرفی برای کشاورزی و گاز برای کپسول های آتش نشانی کرد؛ با اجرای این طرح در مازندران مقدار لجن حاصل از شیرآبه‌ها کاهش می یابد.

مدیر گروه پژوهشی نانو تکنولوژی دانشگاه بابل در ادامه یادآور شد: شهر بابل از پتانسیل و ظرفیت دانشگاه نوشیروانی استفاده کرده و با اجرایی کردن طرحی روزانه حدود ۴۰ میلیون متر مکعب شیرآبه را تصفیه می‌کند.

این مهندسی شیمی خاطرنشان کرد: تکنولوژی های حال حاضر برای تصفیه شیرآبه زباله دو کاربرد تبدیل به آب مصرفی کشاورزی و گاز کپسول آتش نشانی را دارا است؛ هدف، امحاء شیرآبه زباله بوده که در این صورت از خسارات وارده به محیط زیست و منابع آب های زیر زمینی می توان جلوگیری کرد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 15 مرداد 97، کد مطلب: 97051508055، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
ا.ف75
خداییش وضعیت مازندارن از لحاظ زیست محیطی خیلی داغونه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
با تسوفه این شیر ابه ها شاید بشه کمکی به محیط زسیتی که داره از بین میره کنیمن م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
0
0
امیدوارم با همکری دانشگاه اتفاقات خوبی تحقق پیدا کنه.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین