پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
برخی از شهروندان بیرجندی از سوزاندن زباله در محل دفن بهداشتی زباله شهرداری این شهر گلایه کردند.
شعارسال: زباله پس‌مانده و باقی‌مانده تولیداتی است که قابل استفاده نبوده و دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد.

در جوامع بشری امروز زباله فراوانی تولید می‌شود که باید آنها را از زندگی بشر دور کرد چراکه سبب جمع‌آوری حشرات شده و همچنین در انتقال بیماری به انسان نیز موثر است.

در گذشته زباله‌های کمتری تولید می‌شد و زباله‌های تولیدی توسط بشر زودتر در طبیعت حل شده و مضرات کمتری برای بشر داشت.

با پیشرفت جوامع زباله‌های بیشتری تولید می‌شود که برخی از آنها برای مدت مدیدی در طبیعت باقی مانده و از بین نمی‌رود که از جمله آنها می‌توان به پلاستیک اشاره کرد.

برای جلوگیری از امراض و نابودی میکروب‌ها و از بین بردن بوی نامطبوع در شهرها، زباله‌‌ها را به خارج از شهر انتقال می‌دهند و آنها را به روش سوزاندن یا مدفون کردن از بین می‌برند.

انباشت زباله در طبیعت سبب آلودگی خاک، ایجاد خطرات‌ زیست‌محیطی و سفره‌های آب‌ زیرزمینی برای ساکنان یک منطقه می‌شود و تهدیدی جدی برای سلامت انسان است.

برای دفع آسانتر زباله‌ها می‌توان آنها را از هم جدا کرد و زباله‌های تر و خشک را جداسازی کرد و این امر باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

در بیرجند نیز طبق آمار موجود روزانه 110 تن زباله خانگی تولید می‌شود که توسط شهرداری جمع‌آوری می‌شود.

زباله‌های این شهر توسط شهرداری به سه کیلومتری شهر و در امتداد جاده حاجی‌آباد به سمت روستای شوشود حمل شده و در آنجا از بین می‌رود.

پیش از این پرویز آرامنش، مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی در رابطه با محل دفن زباله‌های شهر بیرجند در 16 شهریورماه سال گذشته گفته بود: در رابطه با بیابان انباشته از پلاستیک حاشیه جاده شوشود، اگر شهروندی نسبت به آلودگی این مکان اعتراض کند، محیط‌ زیست استان نیز پیگیر اعتراضات و حل مشکل موجود می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند نیز گفت: زباله‌های سطح شهر در چاله‌هایی به عمق 10متر دفن می‌شود و فعالیتی تحت عنوان "سوزاندن زباله" وجود ندارد.

حسن خانزاد از ساخت سوله برای پردازش زباله‌های شهری خبر داد و افزود: امید است تا پایان سال جاری ساخت این سوله به اتمام برسد تا زباله‌ها در مقصد تفکیک شوند.

با وجود اینکه دشت شوشود برای دفن زباله از طرف شهرداری انتخاب شده ولی برخی ارگان‌ها بدون هماهنگی شهرداری، زباله‌های خود را در آنجا تخلیه کرده و سبب اعتراض شهروندان شده‌اند.

یکی از شهروندان بیرجندی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: خودروی پادگان 04 بیرجند زباله‌های خود را بدون هماهنگی شهرداری در بیابان آتش می‌زند.

وی ادامه داد: این امر ایجاد دود کرده و بوی بسیار بدی دارد و ما را آزار می‌دهد.

این شهروند معترض گفت: این در حالی است که شهرداری محل دفن زباله دارد و زباله‌ها را به‌صورت بهداشتی دفن می‌کند.

وی در پایان از مسؤولان مربوطه خواست موضوع را بررسی کنند تا مزاحمتی برای ساکنانی که در آن حوالی زندگی می‌کنند ایجاد نشود.

برای پاسخ این شهروند به سراغ فرمانده ارشد نظامی آجا خراسان جنوبی رفتیم.

قوام یوسفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: طبق قراردادی که بین مرکز 04 امام رضا(ع) بیرجند با شهرداری به شماره 4178 بسته شده زباله‌های این مرکز از طریق شهرداری بیرجند تخلیه و دفن می‌شود.

وی با اشاره به اعتراض این شهروند گفت: در این رابطه برگ‌های پاییزی درختان جمع‌آوری و برای تخلیه به محل دفن زباله شهرداری برده شده که شهرداری از تخلیه آن جلوگیری و به اجبار به آن محل منتقل و سوزانده شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 مهر 1395 ، کدخبر: - ، www.farsnews.com/

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
زباله ها به طلای کثیف معروفند و در تمام جهان از انها برای تامین انرژی و بازیافت استفاده میشود ولی در ایران یا میسوزانند یا دفن میکنند
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین