پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
شش سال‌ است که ردپای جوان مریوانی در مناطق جنگلی و کوههای مریوان از هر طرف دیده می‌شود. مردی که صبح زود برای نجات طبیعت از خانه بیرون می‌آید و با غروب آفتاب کنار جاده در انتظار خودرویی است که کیسه‌های پر از زباله را به شهر منتقل کند.

شعار سال: زباله‌هایی که پس از خوشگذرانی و طبیعت گردی در ایام تعطیل توسط خانواده‌ها در طبیعت رها شده و راه تنفس گیاهان و درختان را بسته و رودخانه‌های جاری و زلال را به گنداب تبدیل کرده، با دستان این دوستدار طبیعت برداشته می‌شوند. او زمین را امانتی در دست انسان می‌داند و می‌خواهد که این امانت همیشه پاکیزه باشد.

شش سال‌ است که ردپای او در بسیاری از مناطق جنگلی و دشت‌های سرسبز شهرستان مریوان دیده می‌شود. مردی که صبح زود برای نجات طبیعت از خانه بیرون می‌آید و با غروب آفتاب کنار جاده در انتظار خودرویی است که کیسه‌های پر از زباله را به شهر منتقل کند.

سوران تابا 28 ساله ساکن و زاده مریوان، دانشجوی کارشناسی حسابداری از سال 89 تا کنون هر هفته یا هر دو هفته یکبار کوه های مریوان را از زباله ها پاک می کند، سوران گفت: تقریبا از سال 89 هر هفته یا دو هفته یکبار حتما با برنامه ریزی به کوه های میراجی، چاوگ، ایمام، قله به رد، قاراوا، به دره زرد، سلطان احمد، سلطان اخضر تو، چل چمه و ... کوهپیمایی می کنم و هر بار زباله های مسیرهای عبوری را جمع آوری می کنم.

وقتی که صبح زود جمعه به کوه می روی حس تازگی و نشاط زیادی به آدم دست می دهد اما هر بار با دیدن آشغال های رها شده توسط انسان در طبیعت دل هر طبیعت دوستی را ناراحت می کند. از مدت ها پیش تصمیم گرفتم با جمع آوری زباله ها، طبیعت دوستی را در عمل و نه در حرف و شعار عملی کنم.

حس طبیعت دوستی حفاظت همه جانبه از محیط زیست پیروی از دستور اسلام مبنی بر نظافت و پاکیزه بودن و وظیفه انسانی از دلایل جمع آوری زباله ها از طبیعت بود.

سوران با بیان اینکه عضو هیچ انجمنی نیستم، گفت: به طور خود جوش فعالیت می کنم و سعی می کنم اکثر ظرفهای و قوطی های پلاستیکی که ب دلیل منقرض نشدن آنها طی سالهای طولانی به طبیعت ضرر می رساند جمع اوری می کنم.

سوران تابا از همراه دوست ورزشکار خود امید بخشیده در پاکسازی کوه های منطقه مریوان از جمله میراجی، چاوگ، امام، قله به رد و ... تشکر و قدردانی کرد.

زباله های پلاستیکی یکی از بزرگ ترین معضلات زیست محیطی را در جهان امروز بوجود آورده اند. این مصنوعات دست بشر به علت قابلیت های فراوان و قیمت ارزان به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. دامنه این محصولات از وسایل و ابزارهای پیش پا افتاده و روزمره تا وسایل فوق پیشرفته و استراتژیک را شامل می شوند. استفاده از مواد پلاستیکی به حدی روزمره شده که هیچ کس نمی تواند بدون کاربرد روزانه از این مواد زندگی نماید.

یکی از مواد پلاستیکی دارای کاربرد فراوان در زندگی بشر کیسه های پلاستیکی است. این کیسه ها به علت مصرف روزانه و عمومی آنها و تقریبا استفاده به صورت یکبار مصرف و تبدیل سریع به زباله های بعضا غیرقابل بازیافت و حتی کثیف مشکلات و معضلات بسیاری برای محیط زیست بوجود آورده اند .
این جوان حافظ محیط زیست از جوانان و علاقمندان به محیط زیست خواست با طبیعت و محیط اطراف خود با احترام برخورد کنند و به‌منظور بهره‌مندی از محیط زیستی زیبا، سالم و بانشاط، در پاسداشت طبیعت خود کوشا باشند.


وی در پایان گفت: ژینگه بپاریزن...پاراستی ژینگه پاراستنی ژیانه


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری زریوار خبر، تاریخ انتشار 16 شهریور 95 ، کد مطلب: 3837: www.zariwarkhabar.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین