پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به رفاهیات رسانه‌ای‌ها در حوزه ملی باید پرداخته شود، گفت: این رفاهیات در بخش دستمزد، بیمه، مسکن و ... است.

شعار سال: آیین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان، زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، شهردار کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس شورای شهر کرمان، و ... پیشکسوتان رسانه استان کرمان برگزار شد

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به رفاهیات رسانه‌ای‌ها در حوزه ملی باید پرداخته شود، اظهار داشت: این رفاهیات در بخش دستمزد، بیمه، مسکن و ... است.

وی ابراز داشت: خانه مطبوعات و بسیج رسانه کرمان فعال هستند و فضای همدلی نسبتا خوبی در استان وجود دارد و جناح‌ها و تفکرات مختلف در بین رسانه‌ها و مسئولان وجود دارد، اما هیچ گاه موجب تخریب هم نبوده و هر کس به راحتی حرف خود را می‌زند.

220 خبرنگار کرمان بیمه تامین اجتماعی هستند

محمد علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: کرمان به دلیل پیشینه فرهنگی که دارد از حیث جایگاه رسانه‌ای ویژه است و براساس آخرین آمار 295 رسانه در انواع مختلف در استان کرمان هستند که 76 پایگاه‌ اطلاع‌رسانی برتر هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 180 میلیون تومان یارانه به نشریات استان پرداخت شده است، عنوان کرد: 220 خبرنگار کرمان بیمه تامین اجتماعی هستند و 41 نفر از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز داشت: استان کرمان از حیث تعداد نشریات جایگاه ویژه‌ای دارد و سه قطب مطبوعاتی در مرکز، شمال و جنوب استان داریم.

وی از پایبندی و قانونمندی مطبوعات استان کرمان در سطح کشور یاد کرد و گفت: کرمان از استان‌های با کمترین پرونده در دادگاه مطبوعات داریم.

عدم وجود چاپخانه‌های متعدد را از دغدغه‌های نشریات استان

محمدرضا نژادحیدری‌پور نماینده مدیران مسؤول نشریات استان کرمان اظهار داشت: در شرایط اقتصادی فعلی کشور از دغدغه رسانه‌ها، گرانی بی‌ضابطه کاغذ و اقلام مرتبط است و قیمت بالا، فشار مضاعفی را به رسانه‌ها می‌رساند.

وی عدم وجود چاپخانه‌های متعدد را از دغدغه‌های نشریات استان برشمرد و گفت: کاغذ تحریر هم باید مورد حمایت بانک مرکزی و دولت قرار گیرد.

نژادحیدری عنوان کرد: در استان کرمان رسانه‌هایی داریم که بیش از پنج هزار نسخه در هر شماره آن ها به فروش می‌رسد که الان با مشکلات چاپ و هزینه‌های مرتبط با آن مواجه هستند و برای اینکه آن ها را چرخه مطبوعات از دست ندهیم لازم است که حمایت شوند.

وی یارانه مطبوعات را مورد تاکید قرار داد و افزود: تعریفی که صندوق توسعه ملی از استان کرمان دارد، اما و اگرهایی است، استان کرمان شهرستان‌های محرومی دارد که آگهی دولتی به هیچ عنوان ندارند و درخواست داریم شهرستان‌های محروم را بشود به شکلی با تبصره‌ای بیشتر مورد حمایت قرار داد.

خانه مطبوعات باید جایگاهی شود که همه خبرنگاران واقعی در آن حضور پیدا کنند

علی امیرتیموری نماینده خبرنگاران کرمان اظهار داشت: مهمترین دغدغه خبرنگاران آزادی است، آزادی که در قانون مطبوعات هم هست، اما آنقدر خط قرمزهای مرئی و نامرئی وجود دارد که دست و پای آنها را بسته است.

وی بیان داشت: نظام جامع رسانه‌ای که پیشنهاد دولت است در صورت تصویب، عملا ته‌مانده استقلال خبرنگاران را هم زیر سؤال می‌برد.

امیرتیموری با اشاره به ساز و کار عضویت در خانه مطبوعات عنوان کرد: خبرنگاران باید هر سال عضویت خود را در خانه مطبوعات انجام دهند، اما درخواست داریم این قضیه پایان داده شود و عضویت خبرنگاران بعد از یک دوره، برای سال‌های بعد هم ادامه داشته باشد.

وی شرایط عضویت در خانه مطبوعات را مورد اشاره قرار داد و افزود: خیلی از خبرنگاران بیمه نبودند و از عضویت در خانه محروم شدند، اما خانه مطبوعات باید جایگاهی شود که همه خبرنگاران واقعی در آن حضور پیدا کنند.

امیرتیموری اعتباربخشیدن به کارت‌های خبرنگاری خانه مطبوعات را از درخواست‌های خبرنگاران عنوان کرد و بیان داشت: کارت خانه مطبوعات باید توسط نهادهای مختلف مورد پذیرش باشد.

وی اظهار داشت: قشر خبرنگار مظلوم واقع شده است، اکنون مدیران مسئول هستند که خانه‌های مطبوعات را در دست دارند و در اساسنامه خانه مطبوعات این مسئله باید دیده شود و تاثیرگذاری نماینده‌های خبرنگار را در استان هم شاهد باشیم.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 16 مرداد 97، کد مطلب: 13970516000768، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین