پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۱۴۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
رئیس‌کل بانک مرکزی ایران در حاشیه نشست صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن گفت: « آنها (آمریکایی‌ها) باید هر آنچه که لازم است را برای احترام گذاشتن به تعهداتشان انجام بدهند در غیر این صورت برجام طبق مفاد خود از بین می‌رود.»

شعارسال: رویترز در مورد ملاقات رئیس کل بانک مرکزی با وزیر خزانه‌داری آمریکا و پس از آن سخنرانی سیف در شورای روابط خارجی آمریکا طی گزارشی نوشت: ایران روز جمعه از آمریکا و اتحادیه اروپا خواست تا کمک کنند این کشور به سیستم مالی جهانی دسترسی پیدا کند از جمله دسترسی به دارایی‌های بلوکه شده این کشور که قرار بود به دنبال توافق هسته‌ای آزاد شود.

ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران در حاشیه نشست صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن گفت: « آنها باید هر آنچه که لازم است را برای احترام گذاشتن به تعهداتشان انجام بدهند

وی افزود: « در غیر این صورت برجام طبق مفاد خود از بین می‌رود

سیف با جک لو روز پنج‌شنبه ملاقات کرد و گفت آنها در مورد انتظارات ایران بر اساس توافق جولای 2015 گفت و گو کردند. بر اساس این توافق، ایران با محدود کردن برنامه هسته‌ای خود در قبال دسترسی بهبود یافته به اقتصاد جهانی از جمله کاهش تحریم‌های اقتصادی خاصی موافقت کرده است.

یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت لو در این نشست به سیف گفت که آمریکا با حسن نیت به تعهدات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران تا زمانیکه ایران به تعهدات خود پایبند باشد، متعهد است.

ایران به شدت از اینکه تعداد کمی از قراردادهای تجاری به علت ترس بانک‌های خارجی از انجام تراکنش‌های این کشور حتی پس از لغو تحریم‌ها، پیش می‌رود، برانگیخته شده است.

سیف گفت: «به طور کلی، ما قادر نیستیم از دارایی‌های بلوکه خود در خارج استفاده کنیم

از آنجایی که بانک‌های اروپایی‌، به ویژه آنهایی که قبلا با جریمه های سنگین آمریکا روبرو شده‌اند، می‌ترسند در بسیاری از محدودیت‌های دیگر واشنگتن که هنوز پابرجاست، گرفتار شوند، امید ایرانی‌ها برای پایان یافتن سریع انزوای اقتصاد این کشور در حال از بین رفتن است.

سیف ادامه داد: «ما می خواهیم هر دو سوی توافق به ویژه آمریکا اقدامات لازم برای برداشته شدن موانع را اتخاذ کنند

وی درخواست کرد تا شرکای ایران در این توافق با بانکداران بین‌المللی به منظور اطمینان‌بخشی به آنها مبنی بر اینکه برای همکاری با تهران جریمه نخواهند شد شد، تماس‌های چهره به چهره داشته باشند. وی گفت آمریکا باید در قوانین و مقررات خود تغییراتی ایجاد کند تا ایران به سیستم مالی آمریکا دسترسی یابد.

بانک‌های آمریکا هنوز از تجارت با ایران منع شده‌اند. درحالی‌که بانک‌های دیگر کشورها این ممنوعیت را ندارند اما مشکل بزرگ همچنان پابرجاست؛ عمده قوانین تراکنش‌های با دلار از طریق سیستم مالی آمریکا ممنوع است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاريخ انتشار: 28 فروردین 1395، کد خبر: 13950128000832، www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین