پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۵۷۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
براساس ارزیابی صورت گرفته بیشترین انتقاد مصرف‌کنندگان از فرایند فروش خودرو‌های سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودرو" بوده است.

شعار سال: دیگر "تاخیر در تحویل" به واژه‌ای آشنا و البته تکراری و پرغصه برای مصرف‌کنندگان خودرو در ایران تبدیل شده است به‌گونه‌ای که خریداران خودرو‌های پرتقاضای داخلی و همچنین خریداران خودرو‌های وارداتی معمولا خودروی خریداری شده را با تاخیر قابل توجهی نسبت به آنچه که در قرارداد قید شده، دریافت می‌کنند. این وضعیت اخیرا در بازار خودرو‌های وارداتی نمود بیشتری داشته به‌گونه‌ای که با ممنوع شدن واردات خودرو و حدود ۱۴۰۰ قلم کالای غیرضروری دیگر از ابتدای تیر ماه، تقریبا تمام شرکت‌های واردکننده خودرو در تحویل خودرو‌های پیش‌فروش شده تاخیر دارند. خودروسازان نیز در تحویل برخی خودرو‌های پرتقاضا به‌ویژه خودرو‌هایی که با مشارکت خودروسازان خارجی در ایران تولید می‌شوند تاخیر‌های قابل توجهی داشتند که اخیرا این تاخیر‌ها بیشتر نیز شده و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است. 

در این شرایط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارشی از وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودرو‌های سواری در طول سال ۱۳۹۶ منتشر کرده که بررسی آن نشان می‌دهد در سال گذشته نیز بیشترین انتقاد مشتریان از خدمات فروش خودرو‌های سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده" بوده است؛ تاخیری که در ماه‌های اخیر تشدید نیز شده است. اما بعد از تاخیر در تحویل، بیشترین انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودرو‌های سواری در طول سال گذشته مربوط به "ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل" بوده است که اگرچه در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران توضیح بیشتری درباره این موضوع داده نشده، اما احتمالا این مشکل مربوط به خودرو‌های تولید داخلی بوده که با کیفیت پایینی تولید و عرضه می‌شوند. پس از آن نیز "کم بودن تنوع آپشن‌ها" بیشترین میزان نارضایتی و انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودرو‌های سواری در سال گذشته را به خود اختصاص داده است. دو موضوع "عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو" و همچنین "تاخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو" نیز دو انتقاد دیگری است که مشتریان نسبت به فرایند فروش خودرو‌های سواری در طول سال گذشته، مطرح کرده‌اند. البته با افزایش اخیر قیمت خودرو‌های داخلی از سوی خودروسازان و همچنین رشد شدید قیمت این محصولات در بازار آزاد به نظر می‌رسد که نارضایتی مصرف‌کنندگان از متناسب نبودن قیمت و کیفیت خودرو‌ها در سال جاری نسبت به وضعیت سال گذشته، تشدید نیز شده باشد. در این شرایط باید منتظر تهیه و انتشار گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودرو‌های سواری در سال جاری (۱۳۹۷) ماند تا دید در این مدت نارضایتی‌ها و انتقادات مشتریان در این حوزه چه تغییراتی نسبت به وضعیت سال گذشته داشته است. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای تهیه گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودرو‌های سواری در طول سال گذشته با ۳۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر از خریداران خودرو‌های داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، مصاحبه و از آن‌ها نظرسنجی کرده است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فرارو، تاریخ انتشار 16 مرداد 97، کد مطلب: 369984، www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین