پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۷۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: مشاغل خدماتی در استان زنجان مورد غفلت واقع شده و باید به این حوزه توجه ویژه شود.
شعار سال: محمدرضا انصاری عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای متولی اشتغال نیست، اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای با آموزش جوانان جویای کار نسبت به آموزش‌های مهارتی اقدام کرده است.


وی با اشاره به اینکه در دنیا بالغ بر ۱۸ هزار شغل شناسایی شده است که متأسفانه این آمار به مراتب در ایران پایین‌تر است، ادامه داد: در استان زنجان نسبت به احیای مشاغل بومی اقداماتی صورت گرفته است که قابل تقدیر است.

انصاری افزود: احیای مشاغل بومی در استان، یکی از اقدامات مهم و قابل تقدیر محسوب می‌شود و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در کشور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هزینه‌های زیادی می‌شود، افزود: نبود فرصت اشتغال یکی از مهم‌ترین عوامل در بروز آسیب‌های اجتماعی است که اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز اقداماتی را با عقد تفاهم‌نامه با ارگان‌های مختلف انجام می‌دهد.

انصاری با بیا اینکه توجه به تقویت آموزش‌های مهارتی توسعه اقتصاد را به دنبال داشته و جلوی آسیب‌های اجتماعی را می‌گیرد، متذکر شد: سازمان فنی و حرفه‌ای استان زنجان متناسب با بازار کار آموزش‌های مهارتی لازم را به جوانان ارائه می‌دهد و در سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های ارائه‌شده عملی است و کمتر به بحث نظری پرداخته می‌شود.

وی تاکید کرد: پرهیز از موازی کاری در ارائه آموزش‌های مهارتی، می‌توان نتایج خوبی را در تربیت نیروهای ماهر به‌دست آورد و در تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه تقویت و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته در سند راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مورد توجه قرار گرفته است.

انصاری با بیان اینکه با بررسی‌های صورت گرفته درباره برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی این اداره کل، مشخص شده برخی از این آموزش‌ها منطبق با بازار کار نیست، گفت: برای بهبود این وضعیت به شناسایی موقعیت استان پرداختیم تا بر اساس آن برنامه‌های آتی را برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تأثیر بسیار خوبی در عرصه اشتغال‌زایی دارد، به طوری که این اداره‌کل دوره‌های آموزشی مختلفی را با دستگاه‌هایی از جمله نیروهای مسلح، امور زندان‌ها و ... برگزار می‌کند تا سربازان نظام وظیفه پس از پایان خدمت با یک مهارت وارد بازار کار شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه احیای مشاغل بومی در استان، یکی از اقدامات مهم و قابل تقدیر محسوب می‌شود که خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: مشاغل خدماتی در استان زنجان مورد غفلت واقع شده و باید به این حوزه توجه ویژه شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 18 مرداد 97، کد مطلب: 4370418: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
چی تو استان مورد غفلت واقع نشده اخه! ضعف مدیریتی داره تو جای جای این استان موج میزنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
الان دیگه مهمه دنبال کلاس کاری هستن عمدتا علاقه ای به کارای خدماتی ندارن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین