پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
استاندار فارس گفت: فراهم کردن اشتغال الزاماتی دارد که توانمندسازی افراد و زمینه سازی کارآفرینی با آموزش های فنی و حرفه ای از مهمترین آن ها است.

شعار سال: مهندس اسماعیل تبادار در جشن روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای با تاکید بر ضرورت توجه به مساله اشتغال در جامعه، افزود: فراهم کردن اشتغال الزاماتی دارد که توانمندسازی افراد و زمینه سازی کارآفرینی با آموزش های فنی و حرفه ای از مهمترین آن ها است.

وی با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه های همکاری میان اداره کل فنی و حرفه ای و مراکز دولتی و خصوصی، ادامه داد: جهت گیری باید به این سمت باشد که حتی آموزش های درون سازمان فنی و حرفه ای نیز به بخش خصوصی واگذار شود و حداکثر بهره برداری از توان بخش خصوصی برای مهارت آموزی و ایجاد زمینه اشتغال صورت گیرد.

تبادار با تاکید بر اینکه آموزشگاه های فنی و حرفه ای باید در آموزش های خود نهایت تلاش و دقت را بکار گرفته و برای استانداردسازی آموزش ها حداکثر اهتمام را داشته باشند، افزود: باید حرفه آموزان را برای اداره کارگاه ها و مراکز مختلف فنی تربیت کنیم و در این مسیر استانداردهای آموزشی را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: بهره گیری از تولیدات ملی مستلزم توجه به سه مولفه استانداردسازی و تولید با کیفیت بالا، نوآوری به صورت گسترده و توجه به رضایت مشتری به عنوان اساس تولید است.

استاندار فارس با بیان اینکه تربیت نیرو باید براساس تقاضای بازار باشد، گفت: از اقداماتی که در زمینه تربیت نیروهای ماهر برای منطقه انرژی بر لامرد و سایر نهادها و دستگاه های دولتی و خصوصی صورت گرفته است خرسندم و امیدوارم این روند همچنان تداوم داشته باشد.

تبادار با بیان اینکه هشت طرح بزرگ در منطقه انرژی بر لامرد با ۱۱ هزار میلیارد تومان واقع شده است و می تواند مشابه منطقه عسلویه باشد، اظهارکرد: آلومینیوم جنوب با شش هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و دو هزار نفر اشتغال در منطقه شهرستان لامرد واقع شده است که تفاهم نامه با فنی و حرفه ای می تواند زمینه بکارگیری نیروی ماهر در این واحد تولیدی را فراهم کند.

وی دریافت مدرک فنی و حرفه ای را مستلزم آموزش مناسب و کسب مهارت قابل قبول دانست و تاکید کرد: اگر کسی به خوبی مهارت مورد نیاز بازار را فرا گیرد هرگز بیکار نخواهد ماند، چنانکه هم اکنون نیز در رشته های مختلف فنی، نیازمند نیروهای ماهر هستیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس به کارکرد دانشگاه ها در روند تولید علم اشاره کرد و گفت: در کنار مراکز علمی نیازمند مراکز فنی و حرفه ای هستیم تا زیرساخت های اشتغال فراهم شود.

تبادار به آموزشگاه های فنی و حرفه ای توصیه کرد: در آموزش های خود به حرفه آموزان سخت گیر بوده و نهایت استانداردها را رعایت کنند تا حرفه آموزان با حداکثر مهارت وارد بازار کار شوند و بتوانند خدمات مورد نیاز جامعه را تامین کنند.

وی با یادآوری اینکه نرخ بیکاری استان فارس در سال ۹۲ بیش از ۱۶ درصد بوده که در سال گذشته به ۱۰.۸ درصد رسیده است، افزود: هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم و افراد زیادی به دنبال اشتغال هستند که مراکز فنی و حرفه ای می توانند زمینه اشتغال آنان را فراهم کنند.

استاندار فارس با انتقاد از اینکه دانشگاه ها و مراکز صنعتی ارتباط مناسبی با هم ندارند، گفت: دانشگاه علم تولید می کند اما این علم به ثروت تبدیل نمی شود و امیدوارم با ارتباط مطلوب صنعت و دانشگاه علم تبدیل به کارآفرینی و کارآفرینی تبدیل به سرمایه و سرمایه تبدیل به رونق اقتصادی و رونق اقتصادی منتهی به رفاه عمومی مردم شود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 3 مرداد 97، کد مطلب: 4356767، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
اگه هر کسی مهارت وحرفه زمینه تحصیلی خودش مهارت عملی داشته باشه شاید برای ورود به بازار کار انقدر مشکل نداشته باشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین