پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۴۷۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور گفت:‌ برای نخستین بار کنگره سازمان دانش‌آموزی در چهارم اردیبهشت امسال با حضور مسئولان کشوری، نخبگان دانش‌آموزی، مربیان و مدیران سازمان دانش‌آموزی سراسر کشور برگزار می‌شود.

شعار سال: داوود روستایی قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور ،‌ در پاسخ به این پرسش که «مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این سازمان در سال جاری چیست؟»، اظهار داشت:‌ اصلی‌ترین اولویت ما در سال 95، اولویت آموزش در تمام سطوح سازمان دانش‌آموزی اعم از دانش‌آموزان، مدرسان، مدیران و کارشناسان است.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم اگر سطوح کاری ما آموزش بهتری ببینند، تشکل‌سازی و عضوگیری از دانش‌آموزان بهتر اتفاق می‌افتد.

روستایی افزود:‌ یکی از اصلی‌ترین نشست‌های سازمان دانش‌آموزی برای نخستین بار در چهارم اردیبهشت تحت عنوان «کنگره سازمان دانش‌آموزی» در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود که این کنگره با حضور مسئولان کشوری برگزار خواهد شد و نخبگان دانش‌آموزی، مربیان،‌ مدیران سازمان دانش‌آموزی سراسر کشور حضور خواهند داشت.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور یادآور شد:‌ از جمله برنامه‌ها در سال جاری این است که می‌خواهیم تعداد ظرفیت اعضای سازمان دانش‌آموزی را افزایش دهیم و بتوانیم در سال جاری 20 درصد افزایش عضو را در این سازمان داشته باشیم.

وی تصریح کرد:‌موفق شده‌ایم 1.5 میلیون دانش‌آموز را در تشکل‌های مختلف دانش‌آموزی ساماندهی کنیم که این تعداد تا حال حاضر عضو این تشکل‌ها هستند و سعی می‌کنیم از برنامه‌های خوب سال قبل نیز مجدداً استفاده کنیم.

روستایی با بیان اینکه امسال اردوی ملی سازمان دانش‌آموزی در تابستان دو برابر خواهد شد، افزود: در سال گذشته 3 هزار دانش‌آموز را در این اردوها مشارکت دادیم که امسال به 5 هزار دانش‌آموز افزایش پیدا می‌کند.

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور اضافه کرد: برای نخستین بار دوره ویژه مدرسان خود را در ابتدای اردیبهشت در رامسر برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم اعزام به عتبات عالیات را چند بار انجام دهیم، گفت: با توجه به اینکه وضعیت عمره نامشخص است، تا حال حاضر 7 هزار دانش‌آموز در سال 94، به عتبات عالیات رفته‌اند و از 26 فروردین نیز اعزام دانش‌آموز به عتبات عالیات مجدداً شروع شده و تا 7 اردیبهشت ادامه پیدا خواهد کرد که در این مدت نیز 2 هزار دانش‌آموز اعزام می‌شوند.

روستایی افزود: دوباره بعد از امتحانات خرداد نیز اعزام عتبات دانش‌آموزی را شروع می‌کنیم و همین ظرفیت را در سال جاری چند بار انجام می‌دهیم؛ چرا که احساس می‌کنیم تقاضا در دانش‌آموزان وجود دارد و ظرفیت اعزام عمره که از بین رفته به سمت عتبات عالیات می‌آید.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور یادآور شد: برنامه‌ها طبق سال گذشته انجام می‌شود؛ ضمن اینکه امسال به دنبال توسعه گردشگری دانش‌آموزی هستیم و سال قبل موفق شدیم 400 تا 500 هزار دانش‌آموز را به استان‌های مختلف اعزام کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «شرایط اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات چگونه است؟»،‌گفت:‌ وقتی سازمان حج و زیارت کاروان‌های زمینی را به عتبات عالیات اعزام می‌کند، باید هر فرد مبلغ یک میلیون و 50 هزار تومان برای آن سفر پرداخت کند؛ اما سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و وزارت آموزش و پرورش به سازمان دانش‌آموزی تخفیفاتی داده‌اند و دانش‌آموزان در حال حاضر برای اعزام به عتبات عالیات 750 هزار تومان پرداخت می‌کنند که مبلغ 300 هزار تومان کمتر است؛ ضمن اینکه اکثریت اعزام شوندگان نیز از شبکه بانکی وام می‌گیرند و آن را با کارمزد 4 درصد باز پرداخت می‌کنند و در این سفر دانش‌آموزان پدر و مادر خود را نیز به همراه برده‌اند.

روستایی در پاسخ به این پرسش که «آیا معیاری برای اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات وجود دارد؟»، افزود: هیچ معیاری برای اعزام وجود ندارد و هرکس دوست داشته باشد می‌تواند اعزام شود و فقط باید در نوبت قرار گیرد و گزینشی در این خصوص وجود ندارد و البته اعزام شامل دانش‌آموزان متوسطه دوم است.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور در خصوص اعزام دانش‌آموزان به مسافرت‌های زیارتی داخل کشور تصریح کرد: برنامه زیارتی داخل کشور متمرکز به شهرهای مشهد مقدس، شیراز (حرم مطهر شاهچراغ) و حرم حضرت معصومه (س)‌ است و در سال گذشته برای نخستین بار که بحث زیارت مهدویت و کاروان مهدوی را راه‌اندازی کردیم، 13 هزار و 500 دانش‌آموز را به صورت هدفمند به قم اعزام کردیم.

وی خاطر نشان کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در این خصوص خدمات خوبی به دانش‌آموزان داده‌اند، مجتمع یاران مهدی(عج) و نیز حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی در آن به ما کمک کرده‌اند؛ ضمن اینکه سازمان دانش‌آموزی در مسجد مقدس جمکران دفتری ایجاد کرده است و سخنرانان و مداحان خوبی در آنجا با این سازمان همکاری می‌کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 28 فروردین 1395، کد مطلب: 13950123000451 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین