پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
قلب ورزش آسیا این روزها در اندونزی می‌تپد و ملی‌پوشان رشته‌های مختلف از جمله قایقرانی با تمام توان در آوردگاه آسیایی حاضر می‌شوند تا با کسب مدال‌‌های خوش‌‌رنگ به ایران بازگردند

شعارسال:قلب ورزش آسیا این روزها در اندونزی می‌تپد و ملی‌پوشان رشته‌های مختلف از جمله قایقرانی با تمام توان در آوردگاه آسیایی حاضر می‌شوند تا با کسب مدال‌‌های خوش‌‌رنگ به ایران بازگردند.

 قایقرانی در بازی‌های آسیایی و المپیک یکی از پرمدال‌ترین‌ رشته ورزشی محسوب می‌شود و کاروان ورزشی ایران هم در دوره‌های حضورش در بازی‌های آسیایی روی مدال‌آوری این رشته ورزشی حساب ویژه‌ای باز کرده است.

بدون تردید مدال‌‌آوری قایقرانان ‌در جایگاه رنکینگ ایران ‌در آسیا تاثیر به سزایی دارد. حضور قایقرانان در بازی‌های آسیایی از سال 1998 آغاز شد، در جریان بازی‌های آسیایی این سال که در تایلند برگزار شد، قایقرانان در دو بخش مردان و بانوان در رشته آب‌های آرام حضور پیدا کردند اما موفق به کسب مدال نشدند و دست خالی به ایران بازگشتند.

در دوره بعدی بازی‌های آسیایی که سال 2002 در بوسان کره جنوبی برگزار شد، ملی‌پوشان آب‌های آرام باز هم موفقیتی کسب نکردند. تا اینکه شروع مدال‌آوری قایقرانان از سال 2006 آغاز شد. در این مسابقات که به میزبانی دوحه برگزار شد عباس صیادی و رضا رئیسی در کایاک دو نفره به مدال نقره رسیدند.

دوران طلایی قایقرانی در بازی‌های آسیایی به سال 2010 گوانگژو برمی‌گردد. در جریان این مسابقات قایقرانان در دو بخش مردان و بانوان حضور داشتند و در آب‌های آرام یک طلا، یک نقره و یک برنز و در رشته روئینگ یک طلا و یک برنز کسب کردند.

در بازی‌های آسیایی سال 2014 اینچئون موفقیت قایقرانان همچنان ادامه پیدا کرد و حتی عملکرد قایقرانان از نظر کسب مدال بهتر از دوره گذشته بود اما از نظر کیفی عملکرد قایقرانان در سال 2014 نسبت به دوره گذشته افت کرد. در این دوره در رشته آب‌های آرام دو مدال نقره و دو مدال برنز کسب کردند و این در حالی‌ بود که در گوانگژو این رشته موفق به کسب مدال طلا شده بود. اسلالوم هم در سال 2014 یک برنز گرفت و در رشته روئینگ هم یک طلا و سه برنز برای قایقرانی ایران کسب شد. بازی‌های آسیایی 2010 بهترین نتیجه‌ کیفی قایقرانی بود، اما تعداد مدال‌های این فدراسیون در بازی‌های آسیایی اینچئون 2014 بیشتر بود.

ارنج قایق‌های ایران در جاکارتا به شرح زیر است:

ترکیب تیم ملی در آب‌های آرام

ترکیب تیم مردان:

کایاک دو نفره هزار متر: علی آقامیرزایی و امین بوداغی

کایاک تک نفره ۲۰۰ متر: علی آقا میرزایی (پوریا شریفی)

کایاک چهار نفره هزار متر: به ترتیب، احمدرضا طالبیان، پیمان قویدل، علی آقامیرزایی و امین بوداغی (امید احمدی)

کانو دو نفره هزار متر: شاهو ناصری و علی اجاقی

کانو دو نفره ۲۰۰ متر: عادل مجللی و پژمان دیوسالاری

کانو تک نفره هزار متر: محمد نبی رضایی

ترکیب تیم دختران:

کایاک تک نفره ۲۰۰ متر: آرزو حکیمی

کایاک تک نفره ۵۰۰ متر: هدیه کاظمی

کایاک دو نفره ۵۰۰ متر: آرزو حکیمی و هدیه کاظمی (الناز شفیعیان)

کانو دو نفره ۵۰۰ متر: فاطمه کرمجانی و آتنا رئوفی (پریسا محمدزاده)

ترکیب تیم ملی روئینگ

ترکیب تیم‌ ‌مردان:

تک نفره سنگین وزن: مجتبی شجاعی

تک نفره سبک وزن: محسن شادی

دو نفره سنگین وزن: محسن شادی و عاقل حبیبیان

چهار نفره سنگین وزن: مجتبی شجاعی، بهمن نصیری، مسعود محمدی و سیاوش سعیدی

دو نفره سبک وزن: امیر حسین محمدپور و رضا قهرمانی

ترکیب تیم‌ ‌بانوان:

تک نفره سنگین وزن: مهسا جاور

تک نفره سبک وزن: نازنین ملایی

دو نفره سنگین وزن: پریسا احمدی و مریم امیری پارسا

دو نفره سبک وزن: نازنین رحمانی و مریم امیری پارسا

چهار نفره سبک وزن: مریم امیری پارسا، مریم کرمی، مهسا جاور و نازنین رحمانی

ترکیب تیم ملی اسلالوم:

رکسانا رازقیان و امیرمحمد فتاح‌پور در کایاک، شقایق سیدیوسفی و محمدمهدی کنارنگ در کانو

ترکیب تیم ملی بادبانی

نیما رهبری و مسعود جانی‌نسب

مدال‌آوران قایقرانی در دوره‌های گذشته به شرح زیر است:

در دوره‌هایی که قایقرانان در بازی‌های آسیایی حضور داشتند، ماحصل عملکرد آنها 16 مدال رنگارنگ در بخش تیمی و انفرادی بوده است که اسامی مدال‌آوران به شرح زیر است:

اولین مدال‌آوران ایران در رشته قایقرانی عباس صیادی و رضا رئیسی بودند. این دو نفر در کایاک دو نفره به مدال نقره رسیدند. شاهو ناصری در رشته کانو تک نفره مدال نقره کسب کرد. در بخش تیمی هم حسین سینکایی، احمدرضا طالبیان، فرزین اسدی و امین بوداغی در رشته کایاک چهار نفره به مدال برنز رسیدند. در بخش تیمی بانوان هم حمیرا برزگر، سولماز عباسی، نسیم بن یعقوب و مریم سعیدی در رشته روئینگ چهار نفره موفق به کسب مدال برنز شدند. احمدرضا طالبیان هم در رشته کایاک تک نفره به مدال نقره رسید. همچنین در بخش تیمی در رشته کایاک دو نفره علی آقامیرزایی و سعید فصل‌اولی موفق به کسب مدال نقره شدند. سونیا گماری نماینده ایران در بخش اسلالوم هم به مدال برنز رسید. عادل مجللی هم در رشته کانو تک نفره‌ و آرزو حکیمی هم در رشته کایاک تک نفره به مدال برنز رسیدند.

مجتبی شجاعی و امیر رهنما هم در بخش روئینگ دو نفره به مدال برنز رسیدند.‌ سولماز عباسی در روئینگ تک نفره موفق به کسب مدال برنز شد. در بخش تیمی روئینگ بانوان حمیرا برزگر‌، نازنین ملایی، مهسا جاور و سولماز عباسی هم به مدال برنز رسیدند. همچنی محسن شادی و احمدرضا طالبیان، طلایی‌های قایقرانی هستند. طالبیان یک قهرمانی و شادی دو قهرمانی در کارنامه‌ خود دارند.

بازی‌های‌ آسیایی 2018 ‌فرصتی برای قایقرانان است تا در این آوردگاه آسیایی مدال‌های خوش‌رنگ‌ گوانگژو را دوباره تکرار کنند.‌ این رشته ورزشی می‌تواند سکوی امیدی برای کاروان ایران باشد،‌ به‌خصوص اینکه بانوان قایقرانی با پوشش اسلامی توانایی‌های خود را در عرصه‌ بین المللی به همگان نشان می‌دهند.‌

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار20مرداد97، کدخبر: 414298، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
واقعا این ورزش ها چقدر حمایت میشه بعد فوتبال چقد برای هزینه میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین