پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۳۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۶
مدیرعامل شرکت شهرک‎‌های صنعتی استان اردبیل گفت: شهرک فناوری برق و الکترونیک به مساحت 98 هکتار در حاشیه فرودگاه اردبیل در حال اجراست.

شعارسال: «علی نظری» در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در اردبیل با بیان این‌که رسانه دارای دو وظیفه اساسی اطلاع‌رسانی و انتقاد است، گفت: اطلاع‌رسانی باید کاملاً صریح و واضح بوده و همچنین خبرنگار باید به بی‌رحمانه‌ترین شکل انتقاد کند.

وی با بیان این‌که امروز صنایع کوچک در کشور و سایر کشورها دارای اهمیت است، افزود: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص کشور، بهبود فضای کسب و کار، تامین زیرساخت لازم برای استقرار واحدهای تولیدی و استقرار سازمان چابک و وفق با تحولات جهانی از جمله وظایف سازمان صنایع کوچک ایران است.

نظری با بیان این‌که هم‌اکنون در استان اردبیل 22 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است، افزود: در این شهرک‌ها 5 تصفیه‌خانه موجود بوده و 222 هکتار فضای سبز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل با بیان این‌که استان اردبیل به سوی صنعتی شدن در حال حرکت است، تصریح کرد: لازم است به صنایع کوچک که 92 درصد کل صنایع کشور را شامل می‌شود، توجه ویژه شود.

وی با تأکید بر این‌که صنایع کوچک نیاز به سرمایه‌گذاری کم داشته و دارای میزان اشتغال بالایی است، گفت: این صنایع چابک بوده و با تحولات اقتصادی سریعاً خودشان را وفق می‌دهند.

نظری از برنامه‌ریزی برای توسعه شش شهرک صنعتی در استان خبر داد و افزود: 10 ناحیه صنعتی به مساحت 300 هکتار نیز در 10 بخش ایجاد می‌شود که باعث ایجاد اشتغال، تثبیت جمعیت و جلوگیری از خروج سرمایه بومی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل با بیان این‌که اقدامات اولیه ایجاد شهرک صنفی برای استقرار واحدهای صنفی مزاحم در شهر با حمایت استاندار در سه راهی کورائیم اردبیل انجام شده است، افزود: شهرک فناوری برق و الکترونیک نیز به مساحت 98 هکتار در حاشیه فرودگاه اردبیل در حال اجرا است.

وی با بیان این‌که در سال 1395 اعتبارات عمرانی ما 1.7 میلیارد تومان بود که در سال 1396 به 23 میلیارد تومان افزایش یافت، گفت: این افزایش نشان دهنده اهتمام ویژه استاندار به بخش صنعت است.

نظری با بیان این‌که کل قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی استان یک هزار و 174 مورد است که 628 مورد آن به بهره‌برداری رسیده و مابقی با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف در حال اجرا هستند، تصریح کرد: ظرفیت برق مصرفی شهرک‌های صنعتی در چهار ماهه نخست سالجاری 22 درصد افزایش یافته است که این امر نشان از رشد 22 درصدی صنعت استان است.

وی با بیان این‌که اکثر واحدهای صنعتی استان اردبیل فعال هستند، خاطرنشان کرد: طرح تولید پوشاک ملی نیز در مناطق روستایی استان در حال اجراست که یکی از مزیت‌های این طرح، بحث بازار است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل با بیان این‌که افزایش قیمت ارز مثل تیغ دو لبه هم به نفع تولید است و هم به ضرر آن، یادآور شد: با وجود این‌که افزایش قیمت ارز مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده و باعث کاهش ارزش پول ملی شده است، اما در حالت عمومی افزایش قیمت ارز به نفع تولید است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 19 مرداد 1397 ، کد خبر: 97051909928 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
ا.ف75
واقعا اردبیل یکی از استان هایی هست که همیشه در صنعت در هر زمینه ای تونسته کمک حال کشور باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
شهرک های علم و فن اوری در تمام کشور باید ایجاد بشه تا محلی برای ایده پردازی روشنفکردان در کل کشور باشه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین