پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۵۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۴
معاون آموزش فناوری ریاست جمهور با تاکید بر تقویت زیست بوم‌ها در کشور گفت: از طریق زیست بوم‌ها است که شتاب دهنده‌ها تولید می‌شوند.

شعارسال: سورنا ستاری، معاون آموزش فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی که صبح امروز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: واقعیت این است که صنایع دستی حاصل ۶۰۰۰ سال تاریخ کشور است. زمانی که صنعت وارد کشور شد ظرفیت‌های داخلی از جمله صنایع دستی و حفظ شتابدهی از بین رفت.

وی در ادامه گفت: زیر ساخت‌ها و زیست بوم‌های کشور را از بین برده ایم در طول تاریخ هیچ گاه به اندازه امروز برای آموزش هزینه صرف نشده است.

وی همچنین افزود: این سوال که چرا در کشور مانند گذشته افرادی مانند سعدی و خوارزمی نداریم پاسخ این سوال این است که زیست بوم‌ها را از بین برده ایم، در این زمینه باید پول دولت را فراموش کنیم، زیرا پول دولت مخرب زیست بوم است.

وی با اشاره به صنعت فرش در کشور گفت: نگاه غلط به پیشرفت صنعت فرش سبب نابودی این صنایع دستی در کشور شده است در حالی که فرش از بزرگترین صنایع کشور ما است در این زمینه سوالاتی مانند اینکه دانشگاه‌ها چه کمکی به صنعت فرش کرده اند پیش می‌آید. در شهر‌هایی مانند اصفهان شهرک‌های صنعتی تاسیس شد، اما امروزه اصفهان سومین شهر بیکار در کشور است.

وی همچنین افزود: زمانی که یک محصول به فروش برسد فرهنگ سازی هم در جامعه رونق می‌گیرد مانند اینکه فیلمی می‌تواند تاثیرگذار باشد که مردم برای تماشای آن در صف بایستند.

ستاری گفت: اینکه فردی را جهت ایجاد فرهنگ استخدام کنیم نادرست است در این زمینه باید فردی را استخدام برای گسترش شتاب دهنده‌ها در کشور کنیم، ابتکار برای فردی است که تلاش کند و آنچه که برای بشر ارزشمند است ابتکار و نوآوری است. همواره ذهن بشر به پیشرفت در کشور است.

معاون آموزش فناوری ریاست جمهور با تاکید بر تقویت زیست بوم‌ها در کشور گفت: زیست بوم‌ها و اصول آن در کشور باید تقویت شود و نیروی انسانی باید در جهت تلاش برای احیای زیست بوم‌ها با یکدیگر تعامل کنیم، از طریق زیست بوم‌ها شتاب دهنده‌ها تولید می‌شوند.

وی با اشاره به سیستم‌های دولتی در کشور گفت: از سیستم‌های دولتی فاصله بگیرید، زیرا پول دولت اعتیادآور است و هر چه افراد متکی به خود باشند موفق‌تر خواهند شد.

وی در پایان گفت: باید زیست بوم‌ها را به تعداد زیادی در کشور تولید کنیم و به عنوان دولت محیط کسب و کار را گسترش دهیم تا شاهد موفقیت باشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1397، کدخبر: 684368، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
دولت زمانی که پول داشت خودش رو برای چنین شرایطی آماده نکرده برای همینه که الان کم اورده
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
0
دانشگاه؟بیشترین کار رو در زمینه صنعت فرش کمیته امداد کرده که سبب پیشرفت تولید فرش دستباف در روستاها شده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین