پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به برخی مشکلات کشور در حوزه واردات و صادرات، گفت: امسال باید با پیگیری جدی مشکلات ساختاری کشور در این حوزه را حل و فصل کنیم.

شعار سال: سورنا ستاری امروز در بازدید از یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پارک فناوری پردیس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ماهیت اقتصاد نفتی، اقتصاد وارداتی است، این موضوع را یک مشکل ساختاری دانست و افزود: در حوزه صادرات نیز مشکل جدی داریم.

وی با اشاره به موضوع حمایت از کالاهای داخلی، مشکلات استفاده از کالاهای داخلی دانش‌بنیان را جدی‌تر توصیف و تشریح کرد: این از آن جهت است که محصولات دانش‌بنیان نیازمند استانداردهای خاصی است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهورادامه داد: سازمان‌هایی که باید کالاهای مذکور را تایید کنند، خود ساختار وارداتی دارند؛ به عبارتی پروتکل‌های تست و پروتکل‌های استاندارد در کشور وجود ندارد.

ستاری با بیان اینکه این سازمان‌ها محصولات خارجی را قبول داشته، اما در مورد محصولات ایرانی نیاز به تست و آزمایش دارند، عدم دسترسی آنها به آزمایشگاه‌های مورد نیاز را یک مشکل جدی عنوان کرد.

وی در همین رابطه از دریافت مجوزهایی از اداره استاندارد خبر داد و اظهار کرد: این مجوزها در رابطه با آیین‌نامه‌هایی است که ضمن آن محصولات احتیاج به استاندارد اجباری نداشته و تنها استانداردهای تطبیقی را رعایت کنند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور ضمن تشویق همه سازمان‌ها به حمایت از کالای داخلی و با بیان اینکه در سال 96 نیز رکوردهای خوبی زده شده است، بر موضوع شفافیت خدمات شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر حدود سه هزار و 400 شرکت دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند.

ستاری، شفافیت خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان را موجب شکسته شدن قیمت‌ها و نیز توسعه استارتاپ‌های تکنولوژیکی دانست و افزود: توسعه استارتاپ‌های خدماتی و بازارسازی آنها برای سایر استارتاپ‌های حوزه تکنولوژی عین توسعه حقوق شهروندی است.

شرکت دانش‌بنیان مورد بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهور، متشکل از جمعی از نخبگان دانشگاهی است که در طول فعالیت خود، در بسیاری از مهم‌ترین پروژه‌های کشور در حوزه IT حضور داشته است. این گروه با توانمندی نیروهای متخصص خود که بالغ بر 400 نفر هستند، توانسته است دستاوردهای مهمی کسب کند که بخشی از آن‌ها به شرح زیر است:

ارائه انواع محصولات و خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بومی بانکی شامل Payment Switch، IPG, E_banking, CMS, USSD, CMS, Secure USSD, POS با پردازش روزانه بیش از یک میلیون تراکنش بانکی.

تولید، شخصی‌سازی و تأمین بالغ بر 100 میلیون کارت هوشمند، سیم کارت و کارت شهری در پروژه‌های ملی و اپراتورهای تلفن همراه

فروشگاه اندرویدی با بیش از 11 میلیون کاربر، 35 هزار نرم‌افزار ایرانی و ایجاد اشتغال برای 10 هزار توسعه‌دهنده ایرانی

فروشگاه کتاب الکترونیکی با بیش از 1.6 میلیون کاربر، 10 هزار کتاب دیجیتال و بیش از 500 ناشر

پلتفرم تبلیغاتی با بیش از 35 میلیون نمایش روزانه تبلیغات در موبایل وب.

اولین تولیدکننده HSM کاملاً سخت‌افزاری و بومی نصب شده در شرکت‌های پرداخت و اپراتورهای تلفن همراه کشور.

نرم‌افزار بومی مدیریت فرآیندهای دولت الکترونیک.

فروشگاه آنلاین کالا و خدمات گوشی‌شاپ.

ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک (POS).

اولین بازارگاه حمل و نقل آنلاین کالا "ترابرنت".

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 21 فروردین 97، کد مطلب: 97012106923: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
به نکته خیلی خوبی اشاره کردن که محصولات مورد بررسی و تست قرار بگیرن
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین