پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۷۶۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان کمیته رسیدگی به شکایت آن‌ها تشکیل شده است.
شعارسال: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری  در رابطه با برگزاری  نشست‌های تخصصی با روسای بنیاد نخبگان سراسر کشور گفت: این نشست‌ها هر چند ماه یک بار با روسای بنیاد‌ها برگزار می‌شود و دلیل برگزاری نشست‌ها آگاهی معاونت از دستاورد‌ها و فعالیت‌های هر استان است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: این جلسات به صورت روتین انجام می‌گیرد، تا با هماهنگی‌هایی با یکدیگر از دستاورد‌های هر استان آگاه شویم.

وی در رابطه با سیاست‌های آینده معاونت گفت: باتوجه به تغییراتی بوجود آمده، پست قائم مقام بنباد ملی نخبگان را معرفی کرده ایم که باعث شده است تغییر رویکرد‌هایی را در بحث جوایز و کمک‌ها به نخبگان و برگزیدگان جشنواره‌های علمی داشته باشیم.

معافیت بخشی از سربازی با حضور در شرکتهای دانش بنیان

ستاری درباره بحث سربازی شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: اتفاقات خوبی برای این شرکت‌ها افتاده است که طی آن کارمندان این شرکت‌ها در صورت اجرای طرح دانش بنیان می‌توانند از طریق معافیت طول دوره سربازی خود را کاهش دهند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در معاونت علمی و فناوری کمیته‌ای تشکیل داده ایم که جلسات هفتگی را با شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌کند و به شکایت این شرکت‌ها رسیدگی می‌کند این کمیته از سال‌های قبل وجود داشته است اما به دلیل آنکه در حال حاضر نگاه به شرکت‌های دانش بنیان بیشتر شده فعالیت این کمیته هم افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ما سختگیری‌های خود را در بحث دانش بنیان داریم و در حال حاضر کمیته‌ای که برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است هر هفته میزبان این شرکت‌هاست و به شکایات آن‌ها رسیدگی می‌کند.

ارائه۱۲۰ خدمت به شرکت‌های دانش بنیان

ستاری با بیان اینکه مجوز دانش بنیان اختیاری است، گفت: اگر شرکتی بخواهد از فضای کسب و کار جدید استفاده کند باید دانش بنیان شود و از این مجوز و موقعیت پیش آمده در جهت توسعه اقتصادی کشوراستفاده کند، ما نسبت به دانش بنیانی شدن شرکت‌ها حساسیت بسیار زیادی داریم و از بحث ارزیابی شرکت ها تا محصولات نهایی آنها کنترل می‌شود.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در رابطه با شرکت‌های دانش بنیان گفت: اینکه تمام شرکت‌های دانش بنیان از تسهیلات ارائه شده و روند کاری راضی باشند غیر ممکن است، اما ما برای رفاه حال بیشتر شرکت‌ها حدود ۱۲۰ خدمت قرار داده‌ایم که  کمک بزرگی است تا آن‌ها بتوانند روز به روز رشد کنند.

وی  در رابطه با انتظارات شرکت‌های دانش بنیان؛ اظهار کرد: این شرکت‌ها انتظار دارند که ما تمام مشکلات آن‌ها را حل کنیم و هر زمان که خواستند آن‌ها را دانش بنیان کنیم اما باید بگویم این موضوع انجام شدنی نیست، اما تا جایی که امکان داشته باشد، کمیته شرکت‌های دانش بنیان به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در خصوص حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان از برگزیدگان جشنواره خوارزمی و فارابی گفت: برای برگزیدگان این جشنواره‌ها از طرف بنیاد حمایت‌هایی را قرار داده‌ایم تا این برگزیدگان در بنیاد ورود پیدا می‌کنند و از تسهیلات بنیاد استفاده می‌کنند و پکیج حمایتی خود را دریافت می‌کنند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 4فروردین 1397، کدخبر:  ۶۴۶۸۷۵۵ ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
0
0
خیلی خوبه ؛ البته خدمت سربازی اجباری به این صورتی که همه وارد پادگان شوند و اسلحه دستشون بگیرند سیستم مناسبی برای خدمت به کشور نیست
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
0
0
واقعا نمیدونم چی بگم! تو ایران همیشه یه سری قوانین رو برای ایجاد هیجان در جامعه بیان میکنند و بعد مسئولین که صبح از خواب پا میشن میزنن زیرش! این وسط هم یه سری جوون تباه میشن!
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
کاش به پرونده های کپی برداری از شرکت های دانش بنیان زودتر مورد توجه قرار بگیره تا دیگه کسی نگران دزدیده شدن طرحش نباشه
ن.ف83
ناشناس
United States of America
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
اولین درگیری شرکت های دانش بنیان بحث حمایت مسئولان و از همه مهم تر بحث قانون کپی رایت در کشوره که از ایده های اونها کپی برداری نشه
س.د۷۶
ناشناس
Norway
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
ای کاش که حداقل حمایت از این شرکت های دانش بنیان ه واقعا قطب اصلی نخبه های ایرانه متوقف نشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین