پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۵۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۹
رئيس مرکز مديريت محيط زيست و توسعه پايدار از توليد 347 مگاوات ساعت برق و کاهش انتشار گازهاي گلخانه اي به ميزان 264 تن در سال از طريق توسعه انرژي هاي تجديدپذير خبر داد.

شعارسال: به نقل از مرکز مديريت محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران، صدرالدين عليپور رئيس اين مرکز با اشاره به روند رو به رشد مصرف انرژي، کاهش منابع سوخت‌هاي فسيلي و استفاده از روش‌هاي قديمي و فناوري هاي غير نوين در توليد انرژي که منجر به توليد آلودگي، افزايش انتشار گازهاي گلخانه‌اي و بروز پديده گرمايش جهاني گرديده است، گفت اين معضلات، لزوم اتخاذ سياست‌هاي مناسب جهت کاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي و اصلاح الگوي مصرف انرژي را نمايان مي‌سازد.
وي افزود: همين امر و همچنين ضرورت دستيابي به رشد اقتصادي بالاتر در کشورهاي در حال توسعه، توجه اکثر کشورها را به سوي بکارگيري انرژي هاي تجديدپذير سوق داده است، به گونه‌اي که استفاده از اين نوع انرژي ها به عنوان راه حلي مناسب جهت دستيابي به توسعه پايدار تلقي مي‌شود.
رئيس مرکز مديريت محيط زيست و توسعه پايدار اظهار کرد: آمارها نشان مي‌دهد ايران در سال 2015 به ميزان 630 ميليون تن انتشار دي اکسيد کربن و در سال 2016، حدود 13 ميليون تن افزايش نسبت به سال 2015 داشته است. به اين ترتيب ايران در سال 2016 رتبه هشتم انتشار گازهاي گلخانه‌اي را به خود اختصاص داد.
وي با بيان اينکه کلانشهرها سهم قابل توجه‌اي در انتشار گازهاي گلخانه‌اي دارند گفت: استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير مي‌تواند به عنوان يکي از راهکارهاي اساسي در کاهش انتشار گازهاي گلخانه اي و آلاينده‌ها باشد.
عليپور با تاکيد بر اينکه ¬شهر تهران از پتانسيل قابل‌توجهي جهت بهره‌گيري از انرژي‌هاي تجديدپذير (به خصوص انرژي خورشيدي) برخوردار است و بکارگيري آن ها راهكار مناسبي براي غلبه بر معضلات محيط زيستي خواهد بود، گفت: شهرداري تهران به عنوان اصلي ترين ارگان مديريت شهري، داراي زيرساخت¬هاي مناسبي به منظور بسترسازي و توسعه انرژي¬هاي نو است.
وي ادامه داد: همچنين شهرداري تهران با در اختيار داشتن بيشترين فضاي عمومي و نيمه عمومي شهر، سيستم حمل و نقل عمومي و سيستم نظارت بر ساخت و ساز در پهنه¬هاي مختلف شهر، مي‌تواند در توسعه انرژي¬هاي تجديدپذير در شهر تهران مهمترين نقش را ايفا نمايد.
رئيس مرکز مديريت محيط زيست و توسعه پايدار افزود: در اين راستا اين مرکز بعنوان متولي موضوعات انرژي در شهرداري تهران، اقدام به پتانسيل سنجي بکارگيري انواع انرژي هاي تجديدپذير در سطح بوستان ها، ساختمان ها و ساير فضاهاي عمومي تحت تملک شهرداري و اجراي آنها متناسب با بودجه در اختيار، نموده است.
عليپور با اشاره به ابلاغ اسناد بالادستي مناسب در مديريت شهري گفت: از جمله اين اسناد در زمينه توسعه انرژيهاي نو و تجديدپذير مي‌توان به مصوبه هيات وزيران مورخ 28/06/95 مبني بر تأمين 20 درصد از برق مصرفي ساختمان هاي دولتي و عمومي غير دولتي از انرژي هاي تجديدپذير طي دو سال اشاره نمود.
وي خاطرنشان ساخت: در حال حاضر مرکز مديريت محيط زيست و توسعه پايدار اقدام به احداث 7 بوستان انرژي در مناطق 1، 3، 4، 10، 17 و 22 و همچنين 19 ساختمان انرژي در سطح مناطق 1، 3، 4، 5، 6، 7، 8، 9، 13، 14، 21 و 22 نموده است، که در مجموع با توليد 347 مگاوات ساعت برق در سال، از انتشار حدوداً 264 تن گازهاي گلخانه‌اي جلوگيري مي کند.
وي در پايان با اشاره به بازديد شهردار تهران از ساختمان مرکزي منطقه 9 به عنوان پروژه شاخص ساختمان انرژي که مجهز به اولين نيروگاه خورشيدي با ظرفيت 30 کيلووات در شهر تهران شده، گفت: اين نيروگاه سالانه 40 مگاوات ساعت برق به شبکه سراسري تزريق مي‌کند و علاوه بر اينکه سالانه از انتشار 30 تن گازهاي گلخانه‌اي جلوگيري نمايد، منجر به کاهش هزينه‌هاي پنهان در توليد انرژي نيز خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا ، تاریخ انتشار: 21 مرداد 1397 ، کد خبر: 20180812162352240 ، www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
ا.ف75
واقعا مدیریت شهر تهران ای کاش که در تموم استان های کشور هم با همین کیفیت قابل انجام باشه ولی خب زهی خیال باطل
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین