پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۷۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۹
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توسعه حوزه نفوذ ژئوپلیتیکی ایران درعراق و سوریه، به‌طور قطع با مدیترانه از طریق زمین یک ارتباط معنادار برقرار شده که می‌تواند در آینده از جهات مختلف به‌خصوص در حوزه امنیتی برای کشور مفید باشد.

شعارسال: سرادر سرتیپ پاسدار یدالله جوانی  در رابطه با طرح برخی شائبه‌ها از سوی عده‌ای از اساتید مطرح دانشگاه در خصوص تشخیص اشتباه جمهوری اسلامی در انتخاب غرب آسیا به‌عنوان عمق استراتژیک گفت: افرادی که این سخن را بر زبان می‌آورند باید به این پرسش پاسخ دهند اگر داعش در سوریه و عراق موفق می‌شد امروز وضعیت ایران چگونه بود؟ وقتی‌ داعش به‌دنبال این بود بعد از سوریه و عراق به سمت ایران هجوم بیاورد، مطرح‌کنندگان این تشکیک در جامعه در این شرایط چه می‌کردند؟

وی ادامه داد: نباید تحلیل‌های ذهنی را به‌طور صرف مطرح کرد؛ جمهوری اسلامی ایران هم بر اساس منافع ملی و منافع امت اسلام به شرق آسیا، آسیای میانه و آسیا جنوب شرقی توجه دارد و هم به غرب آسیا و درصدد گسترده کردن تعاملات‌مان با این مناطق هستیم.

معاون سیاسی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: ناامنی در کشورهایی مثل عراق و سوریه و جنگ‌های نیابتی در منطقه، تهدیدهای امنیتی جدی‌ای را متوجه کشور ساخته‌اند و می‌خواستند که جنگ دیگری مشابه هشت سال دفاع مقدس را به ایران تحمیل کنند.

وی با بیان این مطلب که امروز ایران دارای ژئوپلیتیک گسترده‌ای در منطقه است، گفت: اگر امروز حوزه نفوذ ژئوپلیتیکی خودمان را درعراق توسعه داده‌ایم و نفوذ راهبردی در سوریه یافته‌ایم، به‌طور قطع میان ایران و مدیترانه از طریق زمین یک ارتباط معناداری برقرار شده که می‌تواند در آینده از جهات مختلف به‌خصوص در حوزه امنیتی برای ایران مفید باشد.

جوانی اظهار کرد: کسانی‌که این نوع صحبت‌ها را مطرح می‌کنند کمتر به نقشه‌های دشمنان و توطئه‌های آن‌ها توجه دارند. ترامپ در سخنان خود به‌ صراحت بیان کرد که آمریکا در 17 سال گذشته حدود 7 هزار میلیارد دلار در جنگ‌های خاورمیانه هزینه کرده‌ اما به چیزی دسترسی نداشته‌ است. لذا این سوال مطرح می‌شود که آمریکا این پول را برای رسیدن به‌کدام اهداف هزینه کرده است؟ به‌طور قطع آمریکا این منابع عظیم مالی را برای اشغال عراق، افغانستان، ایجاد گروه‌های تروریستی و توسعه جنگ‌های نیابتی هزینه کرده‌ تا بر جمهوری اسلامی ایران مسلط شود.

وی افزود: آمریکایی‌ها معتقدند برای به‌دست‌ آوردن کامل مدیریت بین‌المللی باید منطقه غرب آسیا را تحت سلطه خود درآوردند و این سلطه با وجود جمهوری اسلامی ممکن نخواهد بود مگر این‌که ایران را تضعیف کنند.

معاون سیاسی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان این مطلب که در سال‌های اخیر شاهد توطئه‌های فرامنطقه‌ای در غرب آسیا از جانب دولت‌های مرتجع عربی مانند آل‌سعود هستیم، گفت: با وجود این توطئه‌ها موفقیت‌های بزرگی را در منطقه به‌دست آورده‌ایم که مهم‌ترین دستاورد رویکرد جمهوری اسلامی، امنیت پایداری است که امروز از آن برخورداریم.

جوانی در پایان تأکید کرد: اگر نفوذ ما در منطقه تثبیت شود به‌طور قطع برای سالیان طولانی این امنیت پایدار حفظ خواهد شد و در پرتو همین امنیت و گسترده‌تر شدن حوزه نفوذ ژئوپلیتیکی ایران در منطقه، می‌توانیم اهداف‌مان را در حوزه‌های مختلف به‌خصوص اقتصادی به پیش ببریم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 26مرداد1397 ، کدخبر: 415589: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
عراق که به نظر من دیگه متحد ما نیست!تموم ترسم از اینه که سوریه رو هم از دست بدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین