پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۹۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
امکاناتی که تلفن‌های همراه به افراد ارائه می دهند بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اما همین ابزار مفید می‌تواند به وسیله‌ای جهت تهدید، کلاهبرداری و یا حتی جاسوسی تبدیل شود.

شعار سال: پلیس فتا اعلام کرد: در دنیای کنونی برقراری ارتباطات و کسب اطلاعات و اخبار به راحتی هر چه تمام‌تر صورت می‌گیرد. تلفن همراه به عنوان یکی از پر‌کاربرد‌ترین دستگاه‌های دیجیتالی نقشی پررنگ در این زمینه ایفا کرده و همسو با دنیای مدرن پیشرفت می‌کند. افراد فرصت طلب نیز راه‌های جدیدی برای آسیب رساندن به کاربران این حوزه امتحان می‌کنند. این آسیب‌ها عمدتاً می‌تواند از طریق پیام کوتاه، نامه‌های الکترونیکی، تخلیه و انتقال اطلاعات باشد.

از جمله اطلاعاتی که ممکن است از این طریق مورد سوءاستفاده سودجویان قرار بگیرد سرقت اطلاعات مهم و حساس کاری است. برای این منظور میکروفون‌ها و دوربین‌های گوشی‌های هوشمند تلفن همراه ابزاری مناسب هستند. این افراد با طراحی و ارسال بدافزار‌هایی برای کاربران از طریق پیام‌های چند رسانه‌ای و یا پیام‌هایی که کاربران را ترغیب به بازدید از لینکی خاص می‌کند سعی بر سرقت اطلاعات دارند.

این بدافزار‌ها بدون اینکه کاربران متوجه شوند میکروفون دستگاه تلفن همراه را فعال می‌کند و از مکالمات، گفتگو‌ها و یا مجالس خاص کار سرقت صوت را انجام می‌دهند.

این قاعده می‌تواند در مورد دوربین دستگاه نیز صادق باشد و از این قابلیت جهت ضبط فیلم استفاده شود. این دستگاه کوچک و مفید می‌تواند به عنوان ابزاری پیشرفته جهت جاسوسی از افراد به ویژه افراد مشهور باشد. البته این روش مستلزم نصب بدافزار بر روی تلفن همراه است.

توصیه‌های پلیس فتا برای مقابله با جاسوسی از تلفن‌همراه:

1-به لینک‌های ارسالی در نامه‌های الکترونیکی و پیام‌های کوتاه ناخواسته توجه نکنید. این احتمال وجود خواهد داشت که آنها شما را به یک وب سایت مخرب و غیر معتبر جهت ارسال ویروس و بدافزار هدایت کنند.

2-از امکانات امنیتی موجود در دستگاه خود به خوبی استفاده کنید و تنظیمات امنیتی و نصب آنتی ویروس مناسب را به صورت کامل انجام دهید.

3-رمزگذاری دستگاه خود را طبق استانداردهای موجود (انتخاب رمزی پیچیده و غیر قابل حدس که ترکیبی از حروف، کارکتر، رقم و عدد باش، تغییر رمز عبور به صورت دوره‌ای و....) انجام دهید.

4-بهتر است همیشه pin دستگاه تلفن خود را در حال فعال انتخاب کنید.

5-ردیابی و مدیریت از راه دور را فعال کنید. از این طریق شما می‌توانید مدیریت گوشی خود را از راه دور کنترل کنید. این قابلیت می‌تواند در سرقت‌های فیزیکی گوشی تلفن همراه بسیار کارآمد باشد.

6-استفاده از Wi-Fi و Blue tooth را محدود کنید و زمانی که نیازی نیست آن را خاموش کنید.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 27 مرداد 97، کد مطلب: 426137، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
کلاهبرداری ها زیاد شده واقعا خطرناکه اطلاعات وحریم شخصی ادم به خطر میافته م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین