پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۳۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
فوق تخصص بیماری‌های عفونی و رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: واکسن روسی آنفلوآنزا به هیچ وجه مورد تائید نیست.

شعارسال: مینو محرز در حاشیه مراسم لانچ واکسن آنفلوآنزا جدید چهار ظرفیتی شرکت سانوفی پاستور فرانسه در ایران  با اشاره به اینکه سال گذشته آنفلوآنزا در کشور اپیدمیک شد اما به علت تبلیغات سوء و شایعات مربوط به عوارض ناشی از تزریق این واکسن در شبکه‌های اجتماعی به خصوص تلگرام مردم واکسن نزدند، عنوان کرد: حتی بیماران تحصیلکرده و از طبقه اجتماعی بالا هم به دلیل همین شایعات واکسن نزدند و بعضا به آنفلوآنزا مبتلا شدند.

وی تاکید کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا به همه مردم به ویژه گروه‌های پرخطر اکیدا توصیه می‌شود. پزشکان هم بیماران را به واکسن زدن تشویق کنند چرا که با به موقع زدن واکسن بیماری قابل پیشگیری خواهد بود.

وی افزود: زنان باردار باید حتما واکسن را تزریق کنند. واکسن‌های مورد تائید هیچ عوارضی برای آنها ندارد. باید روی مساله واکسن زدن تمرکز کرد و اینکه هدف ما باید پیشگیری از طریق واکسیناسیون عموم باشد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی توضیح داد: به علت تجمع عظیم مردم در شهرهای عراق و به خصوص حضور ایرانیان در مراسم عاشورا و تاسوعا احتمال ابتلا افزایش می‌یابد و فقط با واکسیناسیون می‌توان از ابتلا به این بیماری تا حد بسیار زیادی پیشگیری کرد.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران تصریح کرد: چه واکسن سه ظرفیتی و چه واکسن چهار ظرفیتی باید حتما از آنها استفاده کرد.

محرز با اشاره به اینکه واکسن روسی آنفلوآنزا مورد تائید قرار نگرفته است و باید آزمایش شود، افزود: هیچ واکسنی که مورد تائید کمیته کشوری نباشد مورد تائید و توصیه ما هم نیست.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازپایگاه خبری تحلیلی فانا، تاریخ انتشار: 28 مرداد 1397 ، کدخبر: 15122،www.phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین