پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۸۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
کشتي‌گيران، ديشب هم کاروان ورزش ايران را در بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۸ جاکارتا طلايي کردند.

شعار سال: آخرين وزن از رقابت‌هاي کشتي آزاد اين بازي‌ها در حالي برگزار شد که پرويز هادي، آزادکار سنگين‌وزن اين تيم، توانست با اقتدار به مدال طلا دست يابد. هادي که مدال طلاي دوره قبل اين بازي‌ها (۲۰۱۴) اينچئون را دارد، در دور نخست مقابل سوميت از هند در يک مبارزه آسان در همان وقت نخست حريفش را ۱۰ بر صفر شکست داد و راهي مرحله يک‌چهارم نهايي شد. او سپس در مصاف با اولگ بولتين از قزاقستان در چهار دقيقه اين حريفش را هم ۱۰ بر صفر برد. او در مرحله نيمه‌نهايي نيز برابر داويد، کشتي‌گير گرجستاني‌الاصل ازبکستان که نقره المپيک را در کارنامه دارد، ۱۱ بر هشت پيروز شد و به فينال رسيد. کشتي‌گير آذري کشورمان در فينال نيز با ژي وي از چين کشتي گرفت که او را هفت بر صفر مغلوب کرد.
تيم ملي کشتي با شش کشتي‌گير در بازي‌هاي آسيايي حاضر شده بود که توانست به سه مدال طلا و يک برنز دست پيدا کند و سهم بسزايي در مدال‌هاي طلاي کاروان داشته باشد. يکشنبه در روز اول بازي‌هاي آسيايي هم دو طلاي ايران در کشتي آزاد توسط حسن يزداني و عليرضا کريمي به دست آمد. رضا اطري هم برنز گرفت.
هادي بعد از دومين قهرماني‌اش گفت: «خوشحالم که در دو روز کشتي ايران در بازي‌هاي آسيايي آبروداري کرد. جا دارد از مردم تشکر کنم که هميشه پشتيبان قهرمانان و حامي کشتي و هميشه عاشق کشتي بوده‌اند. خداراشکر که کشتي آبروي کشورمان را خريد و ديروز و امروز نتايج خوبي کسب شد. اميدوارم کشتي فرنگي نيز بتواند در روزهاي بعد نتايج خوبي بگيرد و پرچم ايران بالا برود و در نهايت مردم خوشحال شوند. اميدوارم اين مدال را مردم، به‌ويژه مردم آذربايجان از من قبول کنند». اين طلا دومين طلاي هادي در بازي‌هاي آسيايي بود. او درباره برنامه‌هاي آينده‌اش توضيح داد. «تا زماني که دست‌اندرکاران بخواهند، در کنار کشتي هستم». قهرمان بازي‌هاي آسيايي از کم‌لطفي‌ها هم گلايه کرد. «هميشه بار ورزش کشور روي دوش کشتي بوده، ولي مسئولان کمترين بودجه را به اين رشته اختصاص دادند
ايران ديروز دو برنز هم توسط فرزان عاشورزاده در تکواندو و علي پاکدامن در شمشيربازي کسب کرد. ايران تا به حال سه طلا، دو نقره و سه برنز کسب کرده است و در رده ششم بازي‌هاي آسيايي قرار دارد.
فهرست مدال‌آوران ايران عبارت‌اند از:
طلا: حسن يزداني (کشتي)، عليرضا کريمي (کشتي)، پرويز هادي
نقره: کوروش بختيار (پومسه)، مرجان سلحشوري (پومسه)
برنز: رضا اطري (کشتي)، فرزان عاشورزاده (تکواندو)، علي پاکدامن (شمشيربازي)

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 30 مرداد 97،شماره: 3226


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
0
0
ا.ف75
حالا این مساله به کنار اینکه این همه بی حمایتی در این زمینه رو نمیشه توصیف کرد واقعا مسخره ست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین