پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۰۷۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه مافیا، پیمانکاران باصلاحیتِ شهرداری را می‌ترساند، گفت: به نظر می‌رسد، ما به‌خاطر رویکرد ضدفساد خود به جای تشویق جریمه می‌شویم.

شعار سالمحمود میرلوحی با بیان اینکه وضعیت بانک شهر نسبت به بقیه بانک‌های کشور بهتر است، گفت: بخشی از سرمایه بانک شهر فریز شده است اما شرایط بهتری نسبت به دیگر بانک‌ها دارد. برخی از رویکردهای ما در شفاف‌سازی بدهی‌ها سوءاستفاده می‌کنند و پیمانکاران توانمند و دارای صلاحیت را از کار در شهرداری و حضور در مناقصه‌ها می‌ترسانند.

وی با بیان اینکه رقبا و فرصت‌طلبان؛ رویکردهای شورا را در خصوص شفافیت برنمی‌تابند، افزود: نباید کاری کنیم که به نفع مافیا باشد و ما با ترساندن پیمانکاران به این جریان کمک کرده‌ایم. نباید هر کسی را که می‌خواهد وارد کار با شهرداری شود بترسانیم که توانایی پرداخت و دریافت پول خود را ندارد. روند ساماندهی طلبکاران شهرداری مدت‌هاست آغاز شده و ما از سال ۹۳ به بعد در حال پرداخت دیون پیمانکاران هستیم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در گذشته در جریان واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران؛ جریان‌های رانتی وجود داشت. امروز برای جلوگیری از این روند به نفع شرکت‌های قوی، قدرتمند، سالم و با صلاحیت است. پیمانکاران باید در پروژه‌های شهرداری مشارکت کرده و تحت تأثیر جریان‌ها و شیطنت‌ها قرار نگیرند.

میرلوحی ضمن انتقاد از عملکرد بانک مرکزی تصریح کرد: اکنون که شورای شهر و شهرداری خود را ملزم به این قانون کرده‌اند، به نظر می‌رسد قصد دارند ما را جریمه کنند و بانک مرکزی به بانک شهر گفته است دیگر با شهرداری همکاری نکند. این پیام بسیار نامناسبی در پاسخ به شفافیی است که مدیریت شهری جدید در پیش گرفته. امروز شهرداری و شورای شهر به‌جای آنکه تشویق شود با این‌گونه برخوردها مواجه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با بیان اینکه سیاست‌های جدید به زودی آثار مثبت خود را در مدیریت شهری خواهد گذاشت، گفت: این جریان که افراد مقرب و بی‌انضباط کارهای خود را پیش ببرند اما افراد باانضباط از دریافت تسهیلات محروم بمانند، درست نیست. ما از بانک مرکزی و پیمانکاران گله داریم. سیاست‌های ما باعث خواهد شد پروژه‌های با کیفیت بهتر و پیمانکاران باصلاحیت وارد صحنه شوند نه اینکه کار تعطیل شده و مافیا با خودش فکر کند با این شیوه همواره موفق بوده و امروز هم می‌تواند مسیر گذشته خود را ادامه دهد.

وی در پاسخ به این سوال که محمدباقر قالیباف به بانک شهر بدهکار بود اما تعهدات مالی او توسط بانک شهر پرداخت می‌شد، افزود: به نظر می‌رسد بانک مرکزی بانک شهر را از ادامه پروژه‌هایی که به آن تعهد کرده، نهی کرده است درحالی‌که بانک شهر برای تکمیل خط ۶ و ۷ مترو تعهد داده است. این تصمیم یعنی مدیریت شهری باید به خاطر رویکرد ضدفساد و قانون‌مند خود جریمه شود. آنها برای شهرداری تهران تقویم مشخص کردند درحالی‌که دولت خودش باید در زمینه حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران کمک کند.

رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر با بیان اینکه اگر این روند ادامه پیدا کند تکمیل خط ۶ و ۷ با مشکل روبرو خواهد شد، اعلام کرد: تاکنون ۲۷۰۰ میلیارد تومان پول خرج خط شش مترو شده است و هنوز ۱۳۰۰ میلیارد تومان کسری دارد. خط ۷ نیز تاکنون ۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه برداشته و نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان کسری دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پشت این مسئله یک جریان سیاسی وجود دارد، اظهار کرد: قرار بود شورای شهرداران بهمن ماه در خصوص هیئت مدیره بانک شهر تصمیم بگیرد. بخشی از این مشکلات به مجمع بانک مربوط شده و همه این مشکل به بانک مرکزی بازنمی‌گردد. ما امیدوار هستیم بانک مرکزی در این روند به ما کمک کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 2 شهریور 97، کدمطلب: 659105، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
ا.ف75
واقعا چرا با این وضعی که از شهرداری ها سراغ داریم بازم مجلس یاد با تحقیق از شهرداری مخالفت میکنه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
دولت و نظام جمهوری اسلامی و وجود مافیا اصلا امکان نداره:)
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
ا.ف75
من که دیگه امیدم رو از مجلس بریدم! واقعا باید سری بعدی سریع تر بیان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
همه دستشون تو ی کاسه هست وای به حال شما ها چجوری میخواین جوابگو باشین
س.ق۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین