پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: اعتبارات دو سوم نفت به شهرهای یاسوج، مادوان، سرررود شمالی و جنوبی اختصاص داده نمی‌شود.

شعارسال: نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و شهرستانی در فرمانداری بویراحمد برگزار شد.

در این نشست شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد از توزیع 104 میلیارد تومان اعتبارات شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: 104 میلیارد و 536 میلیون تومان از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای، نفت و اعتبارات توازن در 27 فصل، 57 برنامه و 340 پروژه اختصاص داده شد.

وی عنوان کرد: بیشترین اعتبار مربوط به فصل خدمات و عمران شهری، روستایی و عشایری است که 37 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص داده شد، فصل آب 23 و فصل حمل و نقل 19 میلیارد تومان است.

این مسؤول با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده شده، گفت: هیچ پروژه‌ای نداریم که تأمین اعتبار نشده باشد، با کمبود اعتبار مواجه نیستیم و هیچ بهانه‌ای در این زمینه هم نمی‌پذیرم.

کناری با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به زلزله یاسوج گفت: 180 میلیارد تسهیلات با بهره 4 درصد برای مقاوم‌سازی منازل خسارت دیده در زلزله یاسوج اختصاص داده شد که در زلزله شهر یاسوج 5 هزار واحد مسکونی متحمل خسارت شدند.

وی خاطرنشان کرد: 23 میلیارد تومان به پل‌های سوم و چهارم بشار اختصاص داده شد و حتی شهرداری‌های کوچک 500 میلیون تومان اعتبار دارند.

در ادامه علی‌ شهابی‌نسب معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سهم اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد 660 میلیارد تومان است که به لحاظ جذب اعتبارات در جایگاه شانزدهم کشور هستیم.

وی با اشاره به جمعیت 713 هزاری نفری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:300 میلیارد تومان از 660 میلیارد استان از ردیف اعتبارات توازن است که اعتبارات بر اساس قانون توزیع می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: دنبال توزیع عادلانه اعتبارات هستیم، نماینده مردم در مجلس و فرماندار حق دارند از حقوق شهرستان دفاع کنند اما به سازمان برنامه و بودجه اعتماد کنند که مطابق با قانون اعتبارات توزیع می‌شود.

شهابی‌نسب عنوان کرد: علاوه بر 104 میلیارد تومان اعتبارات شهرستان 115 میلیارد تومان از منابع مختلف ملی استانی و ملی به این شهرستان اختصاص داده می‌شود.

وی شروع پروژه جدید را منوط به رعایت مفاد قانون دانست و گفت: اعتبارات دو سوم نفت فقط به مناطق نفتی اختصاص داده می‌شود و از این محل به یاسوج،مادوان، سررود شمالی و جنوبی اختصاص داده نمی‌شود و اگر پروژه‌ای در این حوزه تعریف شود آن را قیچی می‌کنیم و اعتبار اختصاص نمی‌دهیم.

اما کناری در واکنش به سخن معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: قبلا در خصوص اعتبارات نفت صحبت شده و مصوباتی از محل نفت برای شهرستان بویراحمد داشتیم و نمی‌پذیریم که اعتباری از این محل به استان اختصاص داده نشود.

در پایان این نشست غلام‌محمد زارعی گفت: هیچ نگاه منطقه‌ای در توزیع اعتبارات در استان و شهرستان وجود ندارد و نباید این گونه مسائل در میان افکار عمومی مطرح شود که بیان مسائل حاشیه‌ای و جانبی به صلاح نیست.

نماینده مردم در مجلس بیان کرد: اعتبارات امسال دو شهرستان بویراحمد و دنا 270 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته بیش از 6 درصد افزایش داشته است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویر احمد، تاریخ انتشار 1 شهریور 97، کدمطلب: 13970601000409،www.kohgiluyeh-boyerahmad.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین