پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
خانه های اهالی روستای گنجه ای کهنه بعد از زلزله 5.2 ریشتری تخریب شدند و مسئولان هنوز برای این مردم کاری نکرده اند امیدواریم اقدام و عمل مسئولان نوش دارو پس از مرگ سهراب نشود.

شعارسال: دوازدهم اردیبهشت ماه بود که زلزله ای به بزرگی5.2ریشتری کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند و بعد از آن نیز بیش از 50 پس لرزه در استان رخ داد که در همان ابتدا با وجود اینکه قدرت کمی داشت اما خسارت هایی را وارد کرد که هنوز جبران نشده اند زلزله باعث شد که خانه خیلی ها که قدیمی بود به مقدار قابل توجهی تخریب شوند و یا ترک بردارند.

در این میان با توجه به اینکه مرکز زلزله در این مدت کوه دنا بود و از آنجا به مرکز شهر می رسید قدرت بیشتری نسبت به سایر مناطق داشت و روستاهای نزدیک به کوه دنا دچار خسارت بیشتری شدند نمونه ان روستای گنجه ای کهنه است که خانه های مردم آنجا به شدت آسیب دید به گونه ای که تیتر یک خیلی از رسانه های استان و کشور شد.

با توجه به اینکه خانه اهالی مردم این روستا قدیمی است زلزله 5.2ریشتری توانست بسیاری از خانه ها را به مقدار قابل توجهی تخریب کند و پس لرزه های آن نیز باعث سست شدن پایه این خانه ها شد و ترس را در دل مردم اهالی گنجه ای کهنه ایجاد کرد.

در پی وقوع زلزله ها در استان فرمانداری اعلام کرد که خانه هایی که خسارت دیدند به فرمانداری مراجعه تا خانه آنها کارشناسی شود و خسارت وارده اعلام و به آنها پرداخت شود که برای بازسازی خانه استفاده شود خیلی ها در آن مدت در به در دنبال کارشناس بودند و خیلی ها هنوز هم گلایه دارند که چرا در این خصوص مدیریت به درستی انجام نشده است.

اکنون بیش از سه ماه از زلزله های استان می گذرد و مردم روستای گنجه ای کهنه که ممکن است خانه آنها با یک زلزله 5 ریشتری دیگر به صورت کامل تخریب شوند و مسئولان نیز کارشناسی لازم را انجام داده اند اما اقدام و عمل آنها در همان چند روز اول زلزله نمایان بود ودیگر خاموش شد و اکنون وقت عمل به وعده هاست.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه سنگ تمام گذاشتند و هر جا مسئولان کم آوردند این مردم بودند که وارد میدان عمل شدند و نشان دادند همیشه در کمک به هم نوع خودشان حاضرند اینک وقت ان رسیده است که مسئولان خودشان را به مردم نشان دهند که قدر دان آنها هستند نه اینکه فراموش شده اند.

اهالی روستای گنجه ای کهنه بعد از گذشت بیش از سه ماه هنوز هیچ اقدام و عملی از مسئولان مربوطه در خصوص خسارت هایی که به خانه هایشان وارد شده است ندیده اند با توجه به زلزله های چند ماه گذشته در استان بعدی نیست که در آینده شاهد زلزله ای با قدرت بیشتری باشیم امیدواریم که اقدام مسئولان برای مردم روستای گنجه ای نوش دارو پس از مرگ سهراب تبدیل نشود.

ارسلان رسولی رییس بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد گفت: اعتبارات زلزله زدگان مصوب شده است و اکنون بنیاد مسکن اقدام به تشکیل ستاد زلزله زدگان کرده است به محضی که این مبلغ ابلاغ شد افراد زلزله زده به بانک معرفی می شوند.

وی گفت: افرادی که خانه های آنان کارشناسی شد و تشخیص داده شد که نیازمند بازسازی و بهسازی هستند برای تشکیل پرونده مراجعه کنند تا روند بررسی مشکلات آنان حل شود.

علیرضا کاووسی رییس ستادشهرستان بویراحمد نیز در این خصوص گفت: این کار به یک پروسه زمانی نیاز داشت و باید در هیئت دولت تصویب می شد اکنون تصویب شده است و دستورالعمل مدت دو هفته ای است که به دست ما رسیده است.

وی بیان کرد: به محض رسیدن دستور العمل کار را آغاز کردیم و به فرمانداران و دهیاران نیز نامه ارسال کردیم که به اطلاع مردم روستا و منطقه خود برسانند که بر اساس زمان بندی مشخص شده برای تشکیل پرونده مراجعه کنند که بقیه مراحل نیز طی می شود و به بانک معرفی می شوند.

رییس ستاد شهرستان بویراحمد گفت: میزانی که قرار است بانک به این خانواده ها داده شود مشخص نیست و به نظر کارشناس بستگی دارد که خانه آنها تا چه میزان تخریب شده است و یا نیازمند بازسازی و یا بهسازی است اکنون بیش از 500 در این مدت مراجعه کرده اند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس ، تاریخ انتشار:8مرداد1397 ، کدخبر: 109573: sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ا.ف75
قطعا حس میکنم که مردم دارن راست میگن تو این قضیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین