پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۵۱۸۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
مهاجرانی گفت: طرح شهاب طرحی است که در راستای اجرای سیاست های عدم تفکیک دانش آموزان اجرایی می شود و در حال حاضر مانند طفل نوپایی است که باید کمک کنیم تا روی پای خود بایستد.

شعارسال: معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر کشف توانایی دانش آموزان، گفت: معلمان زمینه را برای شکوفایی استعداد های نهفته دانش آموزان فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه مهاجرانی در گردهمایی مدرسان کشوری طرح ملی شهاب در تبریز با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دانش آموزان عادی و نخبه در کنار هم تحصیل می کنند، اظهار داشت: دانش آموزان دارای استعداد برتر مانند رود خروشان هستند که اگر کنترل نشوند سبب تخریب می شوند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش افزود: تا زمانی که ما سیستم جامع و شرایط عالی برای حضور دانش آموزان عادی و نخبه در یک مدرسه نداشته باشیم مجبوریم از همان سیستم قدیمی جداسازی نخبگان استفاده کنیم.

مهاجرانی ادامه داد: طرح شهاب طرحی است که در راستای اجرای سیاست های عدم تفکیک دانش آموزان اجرایی می شود و در حال حاضر مانند طفل نوپایی است که باید کمک کنیم تا روی پای خود بایستد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قیاس در بین دانش آموزان تا حدودی می تواند موتور محرکه باشد و برای پیشرفت نیز لازم است، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح شهاب که در درون مدارس و برای دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی اجرایی می شود این است که دانش آموزان فقط در یک درس و رشته خاص با هم قیاس نشوند.

وی گفت: طرح شهاب طرح متعادلی است که افراط و تفریط ندارد و سعی دارد تا به جامعه نشان دهد که شاید دانش آموزی مثلا در درس علوم استعداد ندارد ولی در مقابل استعداد هنری بالایی دارد و جامعه باید بداند که هیچ یک از این دو بر دیگری برتری ندارد.

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادهای دانش آموزان و هدایت آن ها در مسیر درست، کاری است که طرح شهاب انجام می دهد و سعی دارد به همه ابعاد وجودی افراد توجه کند و بستر را برای شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان فراهم کند.

مهاجرانی افزود: طرح شهاب مانند ورزش همگانی و طرح استعدادهای درخشان مانند ورزش قهرمانی است و این دو منافاتی با هم ندارند بلکه مکمل یکدیگرند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 5 شهریور 97، کدمطلب: 4386040،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
استعداد ها اگر شناسایی بشن واقعا میتونن خیلی خیلی تاثیر گذار باشن در اینده کشور! تا الان که نداشتیم ایشالله از این به بعد داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین