پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۴
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان گفت: توسعه فعالیت های ورزشی در میان قشرهای مختلف مردم از مهمترین وظایف دست اندرکاران آن است که باید با برنامه ریزی و همکاری نهادهای مختلف انجام شود.

شعارسال: سید عبدالحمید احمدی چهارشنبه شب در نشست شورای عالی ورزش همگانی و فرهنگی استان یزد با اشاره به اینکه برای توسعه و نهادینه کردن فعالیت های ورزشی در میان قشرهای مختلف مردم تاکنون غفلت شده است، افزود: جلب مشارکت مردم و ایجاد انگیزه در آنها برای حضور در فعالیت های ورزشی موضوع مهمی است که باید برای تحقق آن اقدام شود.

وی ادامه داد: در سال ‌های نه چندان دور هرچند مکان های مناسبی برای ورزش در کشور به اندازه امروز وجود نداشت ولی ورزشکاران زیادی بودند که جدی وارد عرصه شده و در رشته های مختلف به ورزش می پرداختند.

احمدی وجود فقر حرکتی و کم ‌تحرکی در نوجوانان و جوانان را از معضلات ورزش در شرایط کنونی دانست و خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش، نگاه به ورزش و توجه به فعالیت های بدنی به انباشتی از درس‌ های نظری تبدیل شده است.

به گفته وی خواسته یا ناخواسته مشکلی به اسم آزمون ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزشی بر آموزش و پرورش سایه افکنده است که دانش آموزان و خانواده‌های آنها را دچار مشکل و زمین گیر کرد و دچار فقر حرکتی و بی توجهی به ورزش شده اند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نظام آموزشی به سمتی هدایت شد، متاسفانه تحرک بدنی را حذف کرد، یادآور شد: نوع زندگی شهری و نبود علاقه و انگیزه‌های لازم باعث شده است تا جامعه از فعالیت‌های بدنی دور شود.

احمدی خاطر نشان کرد: علاوه بر کار فرهنگ ‌سازی توسعه ورزش، باید راهکارهایی برای انگیزه بیشتر مردم به ورزش در جامعه و بین اقشار مختلف توسط اداره ورزش و جوانان استان ها و شهرستان ها اندیشه شود.

** ضرورت جلب مشارکت بخش خصوصی برای توسعه ورزش

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: برای توسعه و گسترش فعالیت های ورزشی در جامعه و بین اقشار مختلف مردم، باید بخش خصوصی در کنار دولت وارد عرصه کار و فعالیت ها شود.

محمدعلی طالبی با اشاره به اینکه تاکنون فعالیت های خوبی در ورزش یزد به خصوص در ورزش همگانی انجام شده است آن را ناکافی دانست و خاطر نشان کرد: همچنان کم تحرکی در یزد بالاست و باید برای جلب کمک های همگانی برای فعالیت های ورزشی اقدام های مناسبی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید همه مردم در حوزه نشاط اجتماعی فعالیت کنند، تصریح کرد: از ابزارهای مهم برای نشاط اجتماعی، توجه به فعالیت های ورزشی است که باید جدی گرفته شود.

به گفته طالبی، علاوه بر دولت، یکی از مسئولیت ‌های مهم اجتماعی بخش خصوصی ، توجه به ورزش است و باید راهکار ویژه‌ای برای حضور این بخش و همراهی آنها در فعالیت های ورزشی فراهم شود.

** همگانی کردن ورزش محور فعالیت هاست

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: همگانی کردن ورزش در تمام رشته ها با همکاری رسانه ها ، بخش خصوصی ، خیران و برنامه ریزی مدون جزو برنامه ها و اولویت این اداره کل است.

مسعود شریعتی با اشاره به اینکه در سال 1396، 188 نفر از این استان به تیم ملی دعوت شدند که 77 نفر به عنوان منتخبان تیم های ملی برگزیده شدند، اظهار دشان: در سال جاری تاکنون 57 نفر مرد و هشت نفر زن ورزشکار به تیم‌های ملی دعوت شده‌اند.

وی بیان کرد: در سال 1396، 509 مورد اعزام به مسابقات کشوری، 66 مورد میزبانی برگزاری مسابقات کشوری و هفت مورد هم میزبانی مسابقات بین المللی انجام شد که در چهار ماهه اول امسال ورزشکاران استان به 25 مسابقه قهرمانی کشوری اعزام شدند و 11 مورد هم مسابقات کشوری در یزد برگزار شد.

همچنین با حضور احمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان 15 طرح ورزشی با صرف 60 میلیارد ریال در استان یزد به بهره برداری رسید.

استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 8شهریور1397 ، کدخبر: 83017244: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین